piątek, 19 kwietnia, 2024

Odpowiedz na: Organizacja komórki kontroli i audytu – PROŚBA

Home Forum Sektory Samorządy Organizacja komórki kontroli i audytu – PROŚBA Odpowiedz na: Organizacja komórki kontroli i audytu – PROŚBA

#17011
s
Uczestnik

Dzięuję za odzew.
Zdaję sobie sprawę z tego, że nie powinno się łączyć kontroli i audytu. U nas ma to wyglądać w ten sposób, że audytor nadal byłby niezależny w swojej pracy. Nadal bezpośrednio podlegałby kierownikowi jednostki. Natomiast moja rola mialaby polegać niejako na koordynacji i pewnym nadzorze nad realizacją zadań zarówno przez audytora jak i inspektora ds. kontroli. Rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu … daje pewne kompetencje koordynatorowi komórki audyu. Przychodząc do pracy założenie było takie, że wspomogę komórkę kontroli wewnętrznej (pracowałem kilka lat w takiej komórce w innym urzędzie) oraz będę związany z audytem (nie chcę tracić kontaktu z tym zawodem). Wiem że jest to trochę zawiłe ale generalnie chodzi o to aby stoworzyć komórkę która będzie zajmowała sięzarówno kontrolą jak i audytem, ale w kartach stanowiskowych poszczególne osoby będą mialy wskazane czym się zajmuja i nie będzie powiązania kontroli i audytu. Takie prawa będą przysługiwały mi jako kierownikowi (koordynatorowi) takiej komórki.