sobota, 20 kwietnia, 2024

Odpowiedz na: Należność a decyzja administracyjna

Home Forum Sektory Wojskowe Jednostki Budżetowe Należność a decyzja administracyjna Odpowiedz na: Należność a decyzja administracyjna

#22243
andrzejm
Uczestnik

Dziękuję za odpowiedź. Już mówiłem, że wydaje mi się że się trochę zakręciłem, ale poprzez analogię do np faktury księguje się ją w momencie wystawienia a nie po jakimś czasie jak nie ma negatywnego odzewu ze strony osoby która otrzymała fakturę, należność sporna ” rozpatrywana przez sąd dlaczego nie jest trzymana w wydziale do czasu uprawomocnienia się wyroku tylko jest zawieszona na odpowiednim koncie księgowym. Zapis w JZPK mówi, że w ewidencji księgowej powinny się znaleźć należności w momencie powstania. Sama nazwa zespołu 2 kont wskazuje na należności i roszczenia a taki przypis ( decyzja) nie jest roszczeniem? To po co niepokoimy delikwenta w takim razie wysyłając decyzje wymiarową? Dawno temu na zajęciach z rachunkowości mówiono, że ma ona ( rachunkowość) odzwierciedlać wszystkie istotne zdarzenia gospodarcze jakie zachodzą w jednostce i móc je prześledzić na każdym etapie ich powstawania (wydanie decyzji administracyjnej przypisującej komuś należności, które mają stanowić dochody budżetowe chyba jest istotną sprawą?)Aktualizacja należności może mieć miejsce w przypadku gdy występuje renta rodzinna i ktoś zarobkował nie zgłaszając tego a następnie porzucił ( lub skończył szkołe lub 25 lat) i nie ma z czego prowadzić windykacji przekazując jednocześnie tytuł prawny do wyegzekwowania do właściwego U.S. A jest jeszcze jeden problem co do którego nie mam pewności i chętnie posłucham opinii Koleżeństwa. Ustawa o FUS ogranicza możliwość egzekucji z emerytury do 50% jej wysokości. jak rozliczacie lub jak powinno rozliczać się poszczególne ” raty” czy obciążenia miesięczne z tego tytułu lub wpłaty dobrowolne , które nie pokrywają całej należności wraz z odsetkami. U nas jeżeli np całość spłaty zadłużenia realizowana byłaby przez 7 miesięcy, to w każdym miesiącu każdą ściągniętą część zadłużenia odnosi się na należność główną i od tej pomiejszonej należności oblicz się odstki i dodaje, aby ściągać je od 8 miesiąca przykład 8000 + 1000 zł odsetek w decyzji na dzień. po miesiącu windykacja z emerytury 1000 zł kwota zadłużenia 7000zł + 1091 zł odetek ( przyjąłem tu 13% bo nie chce mi się szukać aktualnej stopy procentowej ale jest to dla rozpatrywanego przypadku bez znaczenia) itd. Jest to mniejsza wartość jakby rozliczało się wpłatę proporcjonalnie na należność główną i odsetki lub w pierwszej kolejności zaspakajało się część uboczną długu ( odsetki) a później należność główną. Czy w tym przypadku nie wystąpi naruszenie dfp za nieprawidłowe i zaniżone naliczenie dochodów budżetowych?W skali roku z dużego biura są to spore różnice przekraczające próg o którym mowa w ustawie o ndfp. Proszę o pochylenie się nad tym . Pozdrawiam