piątek, 18 września, 2020

Czynności doradcze

Home Forum Sektory Samorządy Czynności doradcze

Oglądasz 5 wpisów - 1 z 5 (wszystkich: 5)
  • Autor
    Wpisy
  • #22645
    krecik
    Uczestnik

    Witam! Mam małe pytanie. Jak rozumiecie zapis par. 32 rozporządzenia w sprawie przeprowadzania i dokumentowania audytu wewnętrznego, tzn. czy po czynnościach doradczych (zadaniu doradczym) należy sporządzić sprawozdanie?Jak w tej sytuacji postępujecie?
    Pozdrawiam!

    #22647
    terka
    Uczestnik

    Dlaczego sprawozdanie?
    Przepis ten brzmi:
    § 32. Sposób wykonania i dokumentowania przebiegu oraz wyniku czynności doradczych powinienbyć odpowiedni do rodzaju i charakteru działań podjętych przez audytora wewnętrznego.

    Ja to robię róźnie – jesli robiłam coś w rodzaju szkolenia, to sporządzam notatke i dołaczam do niej listę osób uczestniczących w szkoleniu a takze materiay szkoleniowe (jeżeli były).
    Jesli analizowałam jakiś problem i z niedo przekazuję szefowi informację na pismie, to już nic więcej nie robię, bo z jej treści wynika, czego czynnosć dotyczyła – tylko w pierwszych słowach pisma” pisze, że to, co przedstawiam, zostąło zrobione w ramach czynnosci doradczych i dodaję, czy z mojej inicjatywy, czy na wniosek (i czyj).
    A także stosuję formę notatki z czynosci doradczych, w której pisze czego to dotyczyło, dlaczego było robione, jakie podjęłam działani i komu je przedstawiłam. Podpisuję sama i – do akt. Załaczam do tej notaki wszystko, co sie z moją pracą wiązało – meile, jeżeli przekazywałam informację meilowo lub uzgodnienia czy wyjaśnienia były drogą meilową (zdarza się), inną korespondecję, wydruki itp.

    #22648
    kules
    Uczestnik

    Ja ogólnie robię tak jak terka, ale zdarzało mi się też sporządzać sprawozdania z czynności doradczych w formie bardzo zbliżonej do sprawozdań z audytów – przy sprawach długich, złożonych, obejmujących wiele jednostek – tak było mi najłatwiej przedstawić wyniki i kontekst.

    #22649
    krecik
    Uczestnik

    Pomyślałam o sprawozdaniu bo taki zapis był w starym rozporządzeniu. Moje zadanie było nietypowe , trwało ponad rok z przerwami a dotyczyło wdrażania systemu kontroli zarządzczej wraz z zarządzaniem ryzykiem . Mam cały segregator dokumentacji roboczej (notatki + poprawiane projekty zarzadzeń) i zastanawiam się czy powinnam przekazać jakieś sprawozdanie z tego zadania Staroście ?Może właśnie notatka informacyjna to było by dobre wyjście?

    #22657
    adela
    Uczestnik

    Też robię tak jak terka

Oglądasz 5 wpisów - 1 z 5 (wszystkich: 5)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.