środa, 23 września, 2020

audyt w urzędzie gminy

Home Forum Sektory Samorządy audyt w urzędzie gminy

Oglądasz 3 wpisy - 1 z 3 (wszystkich: 3)
  • Autor
    Wpisy
  • #5666
    go
    Uczestnik

    Witam. Bardzo mnie zainteresowała praca audytora, a że pracuję w samorządzie i nie chcę zmieniać miejsca pracy, to interesuje mnie wszystko o aw w urzędzie gminy. większość osób tu się wypowiadających jest pracownikami starostwa, czy jest ktoś kto może pracuje w ug? i czym się różni stanowisko ds. kontroli wew. od audytora? :question:

    #5671
    go
    Uczestnik

    Czy ktoś mógłby mi tak w skrócie powiedzieć czym się rózni audyt od kontroli wewnętrznej? Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.

    #5672
    k-asiek
    Uczestnik

    No cóż podstawowa róznica to zakres kompetencji- zakres audytu dotyczy całego obszaru działania gminy, aw musi posiadać certfikat MF , czyli zdać egzamin, kontroler nie, audyt zajmuje się badaniem min skuteczności i efektywności kontroli wewnętrznej , analizuje skutki nieprawidłowości dla organizacji czyli ug i ewentualnie rekomenduje wprowadzenie ulepszeń, poprawek w istniejących systemach pacy. Kontroler dokonuje kontroli w kreślonym zakresie , szuka nieprawidłowości. Audytor swoimi analizami, ocenami wspomaga kierownictwo w sprawnym, oszczędnym zarządzaniu gminą (nie tylko finanse). To tak w dużym skrócie.

Oglądasz 3 wpisy - 1 z 3 (wszystkich: 3)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.