Spotkałam się z takim przpadkiem, kiedy to Dyrektor jednostki budżetowej, powołał w drodze zarządzenia rozbudowaną Komisję Inwentaryzacyjną (ok. 20 os.), w skład której wchodziły również osoby mające dokonywać czynności spisowych. Jednak wyrażnie wskazane było w zarządzeniu, że Komisja stanowią (z wyróżnieniem przewodniczącego) takie osoby, natomiast w skład zepołów spisowych wchodzą nastepujące osoby. Nie łączono funkcji członka Komisji z członkiem zespołu spisowego. Wg mnie Komisja powinna nadzorować cały proces inwentaryzacyjny, natomist zespoły spisowe wykonują tylko czynności techniczne ścisle związane z dokonaniem spisu (policzenie, zmierzenie czy zważenie). Przewodniczący Komisji natomiast powinien dokonac wyrywkowej kontroli pracy zespołów spisowych, przez sprawdzenie wybranych arkuszy ze stanem w danym polu spisowym czy grupie spisowej i powinien potwierdzić to parafa na skontrolowanym arkuszu. Tak ja to rozumiem.
Jednocześnei chiałabym prosić o pomc o wskazanie na jakich kontach nalezy ksiegować nadwyżkę lub niedobór srodka trwałego ustalonego na podstawie inwentaryzacji w drodze spisu z natury i sporzadzenia zestawienia różnic inwnetaryzacyjnych. Mam na myśli jednostkę budżetową. Na pewno 011 i 071, w grę może jszcze wchodzić w przypadku niedoboru konto dotyczące rozrachunków z pracownikami. Ale jak to powinno praktycznie wyglądać jesli chodzi o strone Wn i Ma ?