sobota, 20 kwietnia, 2024

Obszary audytu w służbie zdrowia

Home Forum Sektory Służba zdrowia Obszary audytu w służbie zdrowia

Oglądasz 10 wpisów - 16 z 25 (wszystkich: 25)
  • Autor
    Wpisy
  • #4129
    mir
    Uczestnik

    Witam Założenia organiztorów dobre, ale wskaźnik wymiany informacji niski 😥 Na 653 osób oglądających tylko 6 propozycji.
    Zgodnie z ustaleniami przesyłam część materiału.
    Metodologia przedstawionych obszarów zoz (nie ryzyka) – obszar wraz z elementami składowymi

    II. ZASOBY LUDZKIE
    1.POLITYKA KADROWA I ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
    1)Regulamin Pracy,
    – Katalog opisów stanowisk ( wzorzec zadań, uprawnień i obowiązków na stanowiskach),
    – procedury zatrudnienia
    2)Planowanie zatrudnienia,
    -Rekrutacja – nabór personelu , w tym konkursy na stanowiska,
    3)Zatrudnienie
    -Analiza stanu zatrudnienia, w tym wskaźniki zatrudnienia
    -w ramach umów o pracę,
    -w ramach umów cywilno – prawne tj: umowy zlecenie, umowy na świadczenie usług medycznych tzw. kontrakty,
    -wg grup zawodowych.
    4)Ruch pracowników
    – adaptacja, rozwój (karty kariery zawodowej pracowników),
    -Rotacja,
    – Redukcja, ograniczanie zatrudnienia,

    5)Ocena pracowników
    -ankietyzacja,
    -nagradzanie i karanie pracowników.
    -motywowanie pozafinansowe np. odznaczenia itp.

    6)Koordynacja badań lekarskich pracowników *- może być w BHP
    7)Ewidencja czasu pracy
    -Czas pracy – wymiar, odpoczynek dobowy i tygodniowy, przerwy,
    -System czasu pracy – podstawowy, równoważny, dozór, praca w ruchu ciągłym, przerywany czas pracy, zadaniowy cz.p, skrócony cz.p. skrócony cz.p praca weekendowa, praca w niedziele święta, praca w nocy, dyżur,
    -urlopy, zwolnienia lekarskie,
    -godziny nadliczbowe – rekompensata,
    -ewidencja czasu pracy -listy obecności, karta ewidencji czasu pracy pracownika, harmonogram czasu pracy,
    -kontrola dyscypliny pracy,
    -sankcje za naruszenie przepisów o czasie pracy.

    8)Podróże służbowe
    9)Dokumentacja kadrowa
    -umowy, akta osobowe, świadectwa pracy,
    10)Program kadrowo- płacowy,
    11)PŁATNIK – współpraca z ZUS,
    12)Współpraca z GUS.

    WYNAGRODZENIA – przeniesione do części finansowej

    2.SZKOLENIE
    Szkolenie personelu
    a)szkolenia podstawowe ( bhp9 wstępne , okresowe), p/poż, oc, informacji niejawnej, tajemnicy zakładowej jakości, wewnątrzzakładowe, wewnątrzkomórkowe itp.
    b)szkolenia personelu poza jednostkę tzw. wyjazdowe
    -uzupełniające wykształcenie ( .podyplomowe, magisterskie uzupełniające, licencjackie, pomostowe IV/III sem dla pielęgniarek,
    -szkolenia specjalizacyjne
    -kursy specjalistyczne,
    -kursy kwalifikacyjne
    -inne formy doskonalenia zawodowego.

    3. ZAKŁADOWY FUNDUSZ ŚWIADCZEŃ SOCJALNYCH
    1) Odpis FŚS,
    2) Regulamin FŚS,
    3) Umowy
    -świadczenia zwrotne
    -świadczenia bezzwrotne.
    4) Windykacja należności.

    PLACÓWKA NAUKOWO- DYDAKTYCZNA
    WSzZ, jako jednostka szkoląca
    a)specjalizacje , w tym rezydentura,
    b)staże cząstkowe/ kierunkowe
    c)staże podyplomowe,
    d)przeszkolenie po przerwie 5 letniej w pracy dla pielęgniarek,
    e)praktyki zawodowe studenckie,
    f)praktyki zawodowe uczniów,
    g)konferencje naukowo- szkoleniowe,
    h)programy naukowe
    i)publikacje naukowe

    USŁUGI ZDROWOTNE – DZIAŁALNOŚĆ PODSTAWOWA
    1. ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE
    1) Umowa lecznictwo szpitalne (stacjonarna opieka zdrowotna) patrz umowy z NFZ / MZ *
    a. SOR ( Ratownictwo medyczne)
    – hospitalizacja 24 h, 72h,
    – łóżka intensywnego nadzoru SOR,
    – Sala operacyjna
    – Ambulatorium Chirurgiczne,
    – Ambulatorium zachowawcze ( internistyczne, pediatryczne)

    b. Izba Przyjęć *
    c. oddziały szpitalne

    2) Umowa – pomoc doraźna i transport
    – Zespoły wyjazdowe „R”, „W”, „N” „K”
    – Transport sanitarny

    3) Umowa na specjalistyczną opiekę ambulatoryjną
    -Poradnie i Pracownie
    4) Umowa ambulatoryjna opieka specjalistyczna – świadczenia współfinansujące,
    5) Programy terapeutyczne (leki)
    6) Chemioterapia –leki
    7) Świadczenia odrębnie kontraktowane
    8) Umowa na świadczenia w ramach nocnej i świątecznej podstawowej opieki zdrowotnej *

    1) Umowy na programy zdrowotne, (MZ)
    2) Umowy na programy profilaktyczne (MZ)
    3) Programy kliniczne (MZ)

    CIĄGŁOŚĆ OPIEKI
    1.Odmowa przyjęcia w Izbie Przyjęć
    2.Przyjęcie pacjenta w Izbie Przyjęć
    3.Przyjęcie pacjenta w oddziały,
    4.Przepustki * – aktualnie chyba są wycofane formalnie
    5.Ruch między oddziałowy * – aktualnie NIZ. Nie uwzględnia
    6.Wypisy
    7.Lista oczekujących na przyjęcie, świadczenia,
    8.Konsultacje lekarskie ( wewnętrzne, zewnętrzne)

    ŚWIADCZENIA MEDYCZNE
    1.Proces leczenia
    1)Rozpoznanie , badania, diagnozowanie i terapia (ICD 9, ICD 10)
    2)Orzekanie i opiniowanie stanu zdrowia pacjenta
    2.Zabiegi operacyjne
    3.Anestezjologia
    4.Gospodarka lekami
    5.Gospodarka preparatami krwi i krwiopochodnymi
    6.Gospodarka środkami medycznymi ( stenty, implanty, endoprotezy ,klipsy itp.)
    7.Badanie i terapia psychologiczna
    8.Badanie i terapia logopedyczna
    9.Dokumentacja medyczna * może być oddzielny obszar

    ŚWIADCZENIA DIAGNOSTYCZNO- TERAPEUTYCZNE
    1.Diagnostyka obrazowa
    2.Diagnostyka laboratoryjna
    3.Diagnostyka obrazowo – inwazyjna
    4.Diagnostyka histopatologiczna

    ŚWIADCZENIA PIELĘGNIARSKIE
    1.Proces pielęgnowania (Rozpoznanie , badania, diagnozowanie , pielęgnowanie)
    1)pielęgnowanie podstawowe,
    2)pielęgnacja i opieka nad pacjentem w jednostkach chorobowych
    2.Zabiegi pielęgniarskie,
    3. Współudział w zabiegach terapeutyczno- leczniczych,
    4.Praca w zespole multidyscyplinarnym
    5.Dokumentacja pielęgniarska* może być oddzielny obszar

    ŚWIADCZENIA POŁOŻNICZE
    1.Proces pielęgnowania
    1)pielęgnowanie podstawowe
    2)pielęgnacja i opieka nad ciężarną
    3)pielęgnacja i opieka nad pacjentką w patologii ciąży
    4)opieka nad rodzącą”
    -poród drogami natury,
    -poród zakończony cięciem cesarskim
    5)pielęgnacja i opieka nad pacjentką po porodzie, w połogu

    2.Opieka neonatologiczna – w stanie fizjologicznym , w stanie patologii.

    3.Dokumentacja położnicza* może być oddzielny obszar – dokumentacja medyczna

    Może przedstawiony materiał zostanie wykorzystany do opracownaia standardowego obszar zoz. Pozdrawiam

    #4139
    szarob
    Uczestnik

    Mir. Czym są te podpunkty? Nie bardzo rozumiem. Czasmi można je hyba uznać za czynniki ryzyka, a czasami za proces, działania. Nie wiem też jak i czego miałby dotyczyć audyt w zakresie świadczeń położniczych. Jak wygląda tutaj analiza potrzeb audytu, cele. A potem samo badanie w tak określonym zakresie.
    Znasz mnie już, więc mam nadzieję, że nie odbierasz tego jako krytyki. Bo nie o to chodzi. Uważam, że to bardzo ciekawe. I to jest właśnie to, że ktoś np. pomyślał o tym, co ja pominąłem może. Ja Tobie już dziękuję, ale proszę Cię jeszcze o kilka słów komentarza.
    Innych nadal zachęcam do wzięcia udziału w pracy, ponieważ przy odrobinie chęci można się wiele dowiedzieć.
    Muszę jeszcze swoje dopracować, żeby móc potem ewentualnie podyskutować. Wy przypominacie mi jak mało wiem o „białej” częsci 🙂
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję

    #4142
    joan
    Uczestnik

    Wielkie dzięki za „dołożenie” kolejnych propozycji. Nic nie szkodzi, ze pewne rzeczy będą się powtarzać, można je będzie potraktować jako synonimy, to nawet może pomóc w lepszym określeniu, co kryje się pod danym obszarem.
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia oraz większej aktywności na forum.

    #4143
    mir
    Uczestnik

    Szarob prezentując materiał zaznaczyłam metodologie opracowania tj obszar – elementy obszaru. Spisując pewne zdarzenia łatwiej mi potem wydzielć czynniki ryzyka i sporządzać analizę .
    Co do obszaru usług położniczych – opisałam je w innym ujęci tzn. wyselekcjonowałam grupę i wskazałam podział, a przez to rożnorodności wpodejsciu do procesu pielęgnowania kobiet. W zestawieniu czynności położniczych mozna wydzielić czynnosci wspólne zw. pielęgnowanie podstawowe (pomiar RR, temperatury…) i pielegnowanie specjalistyczne w odniesieniu do danej jednostki chorobowej. ( Ten podział także dotyczy świadczen lekarskich i pielęgniarskich – np opieka nad pacjentem z zapaleniem płuc i z zapaleniem wątroby ma pewne czynności wspólne, ale inne jest podejście do zbierania wywiadu, badania, diagnozowania, leczenia,opieki, diety pielęgnacji, obserwacji , zaleceń itp. Podobnie z pielęgnacja pacjentki po porodzie drogami natury, gdzie zaistniała potrzeba nacięcia krocza pacjentki, rana powstaje także przy cięciu cesarskim. Pewne parametry obserwacji i pielegnacji są wspólne, ale sa także specyficzne.
    Co do celu np. I.ocena jakości świadczonych usług, II organizacja usług, III prawidłowość wydatkowania środków pieniężnych na usługi.

    Przy okazji odpowiem na pytania związane z zapisami BHP w dwóch obszarach ( jakości i ochrony i bezpieczeństwa).
    Uszczególawiając Obszar ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
    Zintegrowany system zarządzania jakością – PN – EN ISO 9001 : 2001,
    BHP – PN- N 18001: 2004
    Środowisko – PN – EN ISO 14001:1998,

    OCHRONA I BEZPIECZEŃSTWO zawiera obszar BHP, ale sposób oceny jest zupełnie inny.

    Proponowałam by wystąpić do Adminu o przygotowanie zakładki umozliwiajacej sporządzenie placówek zoz, w której są zatrudnieni audytorzy.

    Miłego dnia

    #4149
    szarob
    Uczestnik

    Mir. Jestem jeszcze mniejszy 🙂 Cały weekend będę się przez to przegryzał. Ciekawe. Czyli generalnie jest to rozwinięcie, opis, coś co wchodzi w np. zakres obszaru, tak? Co do Admina, to właśnie staram się z nim skontaktować.
    Ja osobiście dziękuję Ci. Teraz posiedzę i pewnie jeszcse będę pytał 🙂
    Ale naprawdę wielkie dzięki!
    Pozdrawiam serdecznie

    #4164
    audyt1
    Uczestnik

    Pozdrawiam serdecznie. Proponuję następujące obszary wyodrębnione w moim Szpitalu.

    Obszary audytu/obszary ryzyka

    I Organizacja i zarządzanie Szpitalem :

    1. opracowywanie i nadzór nad wykonaniem poleceń i zarządzeń Dyrektora Szpitala
    2. koordynowanie zadań związanych z realizacją zaleceń pokontrolnych jednostek nadrzędnych
    3. obsługa posiedzeń Rady Społecznej Szpitala
    4. ewidencja skarg, wniosków, redagowanie odpowiedzi
    5. prowadzenie archiwum zakładowego

    II Zarządzanie systemami informatycznymi:

    1. opracowywanie, analiza i wdrażanie systemów łączności, systemów informatycznych i aplikacji komputerowych
    2. idyntyfikacja i zaspokajanie potrzeb użytkowników w zakresie łączności komunikacji sieciowej i przetwarzania danych
    3. realizacja procedur dotyczących systemów łączności i programowania oraz funkcjonowania elektronicznego sprzętu komputerowego
    4. konserwacja sprzętu komputerowego i oprogramowania, sprzętu radiotelefonicznego i telefonicznego
    5. współpraca z dostawcami zewnętrznymi usług związanych z wdrażaniem nowych aplikacji informatycznych, konserwacją i usuwaniem problemów informatycznych, łączności radiotelefonicznej i telefonicznej
    6. kontrola i rozliczanie faktur zakupu wszelkich usług informatycznych i telefonicznych
    7. opracowywanie planu rozwoju systemów teleinformatycznych w Szpitalu

    III Zarządzanie zasobami ludzkimi:

    1. przygotowywanie dokumentacji związanej z zawieraniem i rozwiązywaniem umów o pracę, zmianą miejsc pracy, stanowisk, grupami zaszeregowania
    2. prowadzenie ewidencji pracowników, akt osobowych pracowników,
    3. prowadzenie karty ewidencji przydziału odzieży i obuwia roboczego oraz środków ochrony indywidualnej, a także wypłaty ekwiwalentu pieniężnego za używanie własnej odzieży i obuwia
    4. kontrola dyscypliny pracy
    5. prowadzenie spraw związanych z odbywaniem staży, specjalizacji i szkoleń pracowników
    6. prowadzenie dokumentacji związanych z udzielaniem delegacji służbowej
    7. zasady naliczania i korzystania z ZFŚS

    IV Zarządzanie finansami jednostki

    1. Sprawozdania finansowe( zgodność z przepisami, sporządzanie i weryfikacja wykonania planów rzeczowo-finansowych)
    2. Przebieg i rozliczanie inwentaryzacji (aktywa i pasywa jednostki) – ( instrukcje inwentaryzacji, powołanie komisji inwentaryzacyjnej, przeprowadzenie inwentaryzacji, rozliczanie inwentaryzacji i ujęcie wyników inwentaryzacji w księgach rachunkowych)
    3. Zasady prowadzenia gospodarki kasowej – zabezpieczenie pomieszczeń kasowych, powierzenie obowiązków prowadzenia kasy, ewidencja kasowa, rozliczanie zaliczek i delegacji służbowych
    4. Przyjęte zasady i polityki rachunkowości – zasady prowadzenia rachunkowości i przestrzeganie tych zasad
    5. Prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z przepisami
    6. Naliczanie i wypłata wynagrodzeń
    7. Wycena udzielonych świadczeń medycznych pacjentom nieubezpieczonym
    8. Prawidłowość stosowania stawek podatku VAT na usługi niemedyczne świadczone przez Szpital
    9. Rozliczanie umów za staże podyplomowe lekarzy i pielęgniarek oraz umów o rezydentury lekarzy
    10. Naliczanie i sporządzanie deklaracji PERON
    11. Analiza kosztów

    V Zamówienia publiczne i zaopatrzenie Szpitala

    1. kwalifikacja trybu zakupu zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych
    2. przygotowanie dokumentów przetargowych
    3. przeprowadzanie procedury przetargowej
    4. sporządzanie umów przetargowych
    5. zgodność dokumentów finansowych za realizowane zakupu z umową i zamówieniem
    6. analiza rynku dostawców w celu znalezienia produktów optymalnych pod względem jakości i ceny

    VI Działalność pomocnicza niemedyczna

    1. prowadzenie magazynów gospodarczego, medycznego i zwrotów
    2. gospodarka odpadami komunalnymi i niebezpiecznymi
    3. usługi prania i sprzątania
    4. dozór mienia szpitalnego
    5. obsługa stołówki pracowniczej – przygotowanie całodziennego żywienia pacjentów z uwzględnieniem diet
    6. obsługa depozytu odzieży pacjentów
    7. prawidłowa eksploatacja instalacji i urządzeń elektroenergetycznych, instalacji sanitarnych, gazów medycznych, wentylacji i klimatyzacji
    8. prowadzenie prac remontowo-budowlanych
    9. dostarczanie ciepła przez kotłownię szpitalną
    10. prowadzenie napraw, konserwacji sprzętu gospodarczego, RTV i AGD
    11. prowadzenie dokumentacji technicznej budynków, instalacji i urządzeń, dokumentacji eksploatacyjnej urządzeń ciśnieniowych i dźwigowych wraz z przygotowaniem urządzeń do odbioru przez UDT, książek obiektów
    12. ustalanie podstawy do naliczenia podatków od nieruchomości, gospodarka środkami trwałymi, umowy na dzierżawy pomieszczeń
    13. prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska w zakresie ochrony powietrza i wód opadowych
    14. obsługa kancelaryjna: prowadzenie rejestrów wpływającej korespondencji, rozprowadzanie korespondencji do wewnętrznych komórek organizacyjnych
    15. prowadzenie ewidencji i wysyłanie korespondencji do adresatów pozaszpitalnych
    16. prowadzenie biblioteki , gospodarowanie zbiorami bibliotecznymi
    17. opracowywanie i aktualizowanie planów i dokumentów obronnych, nadzór nad magazynami terenowymi rezerw „TR” Ministra Zdrowia
    18. prowadzenie magazynu sprzętu obrony cywilnej
    19. prowadzenie Kancelarii Tajnej oraz wdrażanie w życie przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych
    20. prowadzenie ewidencji pracowników podlegających służbie wojskowej i służbie w obronie cywilnej, współpraca z WKU
    21. nadzór nad podręcznym sprzętem gaśniczym, bieżącymi remontami i naprawami tego sprzętu
    22. prowadzenie bieżącej kontroli w zakresie przestrzegania przez pracowników szpitala przepisów P/Poż, szkolenia dla pracowników z zakresu przepisów p.poż.
    23. Usługi Działu Transportu:
    * Prawidłowość prowadzenia kart drogowych
    * Zgodność zapisów w kartach drogowych ze zleceniami na transport sanitarny
    * Zasadność wystawiania przez lekarzy zleceń na transport sanitarny
    * Porównanie czasu jazdy pojazdem w stosunku do czasu dysponowanego kierowcy
    * Analiza pracy taboru (ustalenie norm zużycia paliwa i gazu, występowanie przepałów)
    * Wyjazdy służbowe kierowców transportu sanitarnego (zaliczenie do czasu pracy wyjazdu służbowego kierowcy i sanitariusza, ewidencja czasu pracy kierowcy i sanitariusza, praca w godzinach nadliczbowych nocnych)
    24. Zasady przyznawania pracownikom zatrudnionym na stanowiskach z monitorami ekranowymi okularów korygujących wzrok

    VII Działalność podstawowa – medyczna

    1. sporządzanie ofert do NFZ na realizacje usług medycznych
    2. zasady organizacji i udzielania świadczeń medycznych wynikających z zawartych umów
    3. zasady przyjmowania pacjentów w trybie planowym do leczenia w oddziałach
    4. procedury zaopatrywania Oddziałów Szpitalnych w leki, materiały opatrunkowe
    5. nadzór nad Apteczkami oddziałowymi w zakresie prawidłowego przechowywania leków, stanów zapasów oraz zabezpieczenia środków narkotycznych
    6. Wykonywanie badań diagnostycznych na podstawie:
    * umów zawartych z podmiotami zewnętrznymi
    * skierowania z gabinetów prywatnych (badania płatne wg cennika),
    * skierowania z poradni przyszpitalnych (ilość wydanych skierowań i wykonanych badań – czy pacjent ma założona kartotekę, czy wyniki badań są odnotowane w kartotece pacjenta)
    7. Krew i produkty krwiopochodne zamawiane w Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa dla potrzeb lecznictwa stacjonarnego Szpitala
    * Przyjmowanie zamówień na krew i preparaty krwiopochodne
    * Wydawanie preparatów na Oddziały Szpitalne
    * Dokumentowanie przez oddział podawanych jednostek krwi i produktów krwiopochodnych pacjentom
    * Prowadzenie właściwej dokumentacji przez Pracownię Serologii Krwi (książka przychodów i rozchodów krwi i produktów krwiopochodnych)
    8. Płynność (terminowość) odczytywania i interpretacji badań histopatologicznych w Zakładzie Patomorfologii

    Co o tym myślicie?

    #4178
    marta
    Uczestnik

    Pozdrawiam wszystkich serdecznie. Do tych obszarów można dodać np.obszar:
    1. środki z Unii Europ.
    – procedury przetargowe oraz zamówienia
    współfinansowane przez UE,
    – system finansowo-księgowy ujmujący ewidencję
    środków z UE,
    – sprawozdawczość
    2. ochrona środowiska
    – gospodarka odpadami,
    – procedury związane z obsługą spraw i wydatków
    na ochronę środ.
    3. gospodarka transportowa
    – zamówienia na śr.transp,
    – precedury zakupu ,
    – dokumentacja gospodarki paliwowej,

    To tyle, może jest zbyt ogólnikowo – Marta

    #4191
    szarob
    Uczestnik

    Witam,
    Moja propozycja obszarów. Nie ukrywam, że widać tutaj już „rękę” moich przedmówców 🙂 Uważam, że wszystkie propozycje wnoszą coś ciekawego. Ja starałem się obszary ryzyka dosyć uogólniać, jednocześnie mając na uwadze specyfikę mojego Szpitala. Stąd np. przychody są w tylu pozycjach. Ale powiem, że wcale nie jestem przekonany w 100% o słuszności takiego ich przedstawienia. To samo jest jeszcze w kilku miejscach. Ale myślę, że razem coś wymyślimy 🙂 Pod obszarami ryzyka kryją się czynniki ryzyka: czynności, działania, uwarnkowań, itp.
    Obszary, do których mam najwięcej wątpliwości oznaczyłem: 🙂 A wątpliwości dotyczą np. tego czy są to obszary, czy czynniki.

    PODSTAWOWA DZIAŁALNOŚĆ MEDYCZNA
    1 Badania analityczne
    2 Diagnostyka
    3 Świadczenia ambulatoryjne
    4 Hospitalizacja
    5 Rehabilitacja lecznicza
    6 Programy terapeutyczne:smile:

    DZIAŁALNOŚĆ DYDAKTYCZNA
    1 Staże podyplomowe
    2 Specjalizacje, rezydentura
    3 Działalność profilaktyczna:smile:
    4 Promocja zdrowia:smile:

    DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA
    1 Badania kliniczne

    POMOCNICZA DZIAŁALNOŚĆ MEDYCZNA
    1 Gospodarowanie lekami
    2 Prowadzenie receptariusza szpitalnego:smile:
    3 Statystyka i dokumentacja medyczna
    4 Gospodarowanie sprzętem medycznym (bez sprzętu do procedur wysokospecjalistycznych)
    5 Gospodarowanie sprzętem medycznym do procedur wysokospecjalistycznych
    6 Zakażenia szpitalne
    7 Żywienie pacjentów
    8 Sterylizacja i dezynfekcja
    9 Pozyskiwanie darów
    10 Patomorfologia
    11 Programy terapeutyczne
    12 Bank krwi:smile:
    13 Zarządzanie organami i tkankami:smile:

    DZIAŁALNOŚĆ TECHNICZNO-EKSPLOATACYJNA
    1 Inwentaryzacja mienia
    2 Remonty i inwestycje
    3 Ochrona mienia
    4 Transport
    5 Usługi pralnicze
    6 Utrzymanie czystości
    7 Gospodarowanie sprzętem gospodarczym

    FINANSE
    1 Przychody ze świadczeń medycznych
    2 Przychody z działalności gospodarczej
    3 Środki z funduszy Unii Europejskiej
    4 Środki z kontraktów wojewódzkich:smile:
    5 Dotacje:smile:
    6 Pozyskiwanie środków finansowych
    7 Rachunek kosztów
    8 Prowadzenie ksiąg rachunkowych
    9 Sprawozdawczość zewnętrzna
    10 Planowanie finansowe
    11 Rachunkowość zarządcza
    12 Zamówienia publiczne

    ZARZĄDZANIE PERSONELEM:smile:
    1 Realizacja zadań
    2 Dokumentacja pracownicza
    3 Działalność socjalna
    4 Rotacja pracowników
    5 Rozwój zawodowy
    6 Czas pracy
    7 Wynagrodzenie pracowników

    SYSTEMY INFORMATYCZNE
    1 Zarządzanie oprogramowaniem
    2 Bezpieczeństwo systemów informatycznych
    3 Plany awaryjne
    4 Administracja systemów informatycznych
    5 Rozwój systemów informatycznych

    ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE SZPITALEM
    1 Struktura organizacyjna
    2 Planowanie działalności:smile:
    3 Zarządzanie ryzykiem:smile:
    4 Zarządzanie kryzysowe:smile:
    5 Obsługa administracyjna i prawna
    6 System obiegu informacji
    7 Bezpieczeństwo informacji. Ochrona informacji niejawnych
    8 Ochrona środowiska:smile:
    9 Zarządzanie jakością
    10 Komunikacja z otoczeniem

    #23593566
    eddie
    Uczestnik

    Zapraszam do aktywnych tematów na:
    <h1 class=”entry-title td-page-title” style=”margin: 10px 0px 3px; font-family: ‚Roboto Condensed’, sans-serif; font-weight: normal; color: #222222; text-rendering: optimizelegibility; font-size: 30px; position: relative; top: -16px; line-height: 30px !important;”>Institute for Internal Controls – IIC: http://audyt.net/forums/topic/institute-for-internal-controls-iic/</h1>
    oraz na:
    <h1 class=”entry-title td-page-title” style=”margin: 10px 0px 3px; font-family: ‚Roboto Condensed’, sans-serif; font-weight: normal; color: #222222; text-rendering: optimizelegibility; font-size: 30px; position: relative; top: -16px; line-height: 30px !important;”>Fundacja FEJS: http://audyt.net/forums/topic/fundacja-fejs/ oraz na:</h1>
    <h1 class=”entry-title td-page-title” style=”margin: 10px 0px 3px; font-family: ‚Roboto Condensed’, sans-serif; font-weight: normal; color: #222222; text-rendering: optimizelegibility; font-size: 30px; position: relative; top: -16px; line-height: 30px !important;”>Inicjatywa Szkoleniowo-Doradcza:</h1>
    http://audyt.net/forums/topic/inicjatywa-szkoleniowo-doradcza-2/

     

    #23593599
    eddie
    Uczestnik

    Zapraszam do aktywnych tematów na:
    <span style=”color: #989898;”>Institute for Internal Controls – IIC</span>: http://audyt.net/forums/topic/institute-for-internal-controls-iic/</h1>
    oraz na:
    <span style=”color: #989898;”>Fundacja FEJS</span>: http://audyt.net/forums/topic/fundacja-fejs/ oraz na:

    <span style=”color: #989898;”>Inicjatywa Szkoleniowo-Doradcza</span>: Inicjatywa Szkoleniowo-Doradcza

Oglądasz 10 wpisów - 16 z 25 (wszystkich: 25)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.