sobota, 5 grudnia, 2020

Odpowiedz na: Audyt wewnętrzny w Urzędzie ????

Home Forum Sektory Samorządy Audyt wewnętrzny w Urzędzie ???? Odpowiedz na: Audyt wewnętrzny w Urzędzie ????

#3882
slaw
Uczestnik

O.K. Dorota, zgadzam się że jest pewna nieścisłość. na szkoleniu które prowadził gość z mazowieckiego RIO pytałem również o to. Odpowiedź była następująca. jezeli jst czyli powait gromadzi znaczne środki przekraczające – 35 mln to ma obowiązek zatrudnic audytora. Stanowisko tworzy sie w Urzędzie jst czyli w Starostwie. Chodzi tu o podległość czyli. Audytor nie może być zatrudniony np. w jednostce budżetowej czy innej jednostce organizacyjnej – a takie przypadki ponoć się trafiały, tylko w Urzędzie, bo urzędem kieruje np Starosta czy prezydent i On jest moim bezpośrednim przełożonym i On wspólnie z Zarządem odpowiada za całą gospodarke finansową Powiatu. Problem jest w tym, że u nas w Polsce kierownicy jst zatrudniaja jednego audytora i nie ma dla nich znaczenia jakimi środkami jst operują – spełniaja wymóg ustawy i reszte mają głęboko w d…. Zgodnie z tym co mówili trenerzy na szkoleniach z PHARE to jest to absurd. Nie jesteśmy w stanie sami wszystkiego zbadać i nasze przepisy sa w tym aspekcie kulawe. tylko w moim przypadku uważam że powinno być minimum trzech audytorów ale tak nigdy nie będzie. Na zakończenie – na temat polskich przepisów prawa, ich błędów, nieścisłości możnaby napisać dotorat