Plan audytu – kwoty
- This topic has 17 odpowiedzi, 10 odpowiedzi, and was last updated 17 years, 9 months temu by
ejejej.
-
AutorWpisy
-
9 października, 2007 o 9:37 am #6782
jola
UczestnikJakie kwoty planu budżetowego wpisujecie w planie audytu. Wg mnie powinnam tam wpisać kwotę jednostki, w której audytor jest zatrudniony, czyli Urzędu Miejskiego, jednak kwota ta jest mniejsza od kwoty, która obliguje do przeprowadzenia audytu. Kwota budżetu organu jest większa, ale organ (gmina) mnie nie zatrudnia. Czy nie będzie ktoś tego kwestionował?
9 października, 2007 o 9:51 am #6783Anonim
NieaktywnyU mnie jest podobnie. Dla jasności wpisuję więc kwotę zarówno starostwa, jak i powiatu.
Pozdrawiam
9 października, 2007 o 10:03 am #6784jola
UczestnikDziękuję, też tak zrobię, choć jako audytor powinniśmy być chyba bardziej precyzyjni.Pozdrowienia.
9 października, 2007 o 10:25 am #6787Anonim
NieaktywnyZgadzam się, że powinniśmy być bardziej precyzyjni, ale ja umieszczam w tym miejscu obie kwoty, żeby zawczasu uprzedzić pytania mniej zorientowanych członków zarządu, dlaczego jest tak, a nie inaczej. W ten sposób mają czarno na białym, co jest co. Chociaż, znając życie, i tak ich dociekliwa natrura, nie pozwoli nie zadać ani jednego pytania…
Pozdrawiam9 października, 2007 o 10:43 am #6788am
UczestnikDzień dobry,
w MF na pytanie jakich kwot dotyczą punkty 5 i 6 wzoru do Planu odpowiedziano mi, że literalnie tak jak jest to napisane: czyli kwoty dotyczące Urzędu jako jednostki budżetowej.9 października, 2007 o 2:26 pm #6795slaw
Uczestnikja wpisuję tylko kwotę budżetu Powiatu. w naszym przypadku audyt jest obowiązkowy z tzw. kwoty progowej. Urząd nie ma tak wielkiego budżetu, natomiast Powiat tak. Obliguje nas to miedzy innymi do tego aby analizą ryzyka objąć wszystkie jednostki organizacyjne które na ten budżet maja wpływ.
Pozdrawiam10 października, 2007 o 9:26 am #6807k-asiek
Uczestnikslaw i masz słusznośc. Jesli jednostka organizacyjna ( tu także urząd) przekracza kwoty progowe musi samodzielnie zatrudnić audytora. Natomiast jesli jednostki organizacyjne jednostkowo nie przekrazają kwot, to audytme obejmuje je wszystkie audytor zatrudniony w urzedzie. Obszarem działania audytora będzie tu cała działalność jednostki samorządu terytorialnego czyli gmina, powiat. i należy podać budżet gminy , powiatu. Jeśli chodzi o zatrudnienie audytora w urzedzie, bo gdzieś musi być zatrudniony, konkretnie w jakimś organie, gmina, powiat to różne jednostki organizacyjne a nie można audytora zatrudnć w każdej z osobna. Dlatego zatrudniony jest w urzedzie ale obejmuje audytem cały obszar czyli gminę, powiat .
10 października, 2007 o 10:50 am #6810meg
UczestnikA czy już macie planowane kwoty dochodow i wydatków , przychodów i rozchodów na przyszły rok?
10 października, 2007 o 12:24 pm #6813wika
Uczestnikcześć meg! u mnie jeszcze księgowośc takich kwot nie ma, myślę że dopiero pod koniec miesiąca jakieś kwoty mi wpiszą do planu
10 października, 2007 o 12:28 pm #6814meg
UczestnikNo właśnie! u mnie tak samo, stąd moje pytanie do osób , które juz tworzą plan audytu.
Pozdrawiam 😀
10 października, 2007 o 12:30 pm #6815jadtra
UczestnikPonieważ na formum są audytorzy z powiatu to zapytam czy taki plan dajecie na zarząd powiatu (kierownik jednostki) czy przedkładacie Staroście.
Ja z planem finansowym też mam problem, skarbnik jeszcze nie ma kwot i nie chce się podisać pod żadną z informacji finansowych.10 października, 2007 o 12:45 pm #6818dorotab
Uczestnikcześć. plan przedkładam zarządowi. U mnie przyjmowany jest uchwałą. Co do kwot, to termin opracowania planu niestety koliduje cokolwiek z opracowywaniem uchwały budżetowej. Ani Skarbnik, ani też pracownicy Oddziału Planowania nigdy nie podadzą interesujących nas kwot w pożądanym przez nas terminie, ponieważ ich po prostu nie znają. W związku z faktem, iż audytor w jst nie podlega ocenie GIAW pozwalam sobie na przedłużenie przedłożenia planu do chwili opracowania projektu budżetu powiatu. Zdaję sobie sprawę, iż działam niezgodnie z przepisem uofp, ale zamieszczając tam taki zapis ustawodawca winien zdawać sobie sprawę z faktu, iż ustalenie kwot jakich żąda do planu w ustawowym terminie jest niemożliwe w jst. Ponadto jak dotąd nie miałam, na szcęście, żadnych nieprzyjemności z tego powodu ze strony zarządu.
10 października, 2007 o 12:54 pm #6819jadtra
UczestnikRozumiem DorotaB , że zmiany planu również uchwałą (o ile wystąpią) ? W moich dwóch ościennych powiatach , plany dają staroście , równiez sprawozdania z audytów i „ni jak ” się ze mną nie zgadzają, twierdząc , że przesadzam z tą „hierarchiazają ” ( strukturą).
10 października, 2007 o 1:04 pm #6820meg
UczestnikZgadzam sie z tym co napisała DorotaB. odnosnie kolidowania opracowania planu audytu z uchwałą budżetową. Niemniej jednak zastanawiam się nad tym w jakim celu musimy podawać tę częśc informacyjną zawartą w pkt 1 swojemu szefowi, skoro planu nie wysyłamy do GIAW-u. A szef jednostki doskonale się orientuje jaki będzie budżet na przyszły rok, ile osób jest zatrudnionych w jednostce, ilu ma audytorów i wreszcie jaka jest struktura organizacyjna jednostki!
Rozumiem, że wzór jest wzorem, ale to juz „lekka” przesada.
Pozdrawiam10 października, 2007 o 1:19 pm #6821jadtra
UczestnikPrzyjety druk jest b.czytelny dla przyszłych sprawdzajacych, ale w samorządach to zbędna informacja i na dodatek czasochłonna. Kontrola w tej smej jednostce nie wymaga takiego opisu informacji jaka wymagana jest w tab. 1 . a pozycja w tab. 5 „Zasoby rzeczowe” gdy wpisałam komputer „laptop i lepsze oprogramowanie” zaskutkowała stwierdzeniem, że dot. tylko MF taki plan.
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.