czwartek, 28 marca, 2024

Ilość audytorów do ilości pracowników

Home Forum MF i GIAW MF i GIAW Ilość audytorów do ilości pracowników

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 15)
  • Autor
    Wpisy
  • #19436
    zajevisty
    Uczestnik

    Witam!

    Czy spotkaliście się z wyliczeniem optymalnej ilości audytorów w jednostce np. 1%, 0,5% ilości zatrudnionych pracowników w jednostce?

    Pozdrawiam

    #19437
    terka
    Uczestnik

    🙂
    Dobre 😉
    Nie spotkałam się. A czemu miałoby to służyć? Przekonaniu kierownika jednostki, żeby zatrudnił optymalną liczbę audytorów?:wink:

    #19438
    zajevisty
    Uczestnik

    A może chciałby zwolnić kilku bo uważa, że jest za dużo 🙁

    #19439
    terka
    Uczestnik

    😯
    Naprawdę? I uzasadniają to jakimś wskaźnikiem? Się porobiło…

    A MF i organy kontrolne milczą, milczą i chowają głowę w piasek.

    #19440
    mama0454
    Uczestnik

    Ale się z rana ubawiłem.
    „Zajevisty”, skąd masz takie informacje ? 😆

    #19442
    zajevisty
    Uczestnik

    Chyba zostałem żle zrozumiany.
    To nie są plany MF, tylko kierownika mojej jednostki. Stąd moje pytanie jak to wyglada u Was? Czy ilość audytorów w jednostce brana jest z sufitu czy może jest jakiś przelicznik? A może jest to tylko i wyłącznie widzi mi się kierownika jednostki.

    #19443
    terka
    Uczestnik

    To jest „widzimisię” kierownika jednostki. Nie ma żadnego przepisu na to, ilu audytorów powinno być w jednostce.
    Wielokrotnie tutaj dyskutowaliśmy nad tym, że niektórzy kierownicy uważają, że audyt jest prowadzony, jeśli zatrudnią audytora na bardzo niewielką część etatu.
    Ale owo „widzimisię” kierownika nie ma żadnych sankcji.
    Wolna amerykanka. Dlatego wpomniałam o MF i organach kontrolnych – bo nikogo to nie interesuje 👿

    #19449
    wojak
    Uczestnik

    Moja propozycja:
    skoro 40 mln jest progiem ustawowym nakazującym zatrudnienie audytora (przyjmijmy 1 etat nie rozważając zboczeńców chcących zatrudniać na ćwiartki lub piątki), to logika (moja) mówi, że wraz ze wzrostem budżetu proporcjonalnie wzrasta liczba audytorów…
    ale fajnie wykombinowałem 💡

    #19451
    jolantka
    Uczestnik

    to moze mala ankieta?
    czy jest na forum audytor, ktory jest zatrudniony na caly etat w jednostce ktora ma max 45mln przychodow/dochodow/kosztow/czy czego tam jeszcze mozna wymyslec

    #19452
    dzw1k
    Uczestnik

    Witam,
    Informacja nie koniecznie przydatna ale zawsze to coś: na jednej z konferencji prowadzący podał, że w bankach ilość pracowników aw na 1000 pracowików wynosi od 4 do 10.

    #19453
    zajevisty
    Uczestnik

    [QUOTE BY= dzw1k] Witam,
    Informacja nie koniecznie przydatna ale zawsze to coś: na jednej z konferencji prowadzący podał, że w bankach ilość pracowników aw na 1000 pracowików wynosi od 4 do 10.[/QUOTE]

    To ciekawe, co napisałeś/aś. Możesz cos więcej napisać: jaka koferencja i jaki prowadzący?

    #19455
    mirage
    Uczestnik

    Wszystko zależy od typu organizacji, ocenie ryzyka i życzenie kierownictwa (częstotliwość badań, zakres, itd.). Należy też brać pod uwagę efektywność systemu kontroli wewnętrznej, doświadczenie i wydajnośc zatrudnionych AW, itd.

    Ale dzisiaj jest dodatkowa możliwość dla gmin wykorzystania audytów zleconych osobom zewnętrnym – a przetargów na takie usługi jest bardzo dużo.

    Organizacje międzynarodowe mają inne podejście. Oprócz aW w pojedyńczych jednostakach mają także ekipy AW w Centrali i nawet w biurach regionalnych.

    Proszę pamiętać, że organizacja może działać bez AW, ale nie długo pociągnie bez efektywnego systemu kontroli wewnętrznej

    #19457
    dzw1k
    Uczestnik

    [QUOTE BY= zajevisty] [QUOTE BY= dzw1k] Witam,
    Informacja nie koniecznie przydatna ale zawsze to coś: na jednej z konferencji prowadzący podał, że w bankach ilość pracowników aw na 1000 pracowików wynosi od 4 do 10.[/QUOTE]

    To ciekawe, co napisałeś/aś. Możesz cos więcej napisać: jaka koferencja i jaki prowadzący?[/QUOTE]

    Konferencja IIA PL maj 2009; wykład nt. pomiaru efektywności audytu wewnętrznego, prowadzącego nie pamiętam 🙁

    #19495
    wojak
    Uczestnik

    „W procesie planowania składu osobowego audytu wewnętrznego należy uwzględnić
    wszystkie konieczne funkcje, które będą pełnić pracownicy komórki audytu. W przypadku
    małych jednostek sektora finansów publicznych wszystkie funkcje audytowe mogą
    być pełnione przez jedną osobę. Natomiast w dużych jednostkach, gdzie tworzy się zespół,
    dział, wydział lub departament audytu wewnętrznego, przy rozpatrywaniu wielkości
    i składu jednostki organizacyjnej audytu wewnętrznego należy uwzględnić wiele różnych
    czynników, m.in.:
    ■ specyfikę i zakres działalności jednostki,
    ■ zasięg terytorialny działalności,
    ■ strukturę organizacyjną,
    ■ liczbę jednostek organizacyjnych, jednostek podległych i podrzędnych,
    ■ ilość operacji i wielkość obrotów,
    ■ efektywność systemu kontroli wewnętrznej,
    ■ stopień komputeryzacji,
    ■ jakość kadry kierowniczej,
    ■ liczbę pracowników w jednostce.
    Zdaniem autorki, w przypadku jednostki sektora finansów publicznych liczba ta może
    kształtować się na poziomie od 1% do 3% zatrudnienia. Większe zespoły audytorów
    mogą być kosztowo nieopłacalne, zwłaszcza przy wysokim poziomie efektywności systemu
    kontroli wewnętrznej, odpowiednim rozwoju kultury organizacyjnej i systemu informacyjnego
    oraz efektywnym zarządzaniu ryzykiem w jednostce. Struktura organizacyjna
    komórki audytu powinna się zmieniać w czasie i dostosowywać do bieżących potrzeb
    jednostki sektora finansów publicznych.”

    źródło: Elżbieta Izabela Szczepankiewicz
    Zasady funkcjonowania audytu wewnętrznego w 2009 r. w jednostkach sektora finansów publicznych
    str.49-50

    listopad 2009 INFOR Poradnik Rachunkowości Budżetowej Nr 11 (35)

    #19506
    kikcloud
    Uczestnik

    [QUOTE BY= Wojak]
    Większe zespoły audytorów mogą być kosztowo nieopłacalne, zwłaszcza przy wysokim poziomie efektywności systemu kontroli wewnętrznej, odpowiednim rozwoju kultury organizacyjnej i systemu informacyjnego oraz efektywnym zarządzaniu ryzykiem w jednostce. Struktura organizacyjna komórki audytu powinna się zmieniać w czasie i dostosowywać do bieżących potrzeb jednostki sektora finansów publicznych.”

    źródło: Elżbieta Izabela Szczepankiewicz
    Zasady funkcjonowania audytu wewnętrznego w 2009 r. w jednostkach sektora finansów publicznych
    str.49-50

    listopad 2009 INFOR Poradnik Rachunkowości Budżetowej Nr 11 (35)
    [/QUOTE]
    Gdyby było tak jak pisze szanowna autorka to audytrzy w USA, Wielkiej Brytanii i paru innych krajach wyginęliby jak mamuty 😀

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 15)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.