Mam do Was pytanie. W mojej jednostce przyjęto, ze wartość zakupionych materiałów odpisuje się w ciągu roku w koszty w momencie ich zakupu. Jednoczesnie ustalono w polityce rachunkowości, że prowadzona jest ewidencja ilościowo-wartościowa. Instrukcja tzw. magazynowa ogranicza się do określenia dokumentów przychodowych oraz rozchodowych, oświadczenia magazyniera o odpowiedzialności materialnej i sporzadzaniu zestawienia przychodów i rozchodów przez tzw. magazyniera i przekazywanie go do 5 każdego miesiąca do księgowości wraz z dowodami przyjęcia i rozchodu. Czy w Waszych jednostkach w momencie, kiedy zakupiony materiał odpisywany jest w koszty w momencie jego zakupu w koszty prowadzone są kartoteki magazynowe zarówno przez magazyniera jak i księgowośćć? Jak to powinno wyglądać? Poza tym co zrobić w takim przypadku, gdy np. materiał jest dostarczony, a faktura przychodzi ze znacznym opóźnieniem. Czy materiał należy przyjąc na podstawie dokumentu dostawy, w którym zazwyczaj wpisywana jest tylko ilość materiału bez wartości. Czy wystawiając Pz, (ewidencja ilościowo-wartościowa) w której wpisuje się ilość i cenę przyjętego materiału mozna posłużyć się wiedzą odnośnie wysokości ceny z podpisanej umowy?
Czekam na Wasze wypowiedzi