Zastanawia mnie jedna kwestia
dotycząca rozwiązań prawno-organizacyjnych
– stąd pytanie na formum
na które zapewne znajdę tu odpowiedż.
Wojskowe jednostki budżetowe, zobligowane sa do prowadzenia audytu wewnętrznego, po przekroczeniu progu wydatków, dokonywanych w ciągu roku, przekraczających kwotę 35 mln zł.
I ok – jednostka przekroczyła te kwotę wydatków (bo dochodów to w praktyce raczej niemożliwe) i od przyszłego roku zatrudnia audytora wewnętrznego.
Ale jak to jest, kiedy w następnym roku już tej kwoty nie przekroczy. Co sie wtedy dzieje ?
Czy jest tak, ze jak juz raz przekroczy to audytor jest tam już zawsze – przez kolejne lata funkcjonowania jednostki ?
Czy może audyt tam – nazwijmy to łagodnie – wygasa…. ?
Pytam dlatego, ze po odejsciu z planu wydatków jednostek, środków dotyczących wydatków na żywienie i teraz tych dotyczących WAK- ów. pewnie w wielu jednostkach pojawi sie właśnie taka systuacja, że w 2004 czy 2005 przekroczya jednostka próg 35 mln zł. ale w 2006 czy już 2007 niekoniecznie.
i co wtedy audytor jest zwalniany ?