delegacja w sobotę!
Home › Forum › Wzajemna pomoc merytoryczna › Wzajemna pomoc merytoryczna › delegacja w sobotę!
- This topic has 7 odpowiedzi, 4 odpowiedzi, and was last updated 16 years temu by mareksp.
-
AutorWpisy
-
16 marca, 2008 o 7:48 am #10196podhaleUczestnik
Bardzo prosze o pomoc w sprawie , jak niżej:
Pracownik jednostki samorządowej często odbywa podróże słuzbowe w soboty i niedziele. w końcu sie zbuntował i zażądał od pracodawcy oddania dnia wolnego. oczywiście powstał konflikt w tej kwestii. Co sądzicie o tej sprawie?16 marca, 2008 o 8:24 am #10197megUczestnikWitam!
Pracownik nie ma racji!.
Jeśli w miejscu oddelegowania ani w sobotę, ani w niedzielę pracownik nie wykonywał zleconego przez pracodawcę zadania służbowego, to czasu pobytu w podróży służbowej w tych dniach nie należy traktować jako czasu pracy. Zatem za pobyt w podróży służbowej w tych dniach nie przysługuje pracownikowi żadna dodatkowa rekompensata- ani w postaci zamiennego dnia wolnego od pracy, ani w postac dodatkowego wynagrodzenia. Spójrz jeszcze na wyrok SN z 21 października 1982 (IPR85/82) – w wyroku tym SN stwierdził, że czas trwania podróży służbowej nie jest wliczany do czasu pracy.pozdrawiam
Meg16 marca, 2008 o 8:39 am #10199stadyrUczestnikwyrok, który przywołujesz dotyczy czasu pracy ustalonego w trybie art. 131.2 kp – czyli dla osob zarządzających w imieniu pracodawcy czas pracy może przekroczyć 48 godz/tydz.
wydaje mi się że w odniesieniu do pozostałych pracowników mają zastosowanie przepisy art. 151 z dwójka i art. 151 z trójka
poza tym art. 128.1 stanowi, iz „Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy”
16 marca, 2008 o 9:13 am #10201podhaleUczestnikDodam, iz pracownik, o którym mowa, wykonuje w trakcie delegacji sobotniej zadania służbowe zlecone przez pracodawcę. ja osobiście nigdzie nie mogę znaleźć jakiejkolwiek konkretnej podtsawy prawnej, pozalającej zająć jednoznaczne stanowisko.
16 marca, 2008 o 9:49 am #10204stadyrUczestnika co na ten temat mówi regulamin pracy (jeżeli jest) w tej jednostce??
jeżeli nie ma regulaminu pracy, bądź nie zostało to określone w nim, to moim zdaniem mają zastosowanie przepisy kp Dział szósty CZAS PRACY rozdział V Praca w godzinach nadliczbowych
16 marca, 2008 o 10:14 am #10205megUczestnik[QUOTE BY= podhale] Dodam, iz pracownik, o którym mowa, wykonuje w trakcie delegacji sobotniej zadania służbowe zlecone przez pracodawcę. ja osobiście nigdzie nie mogę znaleźć jakiejkolwiek konkretnej podtsawy prawnej, pozalającej zająć jednoznaczne stanowisko.[/QUOTE]
Bo konkretnej podstawy prawnej nie znajdziej.Wsród komentatorów prawa panują rozbieżne poglady. Jednak w większości , zgodnie z ustaloną praktyką, czas podróży służbowej nie jest wliczany do czasu pracy, jeżeli podróż służbowa przypada poza godzinami pracya pracownik w czasie tej podrózy nie swiadczy pracy. Zdobywanie wyższych kwalifikacji jest obowiązkiem pracownika a obowiązkiem pracodawcy jest umożliwienie mu tego.
A jeśli chodzi o prace zlecona pracownikowi w sobote (czyli ponad obowiązujące pracownika normy czasu pracy) to ma zastosowanie Art.151 parag. 1 pkt2 (szczególne potrzeby pracodawcy) i w związku z tym art. 151 jeden i 152 dwa.Pozdrawiam
16 marca, 2008 o 10:53 am #10207podhaleUczestnikWielkie dzieki! Jestem o wiele mądrzejszy niz jeszcze dzis rano. dziekuję za pomoc!
16 marca, 2008 o 12:45 pm #10210marekspUczestnikWydaje się, ze najlepszą radą jakiej audytor może w tej sytuacji udzielić kierownikowi jednostki jest wskazanie możliwości zasięgnięcia opinii prawnej na tle konkretnego stanu faktycznego. Jeśli jednostka radcy nie zatrudnia to może przecież zlecić to zewnętrznie. Udzielanie porad prawnych przez audytora może okazać się niebezpieczne tj. podważyć autorytet audytora i niewłaściwie sugerować jego rolę w jednostce.
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.