wtorek, 24 listopada, 2020

Kontrola 5% w samym Urzędzie

Home Forum Wzajemna pomoc merytoryczna Wzajemna pomoc merytoryczna Kontrola 5% w samym Urzędzie

Oglądasz 11 wpisów - 1 z 11 (wszystkich: 11)
  • Autor
    Wpisy
  • #4758
    podhale
    Uczestnik

    Mam wielką prośbę do wszystkich tych, którzy przeprowadzili kontrolę 5% wydatków w samym Urzędzie, np. Miasta. Jak u Was to wyglądało pod względem technicznym? Chodzi mi o formę upoważnienia do kontroli, o osoby podpisujące protokół, w końcu o sprecyzowanie tych wydatków, ktore ponosi sam Urząd. Które to są wydatki i jak je wyodrębnić i z jakiego sprawozdania? Trochę chaotycznie się wypowiadam, ale myslę, że sama idea mojego pytanai jest w miarę zrozumiała.
    Z góry dziękuję za jakiekolwiek uwagi w tym zakresie

    #4762
    wika
    Uczestnik

    kontrola 5% wydatków nie dotyczy samego Urzędu tylko jednostek nadzorowanych art 46 ust.2 uofp

    #4763
    wika
    Uczestnik

    przeszukaj też forum, były już dyskusje na ten temat,
    pozdr

    #4764
    podhale
    Uczestnik

    Ja sie będe jednak dalej „upierał” i prosił o wyjasnienia jak w pierwszym poście. Zdaję sobie sprawę, że 5% w samym Urzędzie można ominąc, jednak u mnie przyjeto, że taką kontrolę należy zrobić. I dlatego jeszcze raz proszę o pomoc w tej kwestii.

    #4765
    joawar
    Uczestnik

    Ale piszesz to jako kontroler a nie jako audytor????????????

    #4766
    podhale
    Uczestnik

    Tak. Jestem kontrolerem, a nie audytorem i zajmuję się kontrolą jednostek organizacyjnych w zakresie 5% wydatków. od tego roku dołożono mi także sam urząd i dlatego moje pytanie do was i prośba o pomoc.

    #4768
    joawar
    Uczestnik

    Urząd jako jednostka budżetowa jest zobligowany do sporzadzania sprawozdania Rb-28 o wydatkach budzetowych ( co miesiąc ) i z niego mozesz skorzystać.

    #4771
    kacha
    Uczestnik

    Poza tym możesz też wziąć sprawozdanie opisowe z wykonania budżetu za zeszły rok. Zawsze to będzie pomocne. W Rb-28 masz same kwoty i paragrafy, ale na tej podstawie też można coś wybrać.

    #5231
    podhale
    Uczestnik

    Mam pytanko? Czy wydatek pod nazwą: dotacja inwestycyjna dla jakiejś jednostki organizacyjnej gminy jest normalnym wydatkiem Urzędu, jako jednostki budżetowej?
    Wydatek figuruje oczywiście w sprawozdnaiu RB-28 Urzędu w rozdziale 40002 paragraf 6210.
    Z góry dziękuję

    #5232
    nata
    Uczestnik

    witam,
    wszystko zależy co rozumie się pod pojęciem
    „normalnych wydatków” …

    w zakresie dotacji przekazanej jednostce/ zakładowi budżetowemu szczególnie inwestycyjnej można sprawdzić czy potwierdzono jej prawidłowe i terminowe wykorzystanie i rozliczenie
    pozdrawiam 🙂

    #5277
    piniekm
    Uczestnik

    czesc

    czy ktos moze mi powiedziec co rozumie sie pod pojeciem audytor II stopnia ??? 🙂

Oglądasz 11 wpisów - 1 z 11 (wszystkich: 11)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.