czwartek, 25 kwietnia, 2024

audyt szkoleń

Home Forum Sektory Samorządy audyt szkoleń

Oglądasz 8 wpisów - 1 z 8 (wszystkich: 8)
  • Autor
    Wpisy
  • #15463
    betix
    Uczestnik

    witam,

    na co należy zwrócić szczególną uwagę planując audyt dot. szkoleń pracowniczych w danej instytucji ?

    #15466
    lczarny
    Uczestnik

    Można popatrzeć na te zagadnienia np.:
    1. Plan szkoleń
    2. równomierny dostęp do udziału w szkoleniach
    3. szkolenia pracowników nowo zatrudnionych lub zmieniających stanowiska pracy
    4. skierowania na szkolenia – poszczególne etapy
    5. obowiązkowe szkolenia BHP – terminowość udziału lub innych przyjetych obowiazkowych szkoleń np. z ochrony danych osobowych
    6. poświadczenia odbycia szkolenia – certyfikaty, zaświadczenie
    7. płatności za szkolenia

    #15511
    jadtra
    Uczestnik

    Napisz KKW dla pracowników i naczelników.
    Naczelników zapytaj się czy pracwonicy sa kierowani na szkolenia, jacy byli kierowani w ostanich 2-óch latach chodzi o to czy naczelnik zna potrzeby wydziału i pracwoników. Bo zmieniają sie przepisy !!!

    W KKW dla pracwoników zapytaj kiedy byli na szkoleniach w ostatnich 2-latach . Niech podadza daty szkoleń i temat. Zapyatj czy pisemnie zgłaszali potrzeby szkoleń. W kolejnym pytaniu zapytaj się na jakie szkolenie pragną pojechać/uczestniczyć. Uzyskasz informację o brakach w wiedzy pracownika -tzn. gdy napisze że chce sie doszkalać a także będziesz miał ocenę dot. naczelnika tj. czy podał te same porzeby jakie zgłaszają pracwonicy.

    #15524
    betix
    Uczestnik

    Dziekuje za podpowiedzi. Mam jeszcze pytanie: czy w waszych jednostkach (urzędach) opracowuje się roczne plany szkoleń ? czy każdy wydział/dział posiada odreby budżet na szkolenia, czy śrdoki finansowe na ten cel sa w 1 worku ? z tego co na razie ustaliłam plany szkolen posiadaja te jst, które wprowadziły do swoich urzędów ISO. I jeszcze jedno, czy po powrocie ze szkolenia pracownicy dokonują jakiś ocen tych szkoleń (prowadzący, merytoryka, koszt, firma) ? I jak to jest z certyfikatami – powinno się je (oryginały) chyba przekzywac do Kadr ? Tylko jak stwoerdzić czy dany ceryfikat (zaswiadczenie) było wydawane przez organizatora – czasami jest to juz zawarte w ofercie.

    #15530
    anja
    Uczestnik

    Pracownicy powinni przedkładać zaświadczenia o odbytym szkoleniu w Kadrach. Jednakże oryginał zaświadczenia powinien być tylko do wglądu dla Kadr, a w aktach osobowych pracownika powinna być przechowywana kserokopia zaświadczenia potwierdzona za zgodność z oryginałem.

    #15538
    betix
    Uczestnik

    Z tymi certyfikatami to nie bardzo się zgadzam. Moim zdaniem, pracownik kierowany jest na szkolenie przez pracodawce, który ponosi koszty za delegowanie pracownika i udział w szkoleniu. W związku z tym, uważam, że to własnie oryginał certyfikatu (zaświadczenia) powinien zostać włączony do akt osobowych. W sytuacji rozwiazania umowy o prace (ustania stosunku zatrudnienia), akta osobowe i tak „podążają” za pracownikiem…

    #15539
    anja
    Uczestnik

    W aktach osobowych pracownika powinny być przechowywane kopie lub odpisy dokumentów; pracodawca może jedynie żądać od pracownika przedłożenia tych dokumentów tylko do wglądu lub sporządzenia ich odpisów albo kopii.

    #15541
    tamara
    Uczestnik

    Na podstawie art. 2981 K.p. wydane zostało rozporządzenie MPiPS z 28.05.1996 r., Dz. U. Nr 62, poz. 286, z późn. zm. oraz z 2002 r. Nr 230, poz. 2293 określające zakres prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposób prowadzenia akt osobowych pracownika. Paragraf 3 ust. 3 tego rozporządzenia : Pracodawca przechowuje w aktach osobowych pracownika odpisy lub kopie składanych dokumentów …itd
    Z akt osobowych nie można wyjmować ponumerowanych kolejno dokumentów, które są następnie archiwizowane
    Pozdrawiam

Oglądasz 8 wpisów - 1 z 8 (wszystkich: 8)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.