sobota, 19 września, 2020

audyt organizacyjny

Home Forum Sektory Samorządy audyt organizacyjny

Oglądasz 7 wpisów - 1 z 7 (wszystkich: 7)
  • Autor
    Wpisy
  • #11568
    lukpi
    Uczestnik

    cześć
    Jestem od niedawna audytorem w samorządzie i na wstępie dostałem od Burmistrza zlecenie przeprowadzenia audytu organizacyjnego kilku referatów. mam pytanko czy ktoś przeprowadzał tai audyt jeżeli tak to od czego zacząć? i na co zwrócić uwagę?

    #11574
    betix
    Uczestnik

    W mojej ocenie audyt organizacyjny ma m.in. na celu ustalenie czy przypisane do wykonywania zadania (wynikające z Regulaminu Organizacujnego oraz zakresów czynności) dla danej komórki organizacyjnej Urzędu mają odzwierciedlenie w obsadzie etatowej. Mowiąc potocznie (kto ma za duzo obowiazków, a kto udaje, ze pracuje).

    #11575
    hapacka
    Uczestnik

    Witaj.
    W nawiązaniu do tego, co napisał/napisała Betix możesz sprawdzić, czy zakresy czynności pracowników pokrywają cały obszar odpowiedzialności komórki organizacyjnej, wynikający z regulaminu organizacyjnego. Myślę, że można się pokusić o sprawdzenie, czy zadania wszystkich komórek org., wynikające z regulaminu organizacyjnego pokrywają się z zadaniami przypisanymi jednostce.
    Warto zwrócić uwagę na to, czy poszczególne komórki nie dublują swoich działań (u mnie przykładowo okazało się, że kilka komórek wklepuje niezależnie od siebie te same informacje, ponieważ brakowało jednolitej procedury).
    Można chyba też zwrócić uwagę, jakie są zależności między komórkami – tzn. kto kogo nadzoruje/kontroluje; czy wskazane/celowe jest grupowanie komórek w piony itp.
    Powodzenia.

    #11577
    lukpi
    Uczestnik

    serdecznie dziękuję za podpowiedzi, dzięki nim upewniłem się że idę w dobrym kierunku. 🙂
    pozdrawiam
    ŁP

    #11578
    hapacka
    Uczestnik

    Do usług 😀

    #11627
    xxl
    Uczestnik

    W regulaminie mijej jednoski jest zapis, że kierownicy działów ponoszą odpowiedzialność za zorganizowanie kontroli wewnętrznej w dziale.
    Jeżeli u Cibie jest podobnie ja zaczęłabym właśnie od tego, a mianowicie ( właściwy nadzór za strony kierownika działu, odpowiedni podział zadań, niezbędne procedury, odpowienia wsółpraca i wymiana informacji, szkolenia, czy dane stanowisko zajmuje osoba z odpowiednim przygotowaniem do wykonywania danych zadań itp.)
    Co o tym sądzisz?

    #11630
    lukpi
    Uczestnik

    dzięki za sugestię, to równiez wezmę pod uwagę, 🙂

Oglądasz 7 wpisów - 1 z 7 (wszystkich: 7)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.