paragrafy wydatków
- This topic has 9 odpowiedzi, 2 odpowiedzi, and was last updated 15 years, 6 months temu by jadtra.
-
AutorWpisy
-
14 września, 2008 o 11:47 am #12208nickkitaUczestnik
czy osoba, która nie kwalifikuje wydatków wg obowiązujących paragrafów powinna ponieść jakieś konsekwencje?
17 września, 2008 o 11:24 am #12214jadtraUczestnikCzy chodzi o to , że przy dekretacji wydatków na dowodzie księgowym nie są podawane: dział, rozdział i paragraf? Jezeli tak to powołaj sie na:
– art. 16 ust ust. 1 oraz ust. 2 ustawy o finansach publicznych.
– art. 21 ust.1 pkt. 6 ustawy o rachunkowości.18 września, 2008 o 11:09 am #12222nickkitaUczestniknie, chodzi o to że wydatki ujmowane sa nie w tych paragrafach co powinny – np. zamiast w 4240 są w 4210, zamiast w 4740 są w 4300…
18 września, 2008 o 3:13 pm #12229jadtraUczestnikJeżeli wydatki były rozliczone w niewłaściwym paragrafie to oznacza, że o taką kwotę zostało w tym paragrafie żle sporządzone sprawozdanie miesięczne 😀 sprawdź – Może skutek błednego księgowania będzie podchodził pod art. 18 pkt.2 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
Waże jest też kwota błędnego księgowania.
Art. 16 ust.1 i 2ustawu o fin.pub. nakazuje dokonywania klasyfikacji zgodnie z rozporzadzeniem MF z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. 107 poz. 726 z późn. zm.).
To na tyle . Podaj coś więcej
19 września, 2008 o 7:17 am #12230nickkitaUczestniknajpierw też myślałam że art. 18 ale to wygląda tak, że jak zaksięgowali tak wykazali w sprawozdaniu więc nie ma tu naruszenia. po prostu od samego początku źle ujmowali niektóre wydatki. wygląda na to, że konsekwencji żadnych tutaj nie będzie tylko nieprawidłowości, których należy unikać w przyszłości.
19 września, 2008 o 8:10 am #12233jadtraUczestnikMyślę, ze będzie niezgodność tj.
Błędnie zaksięgowany wydatku powoduje , że w nie ma w sprawozdaniu danego paragrafu (bo chyba o to ci chodzi). Faktycznie po dokonaniu prawidłowych ksiegowań – czyli poprawieniu zapisów w księgach będzie nowy paragraf o jakiejś kwocie wydatku.
Nie mam przy sobie komentarza do ustawy o naruszeniu dyscypliny, postaram się dzisiaj pożyczyć , a także porozmawiam jeszcze ze skarbnikiem.26 września, 2008 o 8:57 am #12310nickkitaUczestnikjadtra czy dowiedziałaś się czegoś więcej?
26 września, 2008 o 2:06 pm #12323jadtraUczestnikPrzepraszam, że tak długo nie odpisywałam,.
Dla oceny wagi błędu potrzebna jest jeszcze taka informacja:
– czy w planie był ujęty § 4740 i § 4240 w momencie dokonania wydatku i czy wysokość nie przekraczła błędnie zaklasyfikowanego wydatku .Błedy w księgowaniu na § 4300 zamiast § 4740, mogę jeszcze zrozumieć – bo został wprowadzony nie tak dawno, ale dlaczego, wystapiło złe księgowanie wydatków tj. „zakup pomocy naukowych, dydaktycznych, książek” – trochę mnie to dziwi.
26 września, 2008 o 3:50 pm #12329nickkitaUczestnikparagrafy te nie zostały wcale zaplanowane. dlatego pytam czy samo zakwalifikowanie do niewłaściwego paragrafu też powinno sie wiązać z jakimiś konsenwencjami. bo naruszenia tutaj nie ma, wszystko jest zgodne z planem. a jeśli chodzi o zakup książek to podejrzewam, że dlatego go nie wprowadzono ponieważ była tam mała kwota – 20 zł.
1 października, 2008 o 12:30 pm #12354jadtraUczestnikPo przeczytaniu komentrarza do ustawy o odpowiedzialnosci za naruszenie dysypliny finansów publicznych – można rozważać np. art. 11 ust. 1, ale kwota jest mała patrz. art. 26 tj ustawy.
Możesz wykazać tylko, że osoba dekretująca po paragrafach nie ma odpowiedniej wiedzy o ile nie zgłosiła gł. księgowemu, że z tymi wydatkami było coś nie tak tj. powinien być w paragrafie którego nie ma w planie – tak tez powinni Ci to wyjaśnić, co tłumaczyłoby księgowania.
Wskaż w swoim opracowaniu, że były dwa błedne księgowania po paragrafach. , podaj prawidłowe księgowania, nadmień ze nie było NAWET planów do takich wydatków, opisz jak było podane na odwrotach faktur uzasadnienie zakupu przez osoby zamawiajace , wskaż że nie sprawdziły, ze ich zakupy nie mieszczą sie w planie (nie ma takich paragrafów, wcześniej powinien plan zostać w tym zakresie zmieniony tj. przed wydatkiem.
Kontrola, audyt ma juz stan zastany i teraz kara za brak wiedzy. Podaj, ze gdyby wydatki były wyższej wartośći mogłaby wystąpić naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
Są oceny pracownicze – wskaż na brak wiedzy tego kto chciał kupić, wydatkować, mogło sie tak zdarzyć, ze księgowość tylko chciała sprawę uratować – zobacz czy książka była kupiona za gotówkę ❓ itd.Napisz, ze kontola przez gł. księgowego przed dokonaniem wydatku nie zadziałała, podpis audtomatyczny pod dekretacją (staraj sie nie nadepnąć na odcisk ksiegowemu), ale zawsze możesz wykazać , że JEGO KONTROLA NIE ZADZIAŁAŁA, bo dokonano wydatku o ile były przelewy.
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.