dotacja na realizację zadania publicznego
- This topic has 33 odpowiedzi, 10 odpowiedzi, and was last updated 17 years, 7 months temu by
aga66.
-
AutorWpisy
-
24 sierpnia, 2007 o 12:33 pm #5644
skibania
UczestnikWitam!
Przeprowadzam kontrolę w stowarzyszeniu i mam wątpliwość. W statucie stowarzyszenia /klub sportowy/ jest zapis, że „członkowie zarządu klubu pełnią swe funkcje społecznie”. Jedna z osób, która jest członkiem zarządu jest również trenerem drużyny i za tą pracę pobiera wynagrodzenie. Jak uważacie, czy słusznie? Ja się nie mogę „zdecydować” co do tego 🙄
Pozdrawiam!24 sierpnia, 2007 o 1:00 pm #5646ewamich20
Uczestnikskibania problem o którym piszesz został rozstrzygnięty przez Sąd Apelacyjny w Warszawie. odszukaj postanowienie Sądu Apelacyjnego w Warszawie z dnia 7 kwietnia 1992 roku I ACr 130/92 (Przegląd Sądowy – dodatek 1993/11-12 poz.9 str.25
Rejent 1993/12 str.159)24 sierpnia, 2007 o 1:32 pm #5647romb
UczestnikWitam,
Wprawdzie nie wiem jakie było rostrzygnięcie Sądu w tej przywołanej przez „ewęmich20” sprawie, ale moim zdaniem, sąd rozstrzyga w konkretnej sprawie w oparciu o okoliczności i przedstawione dowody. Ja osobiście na podstawie przekazanych informacji jestem zdania, że trener otrzymuje wynagrodzenie za wykonywane obowiązki trenerskie własnie, a nie członka zarządu klubu i w tej sytuacji nie miałbym zatrzeżeń do zasadności pobierania wynagrodzenia.
Pozdrawiam.24 sierpnia, 2007 o 2:45 pm #5650mama0454
UczestnikMam podobne zdanie jak Romb. Co innego społeczne pełnienie obowiązków członka zarządu klubu, a co innego funkcja trenera – choćby była to ta sama osoba (chyba, że statut klubu zabrania łączenia tych funkcji).
24 sierpnia, 2007 o 3:04 pm #5652skibania
UczestnikDziękuję bardzo za wskazówki i opinie 🙂
25 sierpnia, 2007 o 8:16 am #5656agajot
UczestnikA czy stowarzyszenia są zobowiązane do stosowania ustawy PZP?
I jeszcze jedno pytanie do Skibania – na co kładziesz główny nacisk przy kontroli dotacji udzielonej klubom sportowym? Czeka mnie podobne zadanie do wykonania /kontrola/.. ❓25 sierpnia, 2007 o 9:21 am #5658skibania
UczestnikWitam!
Wg mnie stowarzyszenia korzystając ze środków publicznych mają obowiązek stosowania PZP.
Szczególną uwagę, podczas kontroli w klubach, zawsze zwracam na to czy przyznane środki są wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem na jaki je otrzymano /zwłaszcza czy zgodnie z przedłożoną ofertą na realizację zadania/, czy jest prowadzona odrębna dokumentacja finansowo-księgowa, czy otrzymane środki są zgromadzone na wyodrębnionym do realizacji zadania subkoncie, czy płatności są dokonywane w terminie, czy jest właściwy opis dokumentów /w tym opis, ze środki pochodzą z naszej dotacji/, czy gospodarnie sa wykorzystywane przyznane środki, czy zadanie jest realizowane zgodnie z harmonogramem. To chyba najważniejsze rzeczy.
Pozdrawiam serdecznie i życzę mało nieprawidłowości w tej niewdzięcznej wyjątkowo działce 😉25 sierpnia, 2007 o 9:31 am #5659k-asiek
UczestnikMam pytanko. Czka mnie audyt prawoidłowości wykorzystania dotacji przyznanej przez urząd zakładowi budzetowemu. Czy podobnie jak w w/w przypadku ma być praowadzona odrębna dokumentacja itd i z czego to wynika?
25 sierpnia, 2007 o 10:45 am #5662agajot
UczestnikBaaaardzo dziękuję za podpowiedź! 😀
25 sierpnia, 2007 o 11:20 am #5663meg
UczestnikWitam
Do tego co napisala skibania dodam jeszcze : tryb kontroli wykonania zleconego celu, oraz sposob rozliczenia wykorzystanej dotacji okreslonej w umowie i zasady i termin zwrotu niewykorzystanej cześci dotacji.
Pozdrawiam 😀25 sierpnia, 2007 o 11:24 am #5664skibania
UczestnikNie wiem jak sprawa wygląda jeśli chodzi o zakłady budżetowe. Poszukam na ten temat informacji. Gdzieś owe spotkałam /na temat audytu dotacji/, ale teraz nie pamiętam, cóż… wiek 😉 W przypadku kiedy np. gmina jest zleceniodawcą zadania dla organizacji pożytku publicznego, to konieczność prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji fin.-księg. wynika z ustawy o działalności pozytku publicznego i o wolontariacie /art. 16 ust.5/.
7 września, 2007 o 9:12 am #5792agajot
UczestnikWracając do kontroli dotacji – mam mały dylemat – Konkurs na realizacje zadania wraz z przyznaniem dotacji rozstrzygnięto dopiero w czerwcu, zawarta została umowa, w kórej umieszczono zapis, że realizacja zadania obejmuje okres od stycznia do grudnia danego roku. Pierwszą transzę środków na realizację zadania przekazano dopiero w połowie czerwca. Czy jest zatem prawidłowe że faktury wystawione od styczniu zakwalifikowano jako opłacone ze środków dotacji skoro umowa zawarta została pięć miesięcył później i tak samo Klub otrzymał pieniądze?
7 września, 2007 o 9:21 am #5794kropka78
UczestnikWitam
wszystko zalezy jaki termin masz okreslony w umowie , skladajac oferete na realizacje zadania. Stowarzyszenie nie ma pewnosci czy i w jakiej wysokości dostanie dotacje . Jesli chodzi o faktury wystawione przed popisaniem umowy i przed przyznaniem dotacji to uwazam, ze nie moga one byc traktowane jako faktury finansowane ze srodkow przyznanej dotacji. Natomiast jesli Stowarzyszenie zaplaci za te faktury ze srodkow wlasnych to jes ok.
pozdrawiam7 września, 2007 o 10:11 am #5798skibania
UczestnikZgadzam się z kropka78, że faktury wystawione przed dniem podpisania umowy na realizację zadania publiczn. nie mogą być zapłacone z otrzymanych środków, z własnych oczywiście tak.
Nie wspomniałam o tym wcześniej 😉 Każda faktura /czy inny dokument/ powinny zawierać opis, że są opłacone ze środków pochodzących z dotacji.7 września, 2007 o 11:13 am #5800kropka78
Uczestnikoczywiscie ze powinny posiadac taki opis 🙂 z wlasnego doswiadczenia moge rowniez powierdziec ze warto poprosic rowniez o przedstawienie do kontroli wyciagow z rachunku bankowego stowarzyszenia. czesto jest tak ze podawany jest termin platnosci na fakturach , niestety organizacje pozytku publicznego bardzo czesto placa za fakture po terminie , zarowno po terminie platnosci jak i po terminie na realizacje zadania :smile:. wlasnie kontroluje dotacje , poprostu masakra ;D
pozdrawiam -
AutorWpisy
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.