czwartek, 25 kwietnia, 2024

Odpowiedz na: Komisja ds. zarządzania ryzykiem w Jednostce

Home Forum Wzajemna pomoc merytoryczna Wzajemna pomoc merytoryczna Komisja ds. zarządzania ryzykiem w Jednostce Odpowiedz na: Komisja ds. zarządzania ryzykiem w Jednostce

#9700
caliente
Uczestnik

Swego czasu (tzn. w 2003) opracowałam procedurę zarządzania ryzykiem na poziomie rocznego planu działalności jednostki. Wykorzystałam (świetną moim zdaniem) procedurę brytyjskiego Cabinet Office, opracowałam wzory, wytyczne do jakościowego oceniania wpływu i prawdopodobieństwa i przekonałam szefa by wdrożył.
Po 4 latach widzę, że procedury to jeszcze NIC. Trzeba włączyć całe kierownictwo do szacowania ryzyka. „Znajoma” jednostka zastosowała warsztaty samooceny – myślę, że każdy kto będzie wdrażał jakąś procedurę zarządzania ryzykiem powinien z tej formy skorzystać (choć niekoniecznie trzeba wynajmować do tego firmę zewnętrzną).