czwartek, 13 maja, 2021

Odpowiedz na: częstotliwość inwentaryzacji

Home Forum Wzajemna pomoc merytoryczna Wzajemna pomoc merytoryczna częstotliwość inwentaryzacji Odpowiedz na: częstotliwość inwentaryzacji

#2351
terka
Uczestnik

Witam wszystkich,
Jestem bardzo usatysfakcjonowana poziomem naszej dyskusji i nie uważam, że się o cokolwiek (i z kimkolwiek) tu kłócimy. Wymiana poglądów i doświadczeń w tym temacie jest dla mnie bardzo ważna.
I jeszcze raz podkreślam – nie chodzi o składanie zawiadomienia o naruszeniu dysc. fin. publ., a jedynie o to, by zrozumieć, jak ustawodawca określił obowiązki w zakresie przeprowadzania inwentaryzacji środków trwałych.
Jak słusznie bowiem zauważył alkman – jeżeli jednostka działa niezgodnie z przepisami prawa, naszą (moją) rolą jako audytora jest tę sprawę zasygnalizować, a co kierownik z tym zrobi, to jego sprawa. Natomiast niezasygnalizowanie tego faktu może doprowadzić do tego, o czym pisze alkman.
Nie chcę tu nikogo do niczego przekonywać na siłę lub udowadniać, że inni się mylą, ale nie przemawia do mnie argument, że skoro kontrola (NIK, RIO lub inna) nie kwestionuje zasady przeprowadzania inwentaryzacji środków trwałych raz na cztery lata, to znaczy, że jest to prawidłowe. Po pierwsze – te kontrole przeprowadzają ludzie, których wiedza i doświadczenie jest różna (jak wszędzie zresztą), poza tym znam kilka bardzo poważnych przypadków, gdy kontrole w/w instytucji przez wiele lat nie dostrzegły bardzo istotnych nieprawidłowości, o których tu nie napiszę (etyka zawodowa), a które stanowiły naruszenie podstawowych zasad prawa podatkowego. Nie przekonuje mnie również fakt, że skoro wszystkie (bądź prawie wszystkie ) jednostki robią coś tak samo, to znaczy, że wszystkie robią to dobrze.
Pozdrawiam