czwartek, 24 września, 2020

komisja inwentaryzacyjna

Home Forum Sektory Samorządy komisja inwentaryzacyjna

Oglądasz 2 wpisy - 1 z 2 (wszystkich: 2)
  • Autor
    Wpisy
  • #16774
    dorotab
    Uczestnik

    Cześć. Jeszcze o zasadch inwentaryzacji. Kierownik jednostki w zarządzeniu powołał stałą komisję inwenatryzacyjną w ten sposób, że określil przewodniczacego, wszyscy pozostali to członkowie. Następnie przewodniczący komisji z członków komisji utworzył zespoły spisowe. Moje pytanie jest następujące, czy powołujac stałą komisje inwentaryzacyjną kierownik powinien wyraźnie wskazać kto wchodzi w skład komisji /2-3 osoby/ a kto stanowi członka zespołu spisowego, pozostawiając przewodniczącemu ustalenie składu poszczególnych zespołów spisowych czy też może wszystkich niezależnie od tego co będą robic nazwać komisja inwenatryzacyjną.

    #16776
    betix
    Uczestnik

    Spotkałam się z takim przpadkiem, kiedy to Dyrektor jednostki budżetowej, powołał w drodze zarządzenia rozbudowaną Komisję Inwentaryzacyjną (ok. 20 os.), w skład której wchodziły również osoby mające dokonywać czynności spisowych. Jednak wyrażnie wskazane było w zarządzeniu, że Komisja stanowią (z wyróżnieniem przewodniczącego) takie osoby, natomiast w skład zepołów spisowych wchodzą nastepujące osoby. Nie łączono funkcji członka Komisji z członkiem zespołu spisowego. Wg mnie Komisja powinna nadzorować cały proces inwentaryzacyjny, natomist zespoły spisowe wykonują tylko czynności techniczne ścisle związane z dokonaniem spisu (policzenie, zmierzenie czy zważenie). Przewodniczący Komisji natomiast powinien dokonac wyrywkowej kontroli pracy zespołów spisowych, przez sprawdzenie wybranych arkuszy ze stanem w danym polu spisowym czy grupie spisowej i powinien potwierdzić to parafa na skontrolowanym arkuszu. Tak ja to rozumiem.

    Jednocześnei chiałabym prosić o pomc o wskazanie na jakich kontach nalezy ksiegować nadwyżkę lub niedobór srodka trwałego ustalonego na podstawie inwentaryzacji w drodze spisu z natury i sporzadzenia zestawienia różnic inwnetaryzacyjnych. Mam na myśli jednostkę budżetową. Na pewno 011 i 071, w grę może jszcze wchodzić w przypadku niedoboru konto dotyczące rozrachunków z pracownikami. Ale jak to powinno praktycznie wyglądać jesli chodzi o strone Wn i Ma ?

Oglądasz 2 wpisy - 1 z 2 (wszystkich: 2)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.