czwartek, 12 grudnia, 2024

Odpowiedz na: Zakresy czynności

Home Forum Sektory Samorządy Zakresy czynności Odpowiedz na: Zakresy czynności

#8137
ejejej
Uczestnik

Robiąc podobny audyt:
1. przejrzałam regulamin organizacyjny,
2. poprosiłam wszystkie komórki o uwagi dotyczące regulaminu,
3. wtedy akurat wyszła kwestia obowiązku opracowania statutu dla Urzędu więc dałam takie zalecenie
4. zwróciłam uwagę na częste braki pisemnych zakresów czynności,
5. zaleciłam uzupełnienie braków w wydanych zakresach oraz zaleciłam przygotowanie wzoru „zakresu obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracownika” zawierającego podstawowe informacje np.:
– dane pracownika,
– posiadane kwalifikacje / wymagane kwalifikacje,
– określenie stanowiska,
– określenie komórki organizacyjnej,
– podległość służbową,
– określenie obowiązków (z uwzględnieniem podstawowych obowiązków określonych
a art. 15 i 16 ustawy o pracownikach samorządowych)
– określenie odpowiedzialności (w tym odpowiedzialność za powierzone mienie, przestrzeganie tajemnicy służbowej oraz za ochronę danych itp.),
– określenie uprawnień, upoważnień, (w tym np. upoważnienie do podpisywania określonych dokumentów)
– zastępowanie w czynnościach służbowych innych pracowników (wskazanie kogo zastępuje, oraz przez kogo jest zastępowany).
Akurat u mnie w jednostce taki wzorzec mógłby stanowić załącznik do procedury naboru na wolne stanowiska urzędnicze, jego zakres wiąże się z danymi, które zawarte są we wniosku o zatrudnienie pracownika. Sporządzenie wzoru zakresu czynności byłby tylko uzupełnieniem istniejącej procedury naboru.
6. analizując zakresy zwróciłam również uwagę na to czy pracownicy spełniają wymagania kwalifikacyjne ( posiadają wymagane wykształcenie oraz wymagany staż pracy właściwy na zajmowanie danego stanowiska). Wyszła mi kwestia zajmowania niższych stanowisk (dotyczy stanowisk urzędniczych) mimo spełniania kryteriów pozwalających na zajmowanie stanowiska wyżej wymienionego w tabeli stanowisk co powoduje, że niektórzy
z pracowników traktowani są mniej korzystnie niż inni pracownicy (w tym miejscu należy zwrócić uwagę na brak regulacji precyzującej sposób postępowania w związku z wewnętrznym awansem zawodowym i moją propozycję dotyczącą opracowania procedury wewnętrznego awansu zawodowego (nie naboru na wolne stanowiska! bo to jest odrębna kwestia) – odrzucono
I to z grubsza tyle!
pozdrawiam