sobota, 20 kwietnia, 2024

Jak ocenić wysokość wynagradzeń w Urzędzie

Home Forum Sektory Samorządy Jak ocenić wysokość wynagradzeń w Urzędzie

Oglądasz 5 wpisów - 1 z 5 (wszystkich: 5)
  • Autor
    Wpisy
  • #15871
    jarek
    Uczestnik

    Przymierzam się do audytu wysokości wynagrodzeń w Urzędzie Gminy, w którym pracuję. Nie chodzi mi jedynie o ocenę prawną, bo ta jest dość prosta ale ocenę zasadności wysokości wynagrodzenia pracownika na danym stanowisku. Dane porównawcze mam tylko z jednostek organizacyjnych czy ktoś z Was ma jakieś dane porównawcze do których można by się było odnieść. Wyniki audytu być może zostaną wykorzystane przy przyznawaniu podwyżek jeszcze w tym roku. Sam się zastanawiam ile powinien zarabiać audytor – dziś mam około 3550 brutto (budżet jst to około 55.000.000 zł).

    #15873
    audytj
    Uczestnik

    Możesz skorzystać ze strony http://www.wynagrodzenia.pl -opracowana przez Sedlak&Sedlak -sa tam raporty płacowe różnych branż, regionów itp. Korzystałam z ich opracowań przy jednym z zadań, ale wynagrodzenia nie były głównym tematem zadania tylko jednym z elementów.

    #15882
    alkman
    Uczestnik

    Może zaproponuj najpierw przeprowadzenie procesu opisu i wartościowania stanowisk pracy. Potem porównanie i określenie poziomu płac to formalność.

    #15883
    kikcloud
    Uczestnik

    [QUOTE BY= Jarek] Przymierzam się do audytu wysokości wynagrodzeń w Urzędzie Gminy, w którym pracuję. Nie chodzi mi jedynie o ocenę prawną, bo ta jest dość prosta ale ocenę zasadności wysokości wynagrodzenia pracownika na danym stanowisku. Dane porównawcze mam tylko z jednostek organizacyjnych czy ktoś z Was ma jakieś dane porównawcze do których można by się było odnieść. Wyniki audytu być może zostaną wykorzystane przy przyznawaniu podwyżek jeszcze w tym roku. Sam się zastanawiam ile powinien zarabiać audytor – dziś mam około 3550 brutto (budżet jst to około 55.000.000 zł).[/QUOTE]
    Czyżby już znudziła Ci się praca w tej gminie? 😀 Uzgodniłeś temat audytu z kierownikiem jednostki? Ocena wynagrodzeń to bardzo, ale to bradzo delikatna materia!!! W słuzbie cywilnej była ostatnio akcja pt. Wartosciowanie stanowisk pracy. Przeczytaj trochę materiałow na ten temat, zanim zaczniesz, a dowiesz się co należy zrobić, żeby przystąpić do takiej oceny. Jest to spory wysiłek organizacyjny i duże ryzyko.

    #15885
    terka
    Uczestnik

    Nie mam pojęcia, w jaki sposób przeprowadziłąbym taki audyt. Pewnie zresztą nigdy się na coś takiego nie porwę, ale Tobie życzę powodzenia, naprawdę.

    Tak myślę, że najpierw mógłbyś zobaczyć, jak Twoja gmina wypadła w rankingu Wspólnoty:
    http://www.wspolnota.org.pl/content/view/6051/2/

    W rankingu tym ocenia się wydatki gmin w dziale 750 – urzedy gmin. Lwia część tych wydatków to wynagrodzenia i pochodne.
    Choć oczywiście, nie są w pełni porównywalne różne gminy. ale jakieś porównianie to jest.
    zobacz, jak Twoja gmina wypadła na tle innych – jeśli wydaje na administrację dużo, i plasuje się w górnych strefach rankingu, to czarno to widzę, by wójt/burmistrz zdecydował się na podwyżki.

Oglądasz 5 wpisów - 1 z 5 (wszystkich: 5)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.