sobota, 23 stycznia, 2021

Odpowiedz na: Gwarancja usunięcia wad i usterek

Home Forum Sektory Samorządy Gwarancja usunięcia wad i usterek Odpowiedz na: Gwarancja usunięcia wad i usterek

#11817
Anonim
Nieaktywny

W gwarancji podano konkretne daty i o to mi chodzi. Umowa wraz z aneksem sobie, a dokument gwarancji sobie (odpowiada pierwotnej umowie). Czy tak może być? Przecież korzystamy z gwarancji wtedy, gdy wykonawca nie chce dobrowolnie lub nie może usunąć na własną rękę usterek.
Głośno myśląc: W takim razie po co wogóle byłaby wystawiana gwarancja ubezpieczeniowa, skoro wykonawca podpisał umowę, gdzie zobowiązał się do jej udzielenia na 36 msc.? Moim zdaniem wraz ze zmianą umowy, powinna być odpowiednio zmieniana gwarancja (jeżeli są tam podane daty). Myślę tak dlatego, że przecież na zabezpieczenie roszczeń z gwarancji zostaje 30 % wartości zabezpieczenia na koncie (w gotówce). Gdyby gwarancja nie była potrzebna, to nie byłoby takiego zapisu w ustawie. Bo po co zostawiać kasę, jak wykonawca zobowiązał się w umowie? Chodzi moim zdaniem o to, żeby zamawiający miał nieograniczony dostęp do tych pieniędzy, a to może mu zapewnić tylko gotówka na koncie lub dokument gwarancji usunięcia wad i usterek wystawiony na jego rzecz.
Dokumenty muszą być….
Ale mi się myśli skłębiło w głowie. 😕
Pozdrawiam