piątek, 19 kwietnia, 2024

audyt zarządzania budynkami komunalnymi gminy

Home Forum Wzajemna pomoc merytoryczna Wzajemna pomoc merytoryczna audyt zarządzania budynkami komunalnymi gminy

Oglądasz 7 wpisów - 1 z 7 (wszystkich: 7)
  • Autor
    Wpisy
  • #709
    danka
    Uczestnik

    Witam wszystkich audytorów!
    Przygotowuję się do audytu w zakresie zarządzania budynkami komunalnymi gminy przez TBS. Byłabym bardzo wdzięczna za materiały na ten temat, informacje oraz wskazanie problemów, które mogą się pojawić w trakcie itp.
    Z góry dziękuję za każdą informację
    Danka.

    #711
    zosia
    Uczestnik

    jeżeli TBS działa jako spółka prawa handlowego ( a takie najcześciej są TBS-y ) – to niestety audyt wewn. odpada.

    z.

    #713
    danka
    Uczestnik

    Gmina ma podpisana umowę w zakresie zarzadzania budynkami i w związku z tym przekazuje TBS środki z budżetu na ten cel. Czy w związku z tym w ramach zawarej umowy nie może być prowadzony audyt?
    D.

    #714
    anek
    Uczestnik

    Witam polecam stronkę Federacji Rozwoju Demokracji Lokalnej http://www.frdl.pl. W menu w oknie Wirtualna biblioteka można znaleźć wiele publikacji dotyczących kontroli w zakresie efektywności zarządzenia mieniem komunalnym. W okienku szukaj należy wpisać „wyniki kontroli”. Pokaże się szereg materiałów dotyczacych kontroli z zakresu efektywności zarządzania mieniem komunalnym. Myślę, że informacje z tych publikacji mogą być przydatne.
    Pozdrawiam

    #725
    zosia
    Uczestnik

    to że gmina ma podpiana umowę na zarząd nieruchomościami to jeszcze nie jest wystarczajaca przesłanka, aby mozna było ingerowac w podmiot w postaci audytu, wazne jest przeciez to, że audyt jest wykonywany jednostkach sektora finansów publicznych wymienionych w ustawie, uwaza, iż w tym zakresie adekwatna bedzie klasyczna kontrola finansowa.

    #738
    danka
    Uczestnik

    Witam !
    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Anno, wskazana przez ciebie strona jest bardzo przydatna.
    Zosiu, przekonałaś mnie co do kontroli finansowej w tym temacie. Uznałam, że bedzie to lepsza forma.
    Chciałam tylko dodać, że audyt w spółkach miejskich jest realizowany przez audytorów wewnętrznych. Po konsultacji z Departamentaem
    KF dowiedziałam się , że „nie jest to zabronione przepisami, a więc może być realizowany.” Najlepiej jednak, aby przybierał formę audytu doraźnego.
    Z uwagi na róznorodność praktyki w samorządach zamierzam wystosować do MF pisemne zapytanie w tej sprawie.
    D.

    #775
    jarekhernik
    Uczestnik

    Wydaje mi się, że audyt za wyjątkiem tego przypadku, który występuje w tym zadaniu (przekazywanie środków z budżetu miasta) nie może mieć miejsca w spółkach komunalnych. Mają one swoje ustawowe organy nadzoru (Rady Nadozrcze) i audytor UM pozostaje poza strukturami spółki, która jest przecież odrębnym bytem prawnym.

    Ale jest wyjście. 🙂 Zgodnie z KSH wspólnik może dokonać kontroli spółki we właściwie dowolnym zakresie. Oczywiście Spółka może odmówic wspólnikowi dostępu do dokumentów jeżeli uzna, że wspólnik może działać na szkodę Spółki, ale takie przypadki nie mają miejsca w spółkach komunalnych ze względu na strukturę własnościową 😉

Oglądasz 7 wpisów - 1 z 7 (wszystkich: 7)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.