czwartek, 18 kwietnia, 2024

decyzje podatku od nieruchomości?????????

Home Forum Sektory Samorządy decyzje podatku od nieruchomości?????????

Oglądasz 11 wpisów - 1 z 11 (wszystkich: 11)
  • Autor
    Wpisy
  • #19964
    audyt4
    Uczestnik

    pomóżcie moi drodzy: decyzja podatkowa podatku od nieruchomości była awizowana dwa razy…tak więc w ostateczności uznaje się ją za doręczoną,minął termin 14 dni…. tylko kwestia jest taka, że teraz podatnik nie może jej teraz odebrać ?(oryginału decyzji)….taka informację uzyskałam w wydziale finansowym…jak już podatnik może otrzymać duplikat decyzji…..co o tym sadzicie…nigdzie nie mogę się doszukac przepisów tym zakresie, czy to jest oby zgodne….czekam na wasze sugestie i uwagi w tym zakresie…

    #19972
    meg
    Uczestnik

    Odpowiedzi należy szukać w KPA – Udostępnianie akt kodeksu postępowania administracyjnego.
    (art. 73 par.2). Z przepisów tych wynika , ze strona postępowania administracyjnego może żądać uwierzytelnienia sporządzonych przez siebie odpisów sprawy lub wydania jej z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów, o ile jest to uzasadnione ważnym interesem strony.

    Po upływie 14 dni doręczenie uważa się za dokonane,a decyzje dołącza się do akt sprawy.
    W mojej ocenie jest to zgodne z przepisami.W interesie strony leży, aby otrzymać decyzję.
    Pozdrawiam

    #19997
    zosia
    Uczestnik

    Uwaga ogólna do Meg – nie KPA tylko Ordynacja podatkowa ( do podatków stosujemy ordynację podatkową a nie KPA). Leczy co do zastosowanego przepisu o udostepnianiu akt zgoda – tu ma zastosowanie art. 178 par. 1 OP.
    Jesli minął termin po dwukrotnym doręczaniu decyzji, to decyzja została doręczona zgodnie z tzw. zasadą per avizo – domniemanie doręczenia ( tu: art. 150 OP). A jesli zatrem decyzję doręczono to jak ja można wydać stronie???. Oczywiście mówimy tu o fikcji, bo decyzja jest nadal z aktach podatkowych – ale wyjęcie jej z koperty nadawczej będzie burzyło pewien porządek.
    Można i nalezy wydać stronie jeśli jest wniosek o uwierzytelknioną kserokopię, sporządzoną na podstawie kopii decyzji podatkowej. Niestety zła wola podatnika, lub jego opieszałóść działa na jego szkodę.
    Jak coś to pisz

    pozdr.
    zosia

    #19998
    meg
    Uczestnik

    Uwaga ogólna do Zosi

    Przepisów KPA nie stosuje się do spraw uregulowanych w ustawie Ordynacja podatkowa Z WYJĄTKIEM przepisów działów IV, V i VIII – art. 3 par. 1 pkt 2 KPA
    Patrz rozdział VIII- Doręczenia.

    Pozdrawiam ciepło.

    #19999
    zosia
    Uczestnik

    Ordynacja podatkowa jest lex specjalis w stosunku do KPA.
    OP posiada swoje autonomiczne uregulowania dla doręczeń

    #20006
    alkman
    Uczestnik

    Nieodebranie przez adresata z placówki pocztowej lub z urzędu gminy (miasta) w określonym terminie, pisma, pomimo zgodnego z przepisami doręczenia (fikcyjnego), nie oznacza uprawnienia organu podatkowego do odmowy faktycznego wydania pisma. Samo wydanie takiego pisma (decyzji)stanowi czynność organizacyjno – techniczną nie mającą wpływu na bieg dalszego postępowania. Niemniej faktyczne wydanie takiej decyzji, ma wpływ na wykonanie przez stronę tej decyzji bez stosowania przez Organy podatkowe środków przymusu, o wizerunku nie wspominając.
    Poza wizerunkiem istotna wydaje się ekonomika postępowania.

    #20012
    alkman
    Uczestnik

    [QUOTE BY= zosia] A jesli zatrem decyzję doręczono to jak ja można wydać stronie???. wyjęcie jej z koperty nadawczej będzie burzyło pewien porządek.
    Niestety zła wola podatnika, lub jego opieszałóść działa na jego szkodę.
    [/QUOTE]
    obudź się!!!

    #20013
    terka
    Uczestnik

    😀
    Alkman? A tak konkretnie to o co chodzi? 😉

    #20014
    alkman
    Uczestnik

    [QUOTE BY= terka] 😀
    A tak konkretnie to o co chodzi? 😉 [/QUOTE]
    Przychodzi podatnik i prosi o decyzję (bo był na wczasach z ukochaną 4 tygodnie) to urzędnik z uśmiechem „proszę tu podpisać” i wydaje podatnikowi decyzję.
    Ps
    Powyższe zajmie mniej czasu (tu podpowiadam audyt4), niż przyjęcie do protokołu a) skargi na pracownika odmawiającego faktycznego wydania decyzji oraz przygotowanie odpowiedzi na b) złożony (najlepiej do protokołu) wniosek o zwolnienie z podatku od nieruchomości w związku z odmową przez pracownika urzędu wydania znajdującej się w aktach sprawy decyzji o wysokości tego podatku.

    #20020
    wojak
    Uczestnik

    W całej tej dyskusji warto też zwrócić uwagę na aspekt etyki w działalności urzędu i relacji klient – urząd. Moim zdaniem w działalności urzędu nie wystarcza wyłącznie zgodność z literą prawa, ważniejsze jest (moim zdaniem) działanie na rzecz i dla dobra obywateli – klientów czyli wspólnoty samorządowej. Jeśli jakiś urzędnik nie chce wydać takiego oryginału decyzji, bo nigdzie nikt mu nie napisał, że MUSI, to powinien zmienić pracę. Może przecież wydać oryginał dokumentu bez szkody dla urzędu – dla dobra obywatela i urzędu w efekcie także.

    #20026
    alkman
    Uczestnik

    Bezprawie byłoby zbyt radykalne, wystarczy zgodne z prawem działanie na rzecz mieszkańców i wspólnoty.

Oglądasz 11 wpisów - 1 z 11 (wszystkich: 11)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.