Home › Forum › Organizacje AW › zoz_moder › Odpowiedz na: zoz_moder
Witam!
Mam pytanie jak należy postąpić z inwestycjami zaniechanymi ? Analizując wydatki inwestycyjne w jednej z jednostek audytowanych zauważyłam, iż na koncie 080 „wisi” kilka zadań inwestycyjnych nie dokończonych, tzn w ramach zadania audytowego została wykonana dokumentacja techniczna natomiast nie wykonano robót budowlanych i taka sytuacja trwa kilka lat. Z roku na rok księgowa przepisuje tą inwestycje na koncie 080. Polityka rachunkowości nie przewiduje sposobu postępowania z inwestycjami zaniechanymi. Czy właściwym jest wyksięgowanie z konta 080 w powiązaniu z kontem 800 wartości zaniechanych inwestycji? Czy w tym zakresie winna być odpowiednio decyzja kierownika jednostki, np. zarządzenie w zakresie odstąpienia od realizacji inwestycji i wyksięgowania nakładów? Czy takie działania nie mają znamion niegospodarności ?
Serwis Audyt.Net to także forum wymiany wiedzy i informacji, projektów dokumentów roboczych audytu, doświadczeń zawodowych oraz możliwość samokształcenia i doskonalenia umiejętności zawodowych.
Serwis PAW to platforma rozwoju, integracji i wzajemnego wsparcia w środowiska zawodowego związanego z audytem.
Kontakt do nas: paw@audyt.net
© 2015 - 2020 Praktyczny Audytor Wewnętrzny, Audyt.Net