środa, 25 listopada, 2020

audyt pozwoleń na budowę

Home Forum Sektory Samorządy audyt pozwoleń na budowę

  • This topic has 3 odpowiedzi, 3 odpowiedzi, and was last updated 4 years temu by PAW.
Oglądasz 4 wpisy - 1 z 4 (wszystkich: 4)
  • Autor
    Wpisy
  • #23591343
    nick123
    Uczestnik

    Witam,

    czy ktoś może przeprowadzał audyt prawidłowości wydawania pozwoleń na budowę? Mój audyt obejmuje okres do końca 2014 r. czyli sprzed „reformy” prawa budowlanego. moje pytanie brzmi: czy udało się może komuś udowodnić proceder załatwiania przez pracowników prywatnych zleceń od inwestorów w czasie godzin pracy? Są decyzje załatwiane tygodniami, a są też takie załatwiane w ciągu 1-2 dni, a nawet kilku godzin. Moim zdaniem jest to czas praktycznie niemożliwy na dokładne sprawdzenie dokumentacji. Odpowiedź jest zawsze jedna: bo dokumentacja była dobrze przygotowana. Nie ma przepisu mówiącego o konieczności załatwiania spraw w kolejności wpływania. Podpisów pracowników nie ma oczywiście na żadnej dokumentacji składanej przez inwestora.

    Ręce opadają…

     

    #23591353
    wroclaw
    Uczestnik

    Nick, dlaczego ręce opadają? 😉 Po przeczytaniu twojego posta nasuwają mi się takie wnioski:

    1. „Nie ma przepisu mówiącego o konieczności załatwiania spraw w kolejności wpływania” – WPROWADZIĆ EWIDENCJĘ WPŁYWU. Prawdę mówiąc to się bardzo dziwię (ręce opadają 😉 ) bo gdzie masz instrukcję kancelaryjną?

    2. zrób analizę dla spraw – a. data wpływu, b. data załatwienia. Następnie „pobaw” się statystyką i pokaż jaka jest średnia ilość dni (załatwienia) oraz następnie pokaż „odchylenia”.

    3. jak możesz to wrzuć plik w xls z danymi to się wspólnie „pobawimy” w statystykę 😉

    4. „proceder załatwiania przez pracowników prywatnych zleceń od inwestorów w czasie godzin pracy” – tutaj to już trudniej wykazać, udowodnić (tak wprost). Jednak w/w „statystyka” da (miękkie) dowody na współpracę pracownik-inwestor  .

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 5 years temu przez PAW.
    #23591356
    nick123
    Uczestnik

    Dziękuję za odpowiedź.

    Ewidencja wpływu działa, wnioski są także opatrywane pieczęcią z datą wpływu przez kancelarię ogólną urzędu. Na podstawie instrukcji kancelaryjnej nie da się nikogo zmusić do załatwiania spraw w kolejności wpłynięcia. Sprawa sprawie nierówna, z tym trzeba się chyba zgodzić.

    Udowodnienie procederu jest więc raczej niemożliwe, ale można go chyba w pewnym stopniu ukrócić – może ktoś ma jakiś pomysł?

    p.s. nie wiem, jak można tu wrzucać pliki.

    #23591361
    PAW
    Opiekun forum

    Nick, prześlij na paw @ audyt.net

    My wrzucimy i zrobimy artykul – tak aby każdy mógł ci odpowiedzieć, doradzić.

    P.S.

    Proszę, usuń dane wrażliwe jednostki.

     

    (-) PAW

Oglądasz 4 wpisy - 1 z 4 (wszystkich: 4)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.