audyt szkoleń
- This topic has 7 odpowiedzi, 5 odpowiedzi, and was last updated 14 years, 8 months temu by tamara.
-
AutorWpisy
-
7 sierpnia, 2009 o 10:13 am #15463betixUczestnik
witam,
na co należy zwrócić szczególną uwagę planując audyt dot. szkoleń pracowniczych w danej instytucji ?
7 sierpnia, 2009 o 12:41 pm #15466lczarnyUczestnikMożna popatrzeć na te zagadnienia np.:
1. Plan szkoleń
2. równomierny dostęp do udziału w szkoleniach
3. szkolenia pracowników nowo zatrudnionych lub zmieniających stanowiska pracy
4. skierowania na szkolenia – poszczególne etapy
5. obowiązkowe szkolenia BHP – terminowość udziału lub innych przyjetych obowiazkowych szkoleń np. z ochrony danych osobowych
6. poświadczenia odbycia szkolenia – certyfikaty, zaświadczenie
7. płatności za szkolenia14 sierpnia, 2009 o 12:43 pm #15511jadtraUczestnikNapisz KKW dla pracowników i naczelników.
Naczelników zapytaj się czy pracwonicy sa kierowani na szkolenia, jacy byli kierowani w ostanich 2-óch latach chodzi o to czy naczelnik zna potrzeby wydziału i pracwoników. Bo zmieniają sie przepisy !!!W KKW dla pracwoników zapytaj kiedy byli na szkoleniach w ostatnich 2-latach . Niech podadza daty szkoleń i temat. Zapyatj czy pisemnie zgłaszali potrzeby szkoleń. W kolejnym pytaniu zapytaj się na jakie szkolenie pragną pojechać/uczestniczyć. Uzyskasz informację o brakach w wiedzy pracownika -tzn. gdy napisze że chce sie doszkalać a także będziesz miał ocenę dot. naczelnika tj. czy podał te same porzeby jakie zgłaszają pracwonicy.
18 sierpnia, 2009 o 10:44 am #15524betixUczestnikDziekuje za podpowiedzi. Mam jeszcze pytanie: czy w waszych jednostkach (urzędach) opracowuje się roczne plany szkoleń ? czy każdy wydział/dział posiada odreby budżet na szkolenia, czy śrdoki finansowe na ten cel sa w 1 worku ? z tego co na razie ustaliłam plany szkolen posiadaja te jst, które wprowadziły do swoich urzędów ISO. I jeszcze jedno, czy po powrocie ze szkolenia pracownicy dokonują jakiś ocen tych szkoleń (prowadzący, merytoryka, koszt, firma) ? I jak to jest z certyfikatami – powinno się je (oryginały) chyba przekzywac do Kadr ? Tylko jak stwoerdzić czy dany ceryfikat (zaswiadczenie) było wydawane przez organizatora – czasami jest to juz zawarte w ofercie.
19 sierpnia, 2009 o 8:36 am #15530anjaUczestnikPracownicy powinni przedkładać zaświadczenia o odbytym szkoleniu w Kadrach. Jednakże oryginał zaświadczenia powinien być tylko do wglądu dla Kadr, a w aktach osobowych pracownika powinna być przechowywana kserokopia zaświadczenia potwierdzona za zgodność z oryginałem.
19 sierpnia, 2009 o 11:50 am #15538betixUczestnikZ tymi certyfikatami to nie bardzo się zgadzam. Moim zdaniem, pracownik kierowany jest na szkolenie przez pracodawce, który ponosi koszty za delegowanie pracownika i udział w szkoleniu. W związku z tym, uważam, że to własnie oryginał certyfikatu (zaświadczenia) powinien zostać włączony do akt osobowych. W sytuacji rozwiazania umowy o prace (ustania stosunku zatrudnienia), akta osobowe i tak „podążają” za pracownikiem…
19 sierpnia, 2009 o 12:12 pm #15539anjaUczestnikW aktach osobowych pracownika powinny być przechowywane kopie lub odpisy dokumentów; pracodawca może jedynie żądać od pracownika przedłożenia tych dokumentów tylko do wglądu lub sporządzenia ich odpisów albo kopii.
19 sierpnia, 2009 o 2:56 pm #15541tamaraUczestnikNa podstawie art. 2981 K.p. wydane zostało rozporządzenie MPiPS z 28.05.1996 r., Dz. U. Nr 62, poz. 286, z późn. zm. oraz z 2002 r. Nr 230, poz. 2293 określające zakres prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposób prowadzenia akt osobowych pracownika. Paragraf 3 ust. 3 tego rozporządzenia : Pracodawca przechowuje w aktach osobowych pracownika odpisy lub kopie składanych dokumentów …itd
Z akt osobowych nie można wyjmować ponumerowanych kolejno dokumentów, które są następnie archiwizowane
Pozdrawiam -
AutorWpisy
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.