środa, 8 lutego, 2023

Odpowiedz na: Opis na fakturze

Home Forum Wzajemna pomoc merytoryczna Wzajemna pomoc merytoryczna Opis na fakturze Odpowiedz na: Opis na fakturze

#3634
terka
Uczestnik

Ciąg dalszy tego, co wyżej:
ustawa o rachunkowości stanowi jedynie, że dowód księgowy powinien zawierać „stwierdzenie sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu do ujęcia w księgach rachunkowych” (art. 21 ust. 1 pkt6).
W praktyce (w jednostkach sektora finansów publicznych, bo w innych nie zawsze) wygląda to tak, że pracownik Wydziału, którego realizacji zadania faktura dotyczy, opisuje, czego faktura dotyczy (np. zapłata za umowę nr …, wskazuje nr umowy o zamówienie publiczne), oraz potwierdza, że roboty zostały wykonane (towar dostarczony itd.) podpisuje i wstawia datę (czasem także wpisuje klasyfikację budżetową, ale rzadko). Tak opisana faktura trafia do jego zwierzchnika (dyrektora, naczelnika), który potwierdza merytorycznie. Pracownik wydziału księgowego dokonuje sprawdzenia pod względem rachunkowym (podpis, data), a główny księgowy podpisuje na dole pieczęci, po nim zatwierdza główny (burmistrz, wójt). Ale to powinno wynikać z w/w instrukcji.
A miękkie prawo – to standardy kontroli finansowej
Pozdrawiam,
Terka