wtorek, 22 września, 2020

Kierownik jednostki w powiecie

Home Forum Sektory Samorządy Kierownik jednostki w powiecie

Oglądasz 12 wpisów - 1 z 12 (wszystkich: 12)
  • Autor
    Wpisy
  • #10430
    Anonim
    Nieaktywny

    Witam Wszystkich
    Mam taki mały problem w związku z interpretacją kierownika jednostki przedstawioną przez MF. Pracuję w powiecie. Zgodnie z wytycznymi MF , kierownikiem jednostki jest tutaj Zarząd powiatu. Przewodniczącym Zarządu jest w powiecie Starosta – tak więc występuje w podwójnej roli. Do tej pory wszystkie sprawozdania, plany notatki z cz.sprawdzających przedstawiałam Przewodniczącemu Zarządu (Staroście), który zapoznawał się z dokumentami i dodatkowo na najbliższym posiedzeniu dokumenty były omawiane przed całym Zarządem.
    W związku z końcem realizacji zadania muszę przedstawić kolejne sprawozdanie przewodniczącemu, ale tak się zastanawiam nad tym, że zapis uofp mówi o tym że kierownik jednotki (zarząd) podejmuje działąnia mające na celu usunięcie uchybień informując o tym audytora. Jeżeli tego nie zrobi to powienien zawiadomić MF oraz audytora. Kompetencje MF w przypadku jednostek podsektora samorządowego wykonuje starosta. Tak więc wychodzi na to, że zarząd, jako kierownik jednostki powienien naskarżyć na siebie do starosty, który jest jego przewwodniczącym.

    O co w tym chodzi? Jak rozwiązaliście to u siebie?
    Pozdrawiam

    #10434
    kules
    Uczestnik

    robię tak samo jak ty, ale chyba to zmienię bo ostatnio dałem spraozdanie z zadania staroście – sorry przewodniczącemu zarządu – no i myslałem że na najbliższym zarządzie omówią to sprawozdanie – a tu nic – przewodniczcy nie przekazał tego na zarząd tylko trzyma u siebie i czyta, czyta, czyta.

    następnym razem dam przewodniczącemu z informacją, że np. za tydzień sprawozdanie złożę na zarząd – może wtedy szybciej przeczyta

    ale bałagan jest niezły z tymi kombinacjami formalnymi ze starostą, zarządem itd.

    #10478
    dorotab
    Uczestnik

    cześć. trzymam się teorii. iż kierownikiem jednostki samorządu terytorialnego jaką jest powiat jest zarząd i wszelkie dokumenty, które musi ujrzeć kierownik jednostki daję od razu na posiedzenie zarządu, bez wcześniejszego w nie wglądu przez starostę /przewodniczącego zarządu/. Nie od jego bowiem decyzji zależy czy cały zarząd się z nimi zapozna.

    #10479
    Anonim
    Nieaktywny

    Ja też robię podobnie jak Wy. Z tym że teraz mam taki mały problem, jak podejść do sytuacji, w której dochodzi do niewykonania przez kierownika jednostki zaleceń zawartych w sprawozdaniu. Pisałam o tym w pierwszym poście w drugim akapicie – tam jest napisane o co mi dokładnie chodzi.

    pozdrawiam

    #10509
    justp
    Uczestnik

    robię audyt i kontrolę w poiecie i mam z tym również problem co do kontroli to wszystko jasne ale z tym audytem i kierownikiem jednostki mam problem. Tak jak Wy daję wszystkie materiały z audytu, tj. plany audytu, sprawozdania roczne, programy zadania audytowego i sprawozdania z audytu na posiedzenie Zarządu. Największe wątpliwości mam przy przekazywaniu sprawozdania z realizacji zadania audytowego i realizacji rekomendacji. Przy okazji mam zapytanie czy plan, sprawozdanie,z realizacji zadania audytowego sprawozdanie z audytu przechodzi u Was przez Zarzą Uchwałą?? czy tylko w protokole jest zapis, że przedstawiono do akceptacji i wiadomości??

    #10511
    Anonim
    Nieaktywny

    Witam
    U nas nie dajemy programów zadania do Zarządu – jest to ściśle wewnętrzny dokument. Co do pozostałych to plan audytu, jako że jest przygotowywany z kierownikiem jednostki, czyli Zarządem – przyjmowany jest uchwałą tegoż Zarządu. Sprawozdanie przedstawiam najpierw Przewodniczącemu zarządu (staroście) i on ustala kiedy będzie ono omawiane na zarządzie. Nie jest przyjmowane żadną uchwałą. Tak samo jest ze sprawozadniem z zadania, notatką inf. z czynności sprawdzających. Poprostu przekazujemy to za pośrednictwem sekretariatu do Przewodniczącego, a następnie on wyznacza termin, kiedy będzie to omawiane z pozostałymi członkami na posiedzeniu zarządu.

    Pozdrawiam

    #10516
    mik
    Uczestnik

    Ja, podobnie jak Wy jestem audytorem w Powiecie. Wszystkie sprawy związane z audytem załatwiam ze Starostą. Zgodnie bowiem z art. 49ust. 5 uofp audyt wewnętrzny prowadzi się w urzędzie danej jednostki samorządu terytorialnego – a więc Starostwie, którego kierownikiem jest Starosta. Co Wy na to???

    #10522
    Anonim
    Nieaktywny

    Witam
    Muszę przyznać, że jest to bardzo wygodne rozwiązanie, z tym że interpretacja kierownika jednostki w powiecie przedstawiona przez MF, wskazuje na zarząd powiatu. Ponadto zgodnie z kolejną interpretacją MF, audyt prowadzi się także w jednostkach organizacyjnych powiatu, jeżeli nie przekraczają kwot progowych. Poruszanie się tylko w obrębie Starostwa pozwala na zaplanowanie cyklu audytu w krótszym okresie czasu (w końcu poruszasz się tylko w obrębie jego budżetu jak myślę), ale tak się zastanawiam, czy rzeczywiście daje kierownikowi odpowiedz na pytanie czy jednostka (jako powiat) działa prawidłowo? Takie moje swobodne rozważania.. 🙂

    Ponadto nowy projekt ustawy wskazuje wyrażnie na kierownika jednostki – starostę, z tym, że nie ma w niej mowy (albo przeoczyłam..), że audyt prowadzi się w urzędzie. Tak czy inaczej czekają nas kolejne zmiany.. 😉
    Pozdrawiam

    #10523
    mik
    Uczestnik

    Poruszam się w obrębie wszystkich obszarów działalności Starostwa oraz tych oszarach działania jednostek organizacyjnych, które są związane z realizacją zadań Powiatu. Myślę, że taki zakres jest wystarczający dla stwierdzenia, czy zadania nałożone na Powiat są realizowane prawidłowo. W końcu to Starosta kieruje bieżącymi sprawami Powiatu. Ponadto w wielu ustawach związanych z realizacją zadań Powiatu to właśnie Starosta – a nie Zarząd jest wskazany jako realizujący te zadania.
    Tak czy siak, każdy z nas ten dylemat ma (i każdy ma swoje racje).
    🙄

    #10524
    groszek
    Uczestnik

    Uważam, że w powiecie kierownikiem jest Zarząd Powiatu a starosta jest kierownikiem Urzędu Starostwa. Ponadto audyt powinien, być prowadzony również w innych jednostkach organizacyjnych powiatu i jeżeli nie maja one swojego audytora, ponieważ nie przekraczają wymaganego progu – to audyt tych jednostek powinien wykonywać audytor zatrudniony w Urzędzie Starostwa. Można to zrobić praktycznie w ramach każdego zadania audytowego np. zadanie z zakresu gospodarki kasowej może zostać przeprowadzone w każdej z jednostek lub jeśli ich jest bardzo dużo można wybrać na podstawie analizy ryzyka jednostki, które będą audytowane. Jeżeli w ten sposób będziemy rozumować, to kierownikiem musi być Zarząd Powiatu a nie Starosta, bo za gospodarkę finansową każdej z tych jednostek jest odpowiedzialny inny kierownik (dyrektor).
    Pozdrawiam

    #10526
    mik
    Uczestnik

    Czy Ktoś zatem może mi wyjaśnić, czemu służy art. 49 ust. 5 uofp ❓

    #10533
    Anonim
    Nieaktywny

    Ustalając czy powiat przekroczył kwoy progowe korzysta się z budżetu powiatu, na który składają się także dochody i wydatki jednostek organizacyjnych powiatu. Stąd wnoszę, że audytować należy również jednostki organizacyjne. Zapis w ustawie jest moim zdaniem dość niefortunny i dlatego był wyjaśniany swojego czasu przez MF, które przyjęło założenie, o którym mowa wyżej.

    W nowym roboczym projekcie uofp, ustawodawca zdaje się potwierdzać ten pogląd, ponieważ zmienione zostało stwierdzenie z „audyt prowadzi się w urzędzie danej jst” na „audyt prowadzi audytor zatrudniony w urzędzie danej jednostki”. Ponadto jst jest powiat, jako taki, a nie starostwo.

    Ale rozumiem, że ilu audytorów, tyle zdań. Zwłaszcza, że ministerstwo również nie ma monopolu na prawdę.. 🙂

    Pozdrawiam

Oglądasz 12 wpisów - 1 z 12 (wszystkich: 12)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.