sobota, 20 kwietnia, 2024

dotacja na realizację zadania publicznego

Home Forum Sektory Samorządy dotacja na realizację zadania publicznego

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 34)
  • Autor
    Wpisy
  • #5644
    skibania
    Uczestnik

    Witam!
    Przeprowadzam kontrolę w stowarzyszeniu i mam wątpliwość. W statucie stowarzyszenia /klub sportowy/ jest zapis, że „członkowie zarządu klubu pełnią swe funkcje społecznie”. Jedna z osób, która jest członkiem zarządu jest również trenerem drużyny i za tą pracę pobiera wynagrodzenie. Jak uważacie, czy słusznie? Ja się nie mogę „zdecydować” co do tego 🙄
    Pozdrawiam!

    #5646
    ewamich20
    Uczestnik

    skibania problem o którym piszesz został rozstrzygnięty przez Sąd Apelacyjny w Warszawie. odszukaj postanowienie Sądu Apelacyjnego w Warszawie z dnia 7 kwietnia 1992 roku I ACr 130/92 (Przegląd Sądowy – dodatek 1993/11-12 poz.9 str.25
    Rejent 1993/12 str.159)

    #5647
    romb
    Uczestnik

    Witam,
    Wprawdzie nie wiem jakie było rostrzygnięcie Sądu w tej przywołanej przez „ewęmich20” sprawie, ale moim zdaniem, sąd rozstrzyga w konkretnej sprawie w oparciu o okoliczności i przedstawione dowody. Ja osobiście na podstawie przekazanych informacji jestem zdania, że trener otrzymuje wynagrodzenie za wykonywane obowiązki trenerskie własnie, a nie członka zarządu klubu i w tej sytuacji nie miałbym zatrzeżeń do zasadności pobierania wynagrodzenia.
    Pozdrawiam.

    #5650
    mama0454
    Uczestnik

    Mam podobne zdanie jak Romb. Co innego społeczne pełnienie obowiązków członka zarządu klubu, a co innego funkcja trenera – choćby była to ta sama osoba (chyba, że statut klubu zabrania łączenia tych funkcji).

    #5652
    skibania
    Uczestnik

    Dziękuję bardzo za wskazówki i opinie 🙂

    #5656
    agajot
    Uczestnik

    A czy stowarzyszenia są zobowiązane do stosowania ustawy PZP?
    I jeszcze jedno pytanie do Skibania – na co kładziesz główny nacisk przy kontroli dotacji udzielonej klubom sportowym? Czeka mnie podobne zadanie do wykonania /kontrola/.. ❓

    #5658
    skibania
    Uczestnik

    Witam!
    Wg mnie stowarzyszenia korzystając ze środków publicznych mają obowiązek stosowania PZP.
    Szczególną uwagę, podczas kontroli w klubach, zawsze zwracam na to czy przyznane środki są wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem na jaki je otrzymano /zwłaszcza czy zgodnie z przedłożoną ofertą na realizację zadania/, czy jest prowadzona odrębna dokumentacja finansowo-księgowa, czy otrzymane środki są zgromadzone na wyodrębnionym do realizacji zadania subkoncie, czy płatności są dokonywane w terminie, czy jest właściwy opis dokumentów /w tym opis, ze środki pochodzą z naszej dotacji/, czy gospodarnie sa wykorzystywane przyznane środki, czy zadanie jest realizowane zgodnie z harmonogramem. To chyba najważniejsze rzeczy.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę mało nieprawidłowości w tej niewdzięcznej wyjątkowo działce 😉

    #5659
    k-asiek
    Uczestnik

    Mam pytanko. Czka mnie audyt prawoidłowości wykorzystania dotacji przyznanej przez urząd zakładowi budzetowemu. Czy podobnie jak w w/w przypadku ma być praowadzona odrębna dokumentacja itd i z czego to wynika?

    #5662
    agajot
    Uczestnik

    Baaaardzo dziękuję za podpowiedź! 😀

    #5663
    meg
    Uczestnik

    Witam

    Do tego co napisala skibania dodam jeszcze : tryb kontroli wykonania zleconego celu, oraz sposob rozliczenia wykorzystanej dotacji okreslonej w umowie i zasady i termin zwrotu niewykorzystanej cześci dotacji.
    Pozdrawiam 😀

    #5664
    skibania
    Uczestnik

    Nie wiem jak sprawa wygląda jeśli chodzi o zakłady budżetowe. Poszukam na ten temat informacji. Gdzieś owe spotkałam /na temat audytu dotacji/, ale teraz nie pamiętam, cóż… wiek 😉 W przypadku kiedy np. gmina jest zleceniodawcą zadania dla organizacji pożytku publicznego, to konieczność prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji fin.-księg. wynika z ustawy o działalności pozytku publicznego i o wolontariacie /art. 16 ust.5/.

    #5792
    agajot
    Uczestnik

    Wracając do kontroli dotacji – mam mały dylemat – Konkurs na realizacje zadania wraz z przyznaniem dotacji rozstrzygnięto dopiero w czerwcu, zawarta została umowa, w kórej umieszczono zapis, że realizacja zadania obejmuje okres od stycznia do grudnia danego roku. Pierwszą transzę środków na realizację zadania przekazano dopiero w połowie czerwca. Czy jest zatem prawidłowe że faktury wystawione od styczniu zakwalifikowano jako opłacone ze środków dotacji skoro umowa zawarta została pięć miesięcył później i tak samo Klub otrzymał pieniądze?

    #5794
    kropka78
    Uczestnik

    Witam
    wszystko zalezy jaki termin masz okreslony w umowie , skladajac oferete na realizacje zadania. Stowarzyszenie nie ma pewnosci czy i w jakiej wysokości dostanie dotacje . Jesli chodzi o faktury wystawione przed popisaniem umowy i przed przyznaniem dotacji to uwazam, ze nie moga one byc traktowane jako faktury finansowane ze srodkow przyznanej dotacji. Natomiast jesli Stowarzyszenie zaplaci za te faktury ze srodkow wlasnych to jes ok.
    pozdrawiam

    #5798
    skibania
    Uczestnik

    Zgadzam się z kropka78, że faktury wystawione przed dniem podpisania umowy na realizację zadania publiczn. nie mogą być zapłacone z otrzymanych środków, z własnych oczywiście tak.
    Nie wspomniałam o tym wcześniej 😉 Każda faktura /czy inny dokument/ powinny zawierać opis, że są opłacone ze środków pochodzących z dotacji.

    #5800
    kropka78
    Uczestnik

    oczywiscie ze powinny posiadac taki opis 🙂 z wlasnego doswiadczenia moge rowniez powierdziec ze warto poprosic rowniez o przedstawienie do kontroli wyciagow z rachunku bankowego stowarzyszenia. czesto jest tak ze podawany jest termin platnosci na fakturach , niestety organizacje pozytku publicznego bardzo czesto placa za fakture po terminie , zarowno po terminie platnosci jak i po terminie na realizacje zadania :smile:. wlasnie kontroluje dotacje , poprostu masakra ;D
    pozdrawiam

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 34)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.