czwartek, 25 kwietnia, 2024

Odpowiedz na: Ile dni należy wpisać do planu aw?

Home Forum Sektory Samorządy Ile dni należy wpisać do planu aw? Odpowiedz na: Ile dni należy wpisać do planu aw?

#12701
jacek3
Uczestnik

1. Jeśli chodzi Ci o art. 63 ust 1. pkt. 6 to moim zdaniem taka podstawa odpada – tutaj jest mowa o elementach koordynacji kontroli finansowej i audytu wewnętrznego – mówiąc po naszemu Ustawodawca mówi co kryje się pod pojęciami z art. 62 ust.1 – określa „w czym jest właściwy MF”. No i było by OK ale jest ust 2. z art 62 w którym kompetencje MF w podsektorze samorządowym zostały scedowane na wójta. Moim zdaniem „koniec – kropka” nic nie trzeba dodawać …… ale jeśli masz inne zdanie to chętnie go wysłucham

2. A propos mojej wcześniejszej wypowiedzi że „audytor który rozpoczął pracę we wrześniu popełnia błąd jeśli nie przygotował planu do 30 X.” – muszę się wycofać z tego co tam napisałem – plan audytu zawiera analizę ryzyka i opiera się na analizie ryzyka(to jest fundament dla podjęcia decyzji) a jeśli audytor nie ma wystarczającej wiedzy na temat jednostki nie jest w stanie przeprowadzić analizy ryzyka a co za tym idzie nie może przygotować planu zgodnie z wymagania mi uofp. Dlatego pracę w jednostce należy – moim zdaniem – rozpocząć od poznania jednostki i sporządzenia analizy ryzka. Zdaje sobie sprawę że audytorzy co raz mniejszą wagę zwracają na ten element.

Przecież rzeczywistość nie jest „zero-jedynkowa”.