Witam. Mam w mojej państwowej jednostce budżetowej (wojskowej) taki przypadek: Pracownik zatrudniony na umowę o pracę wykonuje jednocześnie prace w tym samym lub podobnym zakresie jako właściciel firmy prywatnej. Do tych prac został wyłoniony w ramach postępowania o zamówienia publiczne do 14 tyś Euro, na podstawie zasad wewnętrznego regulaminu (postępowania do 14 tyś EURO). Tak więc były wysyłane oferty do kliku wykonawców, wybór oferty-kryterium cena, spisany protokół z postępowania i na końcu podpisana umowa z firmą tego pracownika – najniższa cena. Niby wszystko w porządku, pracownik ten nie brał udziału w postępowaniu przetargowym od strony merytorycznej. Mam jednak wątpliwości, czy nie została naruszona jedna z zasad ustawy o fin. publicznych tj. przejrzystość w wydawniu grosza publicznego. Druga rzecz to czy w umowie spisanej z firmą tego pracownika nie powinno być wzmianki że prace objętę umową będą wuykonywane np. w określonych godzinach – chodzi mi o to żeby wykluczyć wykonywanie tych prac w godzinach pracy tego pracownika zatrudnionego na umowę o pracę. Mam wątpliwości co do tego przypadku. Może ktoś z Was ma podobny przypadek ? Może lepiej unikać w przyszłości takich przypadków, jeśli tak – to na co się powołać ? Słyszałem że jest jakaś interpretacja Ministerstwa (no właśnie nie wiem jakiego) na ten temat.Będę wdzięczny jak coś podpowiecie, ewntualnie gdzie szukać. Pozdrawiam. ❗