Audyt inwestycji
- This topic has 2 odpowiedzi, 2 odpowiedzi, and was last updated 16 years temu by .
Oglądasz 3 wpisy - 1 z 3 (wszystkich: 3)
Oglądasz 3 wpisy - 1 z 3 (wszystkich: 3)
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.
Witam
Własnie planuję co tu zrobić z audytem inwestycji. I jakoś mi nie idzie. Może ktoś przeprowadzał audyt o podobnej tematyce i już coś wie na ten temat. Wstępnie określiłam sobie,że chce się skupić na inwestycjach budowlanych. Chciałabym zbadać obszary: planowania inwestycji (zgodność z przepisami prawa budowlanego), wybór żródeł finansowania, udzielanie zamówień publicznych w ramach inwestycji i nie wiem czy to nie za szeroki obszar. Moja jednostka (powiat) realizowała kilka inwestycji drogowych, kilka w szkołach itp. finansowanych po części ze środków własnych, a po części z różnych funduszy np. FOŚIGW. Chciałam wybrać parę inwestycji i na ich przykładzie zbadać cały proces inwestycyjny. Czy Waszym zadniem to ma szanse powodzenia? A może ktoś ma jakieś sugestie? Jakiekolwiek?Na co zwrócić uwagę? 🙁
Pozdarwiam
P.S. Już prawie zaczął się piękny weekend, a człowiek musi sidzieć i kombinować. Zwoje mi się zaraz przepalą. 😥
Witam serdecznie,
Robiłem zadanie o podobnym temacie w roku ubiegłym. Myślę, że Twoja koncepcja programu zadania jest dobra. U mnie (w powiecie) wystapiły istotne uchybienia w funkcjonowaniu całego procesu inwestycji – począwszy od podziału obowiązków i kompetencji w tym zakresie w regulaminie organizacyjnym, a na nieprawidowościach w zakresie odbioru zakończonych inwestycji, zgłoszeniu ich do użytkowania i rozliczenia, przyjęcia na stan ewidencyjny i błędach w zamówieniach publicznych kończąc. Zadania i kompetencje w zakresie inwestycji były zapisane w naszym regulaminie dla wielu komórek organizacyjnych, przy czym niektóre z nich w ogóle nie miały do czynienia z inwestycjami i nic w tym temacie nie robiły, a niektóre zadania niepotrzebnie się dublowały tworząc pewien chaos oragnizacyjny. Jedna z zakończonych inwestycji budowlanych nie została zgłoszona do nadzoru budowalnego, poniewaz wlokła sie do kilku lat i była realizowana częściowo siłami własnymi .Nieprawidłowości wystąpiły też w zamówieniach publicznych (zakupy w trybie zapytania o cenę) i w rozliczeniu kosztów inwestycji – dokumenty OT wystawiała komórka, która prowadziła nadzór nad realizacją inwestycji, a nie miała informacji o kosztach poniesionych we wstępnej fazie planowania (dokumentacja techniczna, koszty przyłączy energetycznych i inne wydatki). Niektóre z inwestycji były wprowadzane do budżetu kompletnie nieprzygotowane- brak wiarygodnych informacji o wysokosci planowanych nakładów inwestycyjnych lub alterantywnych mozliwościach zaspokojenia potrzeb .W konsekwencji faktyczne koszty były albo niedoszacowane albo mocno przestrzelone.
Życzę powodzenia i pozdrawiam.
Witam
Dzięki za odpowiedz, trochę mi się w głowie przejaśniło i w zasadzie utwierdziło mnie w przekonaniu, że idę w dobrym kierunku.. 🙂
Pozdrawiam
Serwis Audyt.Net to także forum wymiany wiedzy i informacji, projektów dokumentów roboczych audytu, doświadczeń zawodowych oraz możliwość samokształcenia i doskonalenia umiejętności zawodowych.
Serwis PAW to platforma rozwoju, integracji i wzajemnego wsparcia w środowiska zawodowego związanego z audytem.
Kontakt do nas: paw@audyt.net
© 2015 - 2020 Praktyczny Audytor Wewnętrzny, Audyt.Net