Witam.
Mam problem z wydaniem opinii z przeprowadzonego zadania audytowego. Zadanie dotyczyło realizacji inwestycji – budowa dużego obiektu. Została zawarta umowa z wykonawcą. Na dzień zakończenia umowy wykonawca zrobił 50% robót, robi dalej już bez umowy.Mam dokumenty które świadczą że była kontrola z naszej strony (protokoły ze spotkań, protokoły z rad budowy. Wykonawca przedstawia dokumenty z których wynika że przyczyną opóźnień były warunki pogodowe (niskie temperatury w zimie a wysokie w lecie , duże opady) które były główną przyczyną tych opóźnień a w konsekwencji nie wykonania robót w terminie umownym. z kolei my zarzucamy wykonawcy brak zarządzania logistycznego. Wg zapisów w protokołach z rad budowy wykonawca miał przestoje nie tylko z powodu np. opadów ale głównie z powodu tego że nie miał zabezpieczonych materiałów. My nakazywaliśmy aby już występował o zakup potrzebnych elementów, materiałów , a na następnej radzie budowy okazywało się że jeszcze tego nie zrobił.
Wykonawca będzie płacił kary za nieterminowe wykonanie umowy- wynika to z zawartej z nim umowy.
I teraz mam problem z wydaniem opinii, bo niby kontrola jest, są dokumenty (comiesięczne protokoły z rad budowy, spotkania pomiędzy tymi radami), ale robota nie zrobiona w terminie .
Jak do tego podejść, jaką wydać opinię.
Proszę o Wasze rady.
Pozdrawiam serdecznie.