czwartek, 18 kwietnia, 2024

paragrafy wydatków

Home Forum Sektory Samorządy paragrafy wydatków

Oglądasz 10 wpisów - 1 z 10 (wszystkich: 10)
  • Autor
    Wpisy
  • #12208
    nickkita
    Uczestnik

    czy osoba, która nie kwalifikuje wydatków wg obowiązujących paragrafów powinna ponieść jakieś konsekwencje?

    #12214
    jadtra
    Uczestnik

    Czy chodzi o to , że przy dekretacji wydatków na dowodzie księgowym nie są podawane: dział, rozdział i paragraf? Jezeli tak to powołaj sie na:
    – art. 16 ust ust. 1 oraz ust. 2 ustawy o finansach publicznych.
    – art. 21 ust.1 pkt. 6 ustawy o rachunkowości.

    #12222
    nickkita
    Uczestnik

    nie, chodzi o to że wydatki ujmowane sa nie w tych paragrafach co powinny – np. zamiast w 4240 są w 4210, zamiast w 4740 są w 4300…

    #12229
    jadtra
    Uczestnik

    Jeżeli wydatki były rozliczone w niewłaściwym paragrafie to oznacza, że o taką kwotę zostało w tym paragrafie żle sporządzone sprawozdanie miesięczne 😀 sprawdź – Może skutek błednego księgowania będzie podchodził pod art. 18 pkt.2 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych

    Waże jest też kwota błędnego księgowania.

    Art. 16 ust.1 i 2ustawu o fin.pub. nakazuje dokonywania klasyfikacji zgodnie z rozporzadzeniem MF z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. 107 poz. 726 z późn. zm.).

    To na tyle . Podaj coś więcej

    #12230
    nickkita
    Uczestnik

    najpierw też myślałam że art. 18 ale to wygląda tak, że jak zaksięgowali tak wykazali w sprawozdaniu więc nie ma tu naruszenia. po prostu od samego początku źle ujmowali niektóre wydatki. wygląda na to, że konsekwencji żadnych tutaj nie będzie tylko nieprawidłowości, których należy unikać w przyszłości.

    #12233
    jadtra
    Uczestnik

    Myślę, ze będzie niezgodność tj.
    Błędnie zaksięgowany wydatku powoduje , że w nie ma w sprawozdaniu danego paragrafu (bo chyba o to ci chodzi). Faktycznie po dokonaniu prawidłowych ksiegowań – czyli poprawieniu zapisów w księgach będzie nowy paragraf o jakiejś kwocie wydatku.
    Nie mam przy sobie komentarza do ustawy o naruszeniu dyscypliny, postaram się dzisiaj pożyczyć , a także porozmawiam jeszcze ze skarbnikiem.

    #12310
    nickkita
    Uczestnik

    jadtra czy dowiedziałaś się czegoś więcej?

    #12323
    jadtra
    Uczestnik

    Przepraszam, że tak długo nie odpisywałam,.
    Dla oceny wagi błędu potrzebna jest jeszcze taka informacja:
    – czy w planie był ujęty § 4740 i § 4240 w momencie dokonania wydatku i czy wysokość nie przekraczła błędnie zaklasyfikowanego wydatku .

    Błedy w księgowaniu na § 4300 zamiast § 4740, mogę jeszcze zrozumieć – bo został wprowadzony nie tak dawno, ale dlaczego, wystapiło złe księgowanie wydatków tj. „zakup pomocy naukowych, dydaktycznych, książek” – trochę mnie to dziwi.

    #12329
    nickkita
    Uczestnik

    paragrafy te nie zostały wcale zaplanowane. dlatego pytam czy samo zakwalifikowanie do niewłaściwego paragrafu też powinno sie wiązać z jakimiś konsenwencjami. bo naruszenia tutaj nie ma, wszystko jest zgodne z planem. a jeśli chodzi o zakup książek to podejrzewam, że dlatego go nie wprowadzono ponieważ była tam mała kwota – 20 zł.

    #12354
    jadtra
    Uczestnik

    Po przeczytaniu komentrarza do ustawy o odpowiedzialnosci za naruszenie dysypliny finansów publicznych – można rozważać np. art. 11 ust. 1, ale kwota jest mała patrz. art. 26 tj ustawy.

    Możesz wykazać tylko, że osoba dekretująca po paragrafach nie ma odpowiedniej wiedzy o ile nie zgłosiła gł. księgowemu, że z tymi wydatkami było coś nie tak tj. powinien być w paragrafie którego nie ma w planie – tak tez powinni Ci to wyjaśnić, co tłumaczyłoby księgowania.

    Wskaż w swoim opracowaniu, że były dwa błedne księgowania po paragrafach. , podaj prawidłowe księgowania, nadmień ze nie było NAWET planów do takich wydatków, opisz jak było podane na odwrotach faktur uzasadnienie zakupu przez osoby zamawiajace , wskaż że nie sprawdziły, ze ich zakupy nie mieszczą sie w planie (nie ma takich paragrafów, wcześniej powinien plan zostać w tym zakresie zmieniony tj. przed wydatkiem.
    Kontrola, audyt ma juz stan zastany i teraz kara za brak wiedzy. Podaj, ze gdyby wydatki były wyższej wartośći mogłaby wystąpić naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
    Są oceny pracownicze – wskaż na brak wiedzy tego kto chciał kupić, wydatkować, mogło sie tak zdarzyć, ze księgowość tylko chciała sprawę uratować – zobacz czy książka była kupiona za gotówkę ❓ itd.

    Napisz, ze kontola przez gł. księgowego przed dokonaniem wydatku nie zadziałała, podpis audtomatyczny pod dekretacją (staraj sie nie nadepnąć na odcisk ksiegowemu), ale zawsze możesz wykazać , że JEGO KONTROLA NIE ZADZIAŁAŁA, bo dokonano wydatku o ile były przelewy.

Oglądasz 10 wpisów - 1 z 10 (wszystkich: 10)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.