piątek, 4 grudnia, 2020

Odpowiedz na: Sprzedaż nieruchomości gminy

Home Forum Sektory Samorządy Sprzedaż nieruchomości gminy Odpowiedz na: Sprzedaż nieruchomości gminy

#17116
pietryka
Uczestnik

U mnie w mieście od wielu lat nie ma z tym problemów. Rada miejska wydała /uchwaliła/ przepisy dotyczące sprzedaży mieszkań dotychczasowym lokatorom z różnymi zniżkami, bądź bez. Ale w każdym przypadku koszty wyceny i koszty przygotowania umów ponoszą nabywcy w pełnej wysokości /niezależnie od ulgi/. Ulgi jak dotychczas były uzależnione od różnych spraw np. od stażu mieszkaniowego, od faktu, że w kamienicy wszyscy zdecydowali się na wykup, od … itp. Ponieważ wyceny dokonuje niezależny rzeczoznawca, np w bloku mieszkalnym calą wycene dzieli się przez ilość metrów użytkowych i wg takiego klucza. Wycena jest ważna 1 rok. Koszty przygotowania umowy nie są wysokie, natomiast koszty notarialne nabywca płaci u notariusza. Na wniosek nabywcy sporządza się porozumienie przedumowne w którym koszty przygotowania do sprzedaży są zryczałtowane i wynoszą z reguły od 800 do 1000 zł. Bez tej wpłaty umowa nie jest przygotowawana i wycena zlecana. Z reguły te kwoty są wyższe niż w rzeczywistości i po podpisaniu przez notariusza umowy po dokonaniu rozliczenia pomniejszają I ratę /albo i następne/ o nadpłatę. W przypadku sprzedaży w drodze przetargowej koszty przygotowania nieruchomości /wycena, ogłoszenia , przetarg/ powiększają cenę wywoławczą. Kwota w I przypadku może być co rok przez Radę Miejską korygowana.
Pozdrawiam