środa, 27 stycznia, 2021

Odpowiedz na: Jednostki organizacyjne

Home Forum Sektory Samorządy Jednostki organizacyjne Odpowiedz na: Jednostki organizacyjne

#4211
terka
Uczestnik

Witam,
niestety, nie zgadzam sie z tym, co napisałeś. Na fakturach najczęściej jako termin zapłaty wpisywane jest lakoniczne sormułowanie przykładowo: „14 dni”. To nic nie oznacza, niestety. Najczęściej, jeśli porównamy to z umową, oznacza to, że należy zapłacić w ciągu 14 dni od daty otrzymania faktury. A jeżeli nie ma daty wpływu faktury do jednostki, to jak ustalić, kiedy należy zapłacić?
Przejrzałam rozporządzenie w sprawie instrukcji kancelaryjnej i uważam, że nic nie stoi na przeszkodzie, by kancelaria czy też sekterariat (a więc miejsce, gdzie wpływa korespondencja z zewnątrz), na fakturze odnotowywała datę wpływu. Słyszałam gdzieś, nie wiem na czym opartą opinę, że na froncie faktury nie należy zamieszczać żadnych adnotacji, z czym się nie zgadzam (no bo gdzie zamieścić wobec tego dekretację), ale jeżeli uznać, że faktura ma być czytelna, można adnotację o dacie wpływu zamieścić z tyłu fakury, np. na dole (bo na górze będzie opis merytoryczny).
Uważam, że w tej opisanej przez adamusika sytuacji należy zarekomendować dokumentowanie daty wpływu do jednostki.
Pozdrawiam