niedziela, 18 kwietnia, 2021

Odpowiedz na: regulamin wynagrodzenia a rozporządzenie

Home Forum Sektory Samorządy regulamin wynagrodzenia a rozporządzenie Odpowiedz na: regulamin wynagrodzenia a rozporządzenie

#14947
terka
Uczestnik

Wydaje mi się, że pomimo, iż ten dodatek już nie przysługuje, to nie można zaniechać jego wypłaty do czasu zmiany regulaminu. A w nowym regulaminie należałoby tak usatlić wysokość wynagrodzenia, by utracowny dodatek był zrekompensowany (czyli pracownik otrzymawałby wynagrodzenie w takiej samej wysokości, jak dotychczas). I związki zawodowe nie miałyby kontrargumentu.

Duduś, rozumiem, że sprawa dotyczy jednostki organizacyjnej jst. Kwestię zmiany regulaminu (czy przymuszenia kierownika jednostki do jego zmiany) mozna rozwiązać odgórnie – wójt, burmistrz czy prezydent z mocy ustawy o samorzadzie gminnym – art chyba 187 – jest odpowiedzialny za realizację budżetu gminy. Jednostka budżetowa gminy realizuje część budżetu gminy. Ze środków publicznych nie można dokonywać wydatków, które nie mają odzwierciedlenia w przepisach prawa (któryś artykuł z uofp – zapomniałam, chyba 35) 😉
W. B. czy P. może wydać odpowiednie zarządzenie, obligujące kierowników jednostek do opracowania nowych regulaminów, w których nie mogą być uwzględnione dodatki.

Podałam przykład gminnej jednostki.
Ale zasada jest taka sama we wszystkich jst.