co poradzicie?
- This topic has 2 odpowiedzi, 2 odpowiedzi, and was last updated 13 years, 1 month temu by .
Oglądasz 3 wpisy - 1 z 3 (wszystkich: 3)
Oglądasz 3 wpisy - 1 z 3 (wszystkich: 3)
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.
Kontrola rozliczenia dotacji udzielonej z budżetu jst dla org. pożytku publicznego wykazała, iż przedłożono rachunek za prowadzenie zajęć sportowych (mieści się w poz. kosztorysowej). Spradzając formalno-rachunkowo naliczenie umowy (dot. 2009 r.) stwierdzono, że w rachunku um.zlecenie naliczono podatek 19% zamiast obowiązującego 18%, co skutkowało, że podatek do US zawyżono/nadpłacono a wynagr. netto zaniżono.
Czy uznać całość kwoty brutto umowy zlec. jako sfinans. ze środków dotacji?
Myślę, że w tym roku us zwróci tej osobie fizycznej (wykonawcy umowy) tą nadpłatę.
Jak to potraktować?
No, ja po pierwsze nie mogę wyjść z podziwu, że jest gdzieś taka jednostka, w której tak skrupulatnie dokonuje się sprawdzenia rozliczneia dotacji:smile: Naprawdę.No, chyba że dopiero audyt zwrócił na to uwagę, to co innego:wink:
Ja uważam, że taki błąd nie skutkuje możliwością nieprzyjęcia rozliczenia. Kwota wydatku (brutto) sie zgadza, wprawdzie zaniżono wypłąte dla tej osoby, ale us to „wyprostuje”.
Nie wydaje mi się, żeby z tego powodu nie rozliczyć dotacji.
Pozdrawiam:smile:
Terka dzięki za opinię.
Audytor-kontroler.. jak kamelon.
Dotacja o której pisałem wydano celowo, dokumenty na to są, zgodnie z ofertą i kosztorysem.
Serwis Audyt.Net to także forum wymiany wiedzy i informacji, projektów dokumentów roboczych audytu, doświadczeń zawodowych oraz możliwość samokształcenia i doskonalenia umiejętności zawodowych.
Serwis PAW to platforma rozwoju, integracji i wzajemnego wsparcia w środowiska zawodowego związanego z audytem.
Kontakt do nas: paw@audyt.net
© 2015 - 2020 Praktyczny Audytor Wewnętrzny, Audyt.Net