czwartek, 10 lipca, 2025

Inwentaryzacja zdawczo-odbiorcza

Home Forum Sektory Samorządy Inwentaryzacja zdawczo-odbiorcza

Oglądasz 6 wpisów - 1 z 6 (wszystkich: 6)
  • Autor
    Wpisy
  • #6999
    ksi
    Uczestnik

    Czy podczas inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej przyszły dyrektor szkoły może być członkiem komisji inwentaryzacyjnej? Chodzi mi zarówno o inwentaryzację majątku, jak i kasy szkoły.

    #7004
    spedek1
    Uczestnik

    wg. mojej opinii członkiem komisji nie musi byc ale uważam że koniecznie powinien uczetsniczyć podczas spisu tak jak osoba materialnie odpowiedzialna. Oczywiscie moze wyznaczyc swojego pełnomocnika

    #7006
    romb
    Uczestnik

    To zależy moim zdaniem od kilku okoliczności i uwarunkowań:
    przede wszystkim, czy będzie ponosił odpowiedzialność materialną za jakieś składniki majątku (bo mogą być tutaj przyjęte różne rozwiązania)?
    Jeśli tak, to nie powinien być członkiem komisji, natomiast będzie występował jako osoba przyjmująca. Jak rozumiem za kasę nie będzie odpowiadał, więc może byc członkiem komisji.
    I jeszcze jedno pytanie, kto będzie powoływał komisję inwentaryzacyjną ( zespoły spisowe)?

    #7012
    ksi
    Uczestnik

    Komisję inwentaryzacyjną będzie powoływał dyrektor, który kończy urzędowanie. I jeszcze jedno pytanie. Czy ma znaczenie kto jest członkiem komisji ? Czy może to być np konserwator lub jakikolwiek inny pracownik obsługi (chodzi mi o kasę) ? Czy muszą to być osoby, które chociaż trochę się na tym znają? W tej jednostce (szkoła) jest problem z powoływaniem komisji, ponieważ jest tylko 3 pracowników administracji, w tym kasjer i główny księgowy. Zazwyczaj do komisji powołuje się nauczycieli. Myślę, że lepszym rozwiązaniem jest powoływanie nauczycieli niż pracowników obsługi, chociażby ze względu na wykształcenie. Natomiast wydaje mi się, że przy inwentaryzacji majątku nie ma to znaczenia. Proszę o komentarze.

    #7028
    romb
    Uczestnik

    Być może w jednostce istnieje obowiązująca instrukcja inwentaryzacyjna, więc należy postepowac według niej ( ostatnio na forum dyskutowano, czy powinna byc opracowana w jednostkach). Osobiście jestem zdania,ze przynajmniej przewodniczący komisji powinien legitymowac się odpowiednią wiedzą zapewniającą poprawne i zgodne z przepisami przeprowadzenie inwentaryzacji, natomiast nie widzę przeszkód aby do komisji powoływac nauczycieli ani pracowników obsługi, jeśli są w stanie przeprowadzic czynności spisowe. Jeśli są wątpliwości co do fachowej wiedzy członków komisji, to przewodniczący przed rozpoczęciem spisu powinien przeszkolic członków zespołu spisowego.

    #7031
    eo
    Uczestnik

    Jeżeli on coś przekazuje albo odbiera w obecności Komisji to nie powinien sam w swojej obecności niczego przekazywać wię w Komisji byc nie powinien …

Oglądasz 6 wpisów - 1 z 6 (wszystkich: 6)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.