środa, 20 stycznia, 2021

centralny rejestr umów

Home Forum Sektory Samorządy centralny rejestr umów

Oglądasz 3 wpisy - 1 z 3 (wszystkich: 3)
  • Autor
    Wpisy
  • #17123
    audytj
    Uczestnik

    Z jakich przepisów wynika konieczność prowadzenia centralnego rejestru umów w urzędzie – nie chodzi o standardy kontroli.

    #17137
    audytj
    Uczestnik

    Czy możecuie wypowiedzieć sie w tej sprawie

    #17139
    zosia
    Uczestnik

    moim zdaniem taki wniosek mozna wyprowadzic z ustawy o finansach publicznych z przepisów o procedurach kontroli finansowej. Oczywiście taka interpretacja będzie mocno naciągnieta, bowiem trudno jest wyspecyfikować co jest procedurą kontroli. Uważam, że rejestr umów ( wszystkich poza umowami ze stosunku pracy ) powinien być jeden. Poprzez zawarcie umowy zaciągane jest zobowiązanie, zaciągniecie zobowiązania nie majacego pokrycia z planie finansowym jest naruszeniem dyscypliny finansów publicznych. Czasami z uwagi na takie naruszenia dochodzić może do swoistego rodzaju podmianki umów ( np. zmiana daty jej zawarcia ) przez wydział merytoryczny. Lepiej jednak aby taki rejestr był prowadzony łącznie z jedną kopia umowy przez inny ( jeden wydział w urzedzie ) Zasady te jeśli ich nie ma – mozna wprowadzic zarządzeniem kierownika urzedu
    pozdr.
    z.

Oglądasz 3 wpisy - 1 z 3 (wszystkich: 3)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.