piątek, 19 kwietnia, 2024

co poradzicie?

Home Forum Sektory Samorządy co poradzicie?

Oglądasz 3 wpisy - 1 z 3 (wszystkich: 3)
  • Autor
    Wpisy
  • #19873
    szymonek123
    Uczestnik

    Kontrola rozliczenia dotacji udzielonej z budżetu jst dla org. pożytku publicznego wykazała, iż przedłożono rachunek za prowadzenie zajęć sportowych (mieści się w poz. kosztorysowej). Spradzając formalno-rachunkowo naliczenie umowy (dot. 2009 r.) stwierdzono, że w rachunku um.zlecenie naliczono podatek 19% zamiast obowiązującego 18%, co skutkowało, że podatek do US zawyżono/nadpłacono a wynagr. netto zaniżono.
    Czy uznać całość kwoty brutto umowy zlec. jako sfinans. ze środków dotacji?
    Myślę, że w tym roku us zwróci tej osobie fizycznej (wykonawcy umowy) tą nadpłatę.

    Jak to potraktować?

    #19878
    terka
    Uczestnik

    No, ja po pierwsze nie mogę wyjść z podziwu, że jest gdzieś taka jednostka, w której tak skrupulatnie dokonuje się sprawdzenia rozliczneia dotacji:smile: Naprawdę.No, chyba że dopiero audyt zwrócił na to uwagę, to co innego:wink:
    Ja uważam, że taki błąd nie skutkuje możliwością nieprzyjęcia rozliczenia. Kwota wydatku (brutto) sie zgadza, wprawdzie zaniżono wypłąte dla tej osoby, ale us to „wyprostuje”.
    Nie wydaje mi się, żeby z tego powodu nie rozliczyć dotacji.
    Pozdrawiam:smile:

    #19880
    szymonek123
    Uczestnik

    Terka dzięki za opinię.
    Audytor-kontroler.. jak kamelon.

    Dotacja o której pisałem wydano celowo, dokumenty na to są, zgodnie z ofertą i kosztorysem.

Oglądasz 3 wpisy - 1 z 3 (wszystkich: 3)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.