piątek, 5 marca, 2021

Odpowiedz na: dekretacja

Home Forum Wzajemna pomoc merytoryczna Wzajemna pomoc merytoryczna dekretacja Odpowiedz na: dekretacja

#3731
terka
Uczestnik

Witam,
przeanalizowałam ten przepis wraz z odnośnikami (słowa „odrębnych przepisów”) i doszłam do wniosku, ze:
można na fakturze nie zamieszczać podpisu osoby, która odbiera i wystawia fakturę (zobacz rozporządzenie w sprawie zwrotu podatku VAT, wystawiania faktur itd. z 2005 r. Dz. U. Nr 95, poz. 798).
Jednostek sektora fonansów publicznych dotyczy to jednak tylko w zakresie podpisu wystawcy dowodu, jeśli jest odbiorcą faktury. Jeśli je wystawia, to moim zdaniem powinnny one zawierać ten podpis.
Dlaczego tak sądzę? J.s.f.p. powinny ustalić prodecury zgodnie ze Standardami kontroli finansowej.
Co do zaniechania dekretacji, w związku z techniką prowadzenia ksiąg rachunkowych to tak do końca nie wiem, o co chodzi. Wybadałam, że wprowadzono ten zapis w ustawie o rachunkowości razem ze zmianami w ustawie o doradztwie podatkowym (czynności doradztwa podatkowego obejmują: prowadzenie, w imieniu i na rzecz podatników, ksiąg podatkowych… art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 86). Wnoszę z tego, ze wzbudzający Twoje wątpliwości przepis ustawy o rachunkowości dotyczy takich czynności i jedynie w takich sytuacjach.
Ja uważam, że w j.s.f.p. ten przepis także nie ma zastosowania. Powód – ten sam – ustawa o finansach publicznych i standardy kontroli finansowej. Ale moze się mylę?
Pozdrawiam