audyt w SP ZOZ
Home › Forum › Sektory › Służba zdrowia › audyt w SP ZOZ
- This topic has 168 odpowiedzi, 30 odpowiedzi, and was last updated 16 years, 9 months temu by anetka.
-
AutorWpisy
-
21 marca, 2007 o 2:41 pm #4000maksikUczestnik
ja już wysłałam do marszałka woj. wielkopolskiego.Wcześniej rozmawiałam o tym z audytorem Urzędu Marszałkowskiego i podstawa prawna – art. 53b ust 5 i art. 62 ust. 5 ust o fp są jak najbardziej ok. co do wynagrodzenia aw – w tabeli zaszeregowania mojego szpitala oczywiście nie ma stanowiska aw, figuruję jako specjalista a jak to wygląda w Waszych jednostkach? Maksik
3 maja, 2007 o 9:25 pm #4333heronomUczestnikWitam, ponownie. Od maja jestem zatrudniony jako audytor w szpitalu ok.700 łóżek. I nasuwają mi się takie pytania: ile czasu tak mniej więcej zabrało Wam zapoznanie się z jednostką i po jakim czasie przeprowadziliście pierwsze zadanie audytowe? Nie ukrywam że chciałbym w tym roku zrobić ze dwa zadania tylko nie wiem na jakiej podstawie. Czy muszę stworzyć najpierw Plan audytu? czy mogę je przeprowadzić bez planu? Mam zamiar zacząć od przeanalizowaniu statutu, regulaminu organizacyjnego i wszystkich przepisów związanych z spzoz. no i oczywiście od stworzenia karty audytu i regulaminu. Jeżeli nasuwają się Wam jakieś uwagi dotyczące rozpoczęcia pracy jako audytror w spzoz to z góry dziękuję za pomoc!!
4 maja, 2007 o 7:51 am #4334maksikUczestnikHej, zacznij od analizy ryzyka, ustaw obszary audytu -od tych o największym ryzyku do najmiejszego. Obszary, które uzyskają najwięcej punktów zapisz w planie audytu. Ja do pierwszej anlaizy ryzyka skorzystałam ze statutu i regulaminu organzacyjnego, gdzie są wymienione komórki org. działalności pomocniczej i podstawowej. Przyjęłam. że obszarami są działy, sekcje, oddziały, poradnie, zakłady. Acha, zaczełam organizację komórki aw od stworzenia akt stałych – karty audytu wewnętrznego, upoważnienia do przeprowadzania audytu Powodzenia. Maksik
4 maja, 2007 o 11:07 am #4336heronomUczestnikDzięki:smile: Oczywiście zanim określe obszary audytu to muszę jednak zapoznać się z funkcjonowaniem szpitalą, statut i ragulamin na początek oraz oczywiście muszę poświęcić troche czasu na rozmowy z kierowinikami poszczególnych działów aby lepiej zoriętować się w specyfice spzoz. Tylko jestem ciekaw ile mniej więcej przeznaczyliście na to czasu?
4 maja, 2007 o 12:21 pm #4337rogerUczestnikCześć! Pracuję jako audytor w szpitalu (ok. 900 łóżek) już dwa lata i nadal go poznaję 😆 Wydaje mi się, że administrację znam dość dobrze, jednostki usługowe tak w miarę, a część łóżkową (oddziały, kliniki) – ledwo, ledwo. Pierwsze zadanie audytowe rozpocząłem po ok. 2 miesiącach od zatrudnienia, ale miałem łatwiej, bo plan roczny odziedziczyłem po moim poprzedniku (nie odziedziczyłem natomiast akt stałych, ani żadnych akt bieżących – poprzednik sporządził plan roczny i czujnie ewakuował się 😆 )
Wydaje mi się, że po skompletowaniu akt stałych (to absolutny priorytet) powinieneś „pogadać” z kimś obeznanym z Twoim szpitalem i pozytywnie nastawionym do audytu jako funkcji (są tacy i nawet nie tak trudno ich znaleźć 😀 ) Taka rozmowa rozjaśni Ci nieco obraz szpitala.
Teraz taka rada z mojego doświadczenia: jeśli nie miałeś wcześniej do czynienia ze służbą zdrowia, to na początek nie ruszaj „części białej” – zabierz się za coś z administracji. Chyba, że czujesz się na siłach…
Powodzenia4 maja, 2007 o 2:56 pm #4338heronomUczestnikDzięki Roger, w najbliższym czasie nie zaieżam przeprowadzać audytu czeście „białej szpitala” , wcześniej pracowałem w kontroli finansowej także chciałbym najpierw zrobić zadania audytowe od strony fianansów w kierunku oceny efektywnoście zarządzania i gospodarności, bo myśle że ze zwzględu na kłopoty finansowe szpitali należy pójść w tym kierunku. Dzięki i pozdrawiam
5 maja, 2007 o 8:57 am #4340jolaUczestnikwitam,
jesli zaczynasz prace w szpitalu jako audytor to racze przeczytac wyniki kontroli jakie przeprowadzal NFZ, NIK czy inne instytucje. Ciekawe sa zwlaszcza kontrole NFZ bo oni sprawdzaja wlasnie ta czesc biala.
jesli nigdy nie miales stycznosci z sluzba zdrowia to poczytaj menadzera zdrowia (www.termedia.pl) zupelnie sympatycznie pisza o tym co w miare aktualnie dzieje sie w szpitalach.
pozdrawiam
Jola5 maja, 2007 o 10:43 am #4341maksikUczestnikPotwierdzam, za część białą szpitala trzeba się zabierać bardzo ostrożnie. ja audytorem w szpitalu jestem rok, wcześniej 4 lata pracowałam w dziale prawnym szpitala, ale nadal niektóre obszary są mi całkowicie nieznane. Stworzenie akt stałych to absolutny priorytet no i wzoruzakresu obowiązków – ja sobie napisałam sobie, bo nikt się na tym nie znał i nie miał pojęcia. Zauważyłam, że ludzie są coraz mniej oprni w udostępnianiu dokumentów – mniwj więcej wiedzą już co to jest audyt i jakie ma uprawnienia
14 maja, 2007 o 12:12 pm #4376renata72UczestnikWitam wszystkich, zostałam własnie zatrudniona na stanowisku specjalisty ds kontroli wewnętrznej dokładnie oz dniem 1.05.2006 w SP ZOZ a przyszłościowo na stanowisku audytora i mam utworzyć plan kotroli, korzystam z materiałów dotyczących audytu i mam nadzieję że spełnię oczekiwania kierownictwa. Do tej pory pracowałam w dziale organizacji i rozliczeń czyli od 8 lat i zajmowałam się rozliczaniem świadczeń NFZ Czy ciąży na mnie obowiązek tworzenia akt stałych i bieżących jeśli w tej chwili niepracuję na stanowisku audytora tylko defacto kontrolea ? Proszę o jakies wskazówki, moze wówczas nie będę aż tak przerażona.javascript:emoticon(„:cry:”)
Cry16 maja, 2007 o 9:50 am #4401mirUczestnikRenatko Ministerstwo Finansów u podstaw założyło rozdział audytu wewnetrznego od kontroli finansowej. I tego proponuje się trzymać. Powinnaś uwzględnić także inny podział :
Kontrola wewnętrzna, w tym kontrola finansowa dzieli sie na kontrole funkcjonalna ( na stanowisku pracy) i instytucjonalną .
Obowiązkową dokumentacją Działu/ Sekcji Kontroli jest regulamin organizacyjny, procedury kontroli, plan roczny i sprawozdanie roczne. Do każdej kontroli powinnaś miec upoważnienie, program/ plan kontroli, protokół kontroli.
Wprawdzie ostatnim czasie w ksiegarniach nie ukazywały sie żadne publikacje dotyczące kontroli, tylko z zakresu audytu, ale proponuje poczytać standardy MF i odnieść się do publikacji starszych min. E.Saundesa – PIKW Warszawa. Księgarnia PWE i niektóre uczelnie wyższe także publikują i wydają pozycje w tym zakresie. Pozdrawiam. Mir24 maja, 2007 o 10:12 pm #4519renata72UczestnikDzieki bardzo Mir. Powoli zaczynam kojarzyć co się z czym je, początki są zawsze chyba najtrudniejsze. Jako wzór mam regulamin kontroli wewnętrznej i tego się trzymam, własnie rozbudowuję instrukcję kontroli wewnętrznej, gdzie mogę znaleźć ostatnie zmiany dotyczące finansów publicznych i ustawy o rachunkowości. Wiem że mogę znaleźć w lexie, ale niestety mam ograniczone prawo dostępu do lexa. Nie mam nerwów szukać po omacku. Pomóżcie
25 maja, 2007 o 3:34 pm #4530mirUczestnikWitam Renatko
Wszystkie zmiany prawne dotyczące zagadnień kontroli znajdziesz na stronie Ministerstwa Finansów http://www.mf.gov.pl zakładka Koordynacja i Kontrola
inną stroną do wykorzystania to; http://www.portalmed.pl ( zbiór przepisów prawnych) Powodzenia
Mir9 czerwca, 2007 o 12:55 pm #4679heronomUczestnikWitam. Mam pytanko pytanie dotyczące instrukcji kancelaryjnej i rzeczowego wykazu akt. W jaki sposób jest opisany u was audyt (jakie symbole klasyfikacji stosujecie) i w jaki sposób zostały te symbole wprowadzone do jednolitego rzeczowego wykazu akt występującego w Szpitalu? Czy wystarczy samo zarządzenie??
13 czerwca, 2007 o 8:57 am #4702tamaraUczestnikdo Renaty:
Mozesz skorzystać ze strony http://www.isip.sejm.gov.pl/prawo/index.htm i tam wpisywać w wyszukiwarkę poszukiwana ustawę. A później będą pokazane wszystkie rozporządzenia do tej ustawy. Pozdrawiam13 czerwca, 2007 o 3:19 pm #4711jadtraUczestnikPiszę o instrukcji kancelaryjnej i rzeczowym wykazie akt, który dot. wprawdzie Ministerstwa Zdrowia ale mozna skorzystać:
Podaję: Dziennik Urzędowy Ministra Zdrowia Nr 3 z 28.02.2006r/ poz. 9 o treści: z dnia 10.02.2006r. zmieniajaca zarządzenie w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt w Ministerstwie Zdrowia.
Strona -35- Dziennika szukać : 098 Plan audytu wewnętrznego itd.
Zamiana przywołuje podstawę prawną . -
AutorWpisy
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.