Odpowiedz na: Pozostałe środki trwałe
Home › Forum › Sektory › Samorządy › Pozostałe środki trwałe › Odpowiedz na: Pozostałe środki trwałe
Wątek dość dawny, ale mam pytanie.
Czy Waszym zdaniem jednostka budżetowa w polityce rachunkowości mogła ustalić, że pozostałe środki trwałe o charakterze wyposażenia o wartości do kwoty 1000 zł odpisywane są bezpośrednio w koszty w chwili zakupu?
Taki zapis powoduje, że zdecydowana część pozostałych środków trwałych nie jest ujmowana w księgach rachunkowych na koncie 0-13 (bo np. drukarki, monitory, a nawet stacje robocze-komputerowe nie są już tam ujmowane – ze względu na znaczny spadek cen tych przedmiotów.
Czy tego typu środki trwałe mogą być ujmowane jedynie w ewidencji ilościowej?
A co wówczas z inwentaryzacją – przecież nie ma z czym porównać ilości i wartości znajdującego się w jednostce majątku. Jak więc dokonać jej rozliczenia?
Moim zdaniem uproszeczenie – nawet, jeżeli uznamy, że takowe uproszczenia są możliwe – jest zbyt daleko idące.
Bardzo proszę o uwagi, bo księgowa mnie zje żywcem, jesli zarekomenduję zmniejszenie tej kwoty a nie będę miała dostatecznego uzasadnienia.
Pozdrawiam wszystkich