Home › Forum › Sektory › Samorządy › Zarządzanie ryzykiem w jednostce budżetowej podległej pod jst › Odpowiedz na: Zarządzanie ryzykiem w jednostce budżetowej podległej pod jst
Analiza ryzyka i zarządzanie nim – na pewno instytucje kontrolne będą wymagały udokumentowania tych procesów.
Nie wystarczy powiedzieć, że w głowie sobie to robimy i jakoś leci.
Zarządzenie ryzykiem wpisano do ustawy jako jeden z obowiązkowych celów kontroli zarządczej, więc musi być ono wprowadzone w formie dokumentowanej dla potwierdzenia wypełniania zapisu ustawowego. Pan z MF na jednym ze szkoleń nawet wspominał, że nie mieli – jako autorzy – takiego zapisu początkowo, ale im w czasie uzgodnień międzyresortowych to dopisali na siłę. Oni tego nie mieli z tego powodu żeby dać swobodę w kształtowaniu tego aspektu w jednostkach, ale jak Pan twierdził wpisanie tego do ustawy spowodowało obowiązek udokumentowanego prowadzenia zarządzania ryzykiem w każdej jednostce. Tak to pamiętam.
Ja na razie ustaliłem (nie sam) zasady prowadzenia analizy ryzyka na ten rok i na następne lata i osoby odpowiedzialne i zaangażowane. Jak powstanie analiza na ten rok to wtedy będziemy się martwili jak zrobić monitoring i wskaźniki wykonania. Mamy nadzieję, że ktoś do tego czasu coś mądrego wymyśli 🙂
Serwis Audyt.Net to także forum wymiany wiedzy i informacji, projektów dokumentów roboczych audytu, doświadczeń zawodowych oraz możliwość samokształcenia i doskonalenia umiejętności zawodowych.
Serwis PAW to platforma rozwoju, integracji i wzajemnego wsparcia w środowiska zawodowego związanego z audytem.
Kontakt do nas: paw@audyt.net
© 2015 - 2020 Praktyczny Audytor Wewnętrzny, Audyt.Net