Ilość audytorów do ilości pracowników
- This topic has 14 odpowiedzi, 8 odpowiedzi, and was last updated 13 years, 1 month temu by kikcloud.
-
AutorWpisy
-
28 stycznia, 2011 o 3:04 pm #19436zajevistyUczestnik
Witam!
Czy spotkaliście się z wyliczeniem optymalnej ilości audytorów w jednostce np. 1%, 0,5% ilości zatrudnionych pracowników w jednostce?
Pozdrawiam
28 stycznia, 2011 o 3:23 pm #19437terkaUczestnik🙂
Dobre 😉
Nie spotkałam się. A czemu miałoby to służyć? Przekonaniu kierownika jednostki, żeby zatrudnił optymalną liczbę audytorów?:wink:28 stycznia, 2011 o 3:32 pm #19438zajevistyUczestnikA może chciałby zwolnić kilku bo uważa, że jest za dużo 🙁
29 stycznia, 2011 o 8:11 am #19439terkaUczestnik😯
Naprawdę? I uzasadniają to jakimś wskaźnikiem? Się porobiło…A MF i organy kontrolne milczą, milczą i chowają głowę w piasek.
29 stycznia, 2011 o 8:45 am #19440mama0454UczestnikAle się z rana ubawiłem.
„Zajevisty”, skąd masz takie informacje ? 😆29 stycznia, 2011 o 8:53 am #19442zajevistyUczestnikChyba zostałem żle zrozumiany.
To nie są plany MF, tylko kierownika mojej jednostki. Stąd moje pytanie jak to wyglada u Was? Czy ilość audytorów w jednostce brana jest z sufitu czy może jest jakiś przelicznik? A może jest to tylko i wyłącznie widzi mi się kierownika jednostki.29 stycznia, 2011 o 9:04 am #19443terkaUczestnikTo jest „widzimisię” kierownika jednostki. Nie ma żadnego przepisu na to, ilu audytorów powinno być w jednostce.
Wielokrotnie tutaj dyskutowaliśmy nad tym, że niektórzy kierownicy uważają, że audyt jest prowadzony, jeśli zatrudnią audytora na bardzo niewielką część etatu.
Ale owo „widzimisię” kierownika nie ma żadnych sankcji.
Wolna amerykanka. Dlatego wpomniałam o MF i organach kontrolnych – bo nikogo to nie interesuje 👿29 stycznia, 2011 o 10:04 am #19449wojakUczestnikMoja propozycja:
skoro 40 mln jest progiem ustawowym nakazującym zatrudnienie audytora (przyjmijmy 1 etat nie rozważając zboczeńców chcących zatrudniać na ćwiartki lub piątki), to logika (moja) mówi, że wraz ze wzrostem budżetu proporcjonalnie wzrasta liczba audytorów…
ale fajnie wykombinowałem 💡29 stycznia, 2011 o 10:58 am #19451jolantkaUczestnikto moze mala ankieta?
czy jest na forum audytor, ktory jest zatrudniony na caly etat w jednostce ktora ma max 45mln przychodow/dochodow/kosztow/czy czego tam jeszcze mozna wymyslec29 stycznia, 2011 o 11:00 am #19452dzw1kUczestnikWitam,
Informacja nie koniecznie przydatna ale zawsze to coś: na jednej z konferencji prowadzący podał, że w bankach ilość pracowników aw na 1000 pracowików wynosi od 4 do 10.29 stycznia, 2011 o 11:53 am #19453zajevistyUczestnik[QUOTE BY= dzw1k] Witam,
Informacja nie koniecznie przydatna ale zawsze to coś: na jednej z konferencji prowadzący podał, że w bankach ilość pracowników aw na 1000 pracowików wynosi od 4 do 10.[/QUOTE]To ciekawe, co napisałeś/aś. Możesz cos więcej napisać: jaka koferencja i jaki prowadzący?
29 stycznia, 2011 o 12:53 pm #19455mirageUczestnikWszystko zależy od typu organizacji, ocenie ryzyka i życzenie kierownictwa (częstotliwość badań, zakres, itd.). Należy też brać pod uwagę efektywność systemu kontroli wewnętrznej, doświadczenie i wydajnośc zatrudnionych AW, itd.
Ale dzisiaj jest dodatkowa możliwość dla gmin wykorzystania audytów zleconych osobom zewnętrnym – a przetargów na takie usługi jest bardzo dużo.
Organizacje międzynarodowe mają inne podejście. Oprócz aW w pojedyńczych jednostakach mają także ekipy AW w Centrali i nawet w biurach regionalnych.
Proszę pamiętać, że organizacja może działać bez AW, ale nie długo pociągnie bez efektywnego systemu kontroli wewnętrznej
29 stycznia, 2011 o 1:12 pm #19457dzw1kUczestnik[QUOTE BY= zajevisty] [QUOTE BY= dzw1k] Witam,
Informacja nie koniecznie przydatna ale zawsze to coś: na jednej z konferencji prowadzący podał, że w bankach ilość pracowników aw na 1000 pracowików wynosi od 4 do 10.[/QUOTE]To ciekawe, co napisałeś/aś. Możesz cos więcej napisać: jaka koferencja i jaki prowadzący?[/QUOTE]
Konferencja IIA PL maj 2009; wykład nt. pomiaru efektywności audytu wewnętrznego, prowadzącego nie pamiętam 🙁
4 lutego, 2011 o 1:23 pm #19495wojakUczestnik„W procesie planowania składu osobowego audytu wewnętrznego należy uwzględnić
wszystkie konieczne funkcje, które będą pełnić pracownicy komórki audytu. W przypadku
małych jednostek sektora finansów publicznych wszystkie funkcje audytowe mogą
być pełnione przez jedną osobę. Natomiast w dużych jednostkach, gdzie tworzy się zespół,
dział, wydział lub departament audytu wewnętrznego, przy rozpatrywaniu wielkości
i składu jednostki organizacyjnej audytu wewnętrznego należy uwzględnić wiele różnych
czynników, m.in.:
■ specyfikę i zakres działalności jednostki,
■ zasięg terytorialny działalności,
■ strukturę organizacyjną,
■ liczbę jednostek organizacyjnych, jednostek podległych i podrzędnych,
■ ilość operacji i wielkość obrotów,
■ efektywność systemu kontroli wewnętrznej,
■ stopień komputeryzacji,
■ jakość kadry kierowniczej,
■ liczbę pracowników w jednostce.
Zdaniem autorki, w przypadku jednostki sektora finansów publicznych liczba ta może
kształtować się na poziomie od 1% do 3% zatrudnienia. Większe zespoły audytorów
mogą być kosztowo nieopłacalne, zwłaszcza przy wysokim poziomie efektywności systemu
kontroli wewnętrznej, odpowiednim rozwoju kultury organizacyjnej i systemu informacyjnego
oraz efektywnym zarządzaniu ryzykiem w jednostce. Struktura organizacyjna
komórki audytu powinna się zmieniać w czasie i dostosowywać do bieżących potrzeb
jednostki sektora finansów publicznych.”źródło: Elżbieta Izabela Szczepankiewicz
Zasady funkcjonowania audytu wewnętrznego w 2009 r. w jednostkach sektora finansów publicznych
str.49-50listopad 2009 INFOR Poradnik Rachunkowości Budżetowej Nr 11 (35)
5 lutego, 2011 o 3:46 pm #19506kikcloudUczestnik[QUOTE BY= Wojak]
Większe zespoły audytorów mogą być kosztowo nieopłacalne, zwłaszcza przy wysokim poziomie efektywności systemu kontroli wewnętrznej, odpowiednim rozwoju kultury organizacyjnej i systemu informacyjnego oraz efektywnym zarządzaniu ryzykiem w jednostce. Struktura organizacyjna komórki audytu powinna się zmieniać w czasie i dostosowywać do bieżących potrzeb jednostki sektora finansów publicznych.”źródło: Elżbieta Izabela Szczepankiewicz
Zasady funkcjonowania audytu wewnętrznego w 2009 r. w jednostkach sektora finansów publicznych
str.49-50listopad 2009 INFOR Poradnik Rachunkowości Budżetowej Nr 11 (35)
[/QUOTE]
Gdyby było tak jak pisze szanowna autorka to audytrzy w USA, Wielkiej Brytanii i paru innych krajach wyginęliby jak mamuty 😀 -
AutorWpisy
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.