środa, 24 kwietnia, 2024

Plan audytu – kwoty

Home Forum Sektory Samorządy Plan audytu – kwoty

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 18)
  • Autor
    Wpisy
  • #6782
    jola
    Uczestnik

    Jakie kwoty planu budżetowego wpisujecie w planie audytu. Wg mnie powinnam tam wpisać kwotę jednostki, w której audytor jest zatrudniony, czyli Urzędu Miejskiego, jednak kwota ta jest mniejsza od kwoty, która obliguje do przeprowadzenia audytu. Kwota budżetu organu jest większa, ale organ (gmina) mnie nie zatrudnia. Czy nie będzie ktoś tego kwestionował?

    #6783
    Anonim
    Nieaktywny

    U mnie jest podobnie. Dla jasności wpisuję więc kwotę zarówno starostwa, jak i powiatu.

    Pozdrawiam

    #6784
    jola
    Uczestnik

    Dziękuję, też tak zrobię, choć jako audytor powinniśmy być chyba bardziej precyzyjni.Pozdrowienia.

    #6787
    Anonim
    Nieaktywny

    Zgadzam się, że powinniśmy być bardziej precyzyjni, ale ja umieszczam w tym miejscu obie kwoty, żeby zawczasu uprzedzić pytania mniej zorientowanych członków zarządu, dlaczego jest tak, a nie inaczej. W ten sposób mają czarno na białym, co jest co. Chociaż, znając życie, i tak ich dociekliwa natrura, nie pozwoli nie zadać ani jednego pytania…
    Pozdrawiam

    #6788
    am
    Uczestnik

    Dzień dobry,
    w MF na pytanie jakich kwot dotyczą punkty 5 i 6 wzoru do Planu odpowiedziano mi, że literalnie tak jak jest to napisane: czyli kwoty dotyczące Urzędu jako jednostki budżetowej.

    #6795
    slaw
    Uczestnik

    ja wpisuję tylko kwotę budżetu Powiatu. w naszym przypadku audyt jest obowiązkowy z tzw. kwoty progowej. Urząd nie ma tak wielkiego budżetu, natomiast Powiat tak. Obliguje nas to miedzy innymi do tego aby analizą ryzyka objąć wszystkie jednostki organizacyjne które na ten budżet maja wpływ.
    Pozdrawiam

    #6807
    k-asiek
    Uczestnik

    slaw i masz słusznośc. Jesli jednostka organizacyjna ( tu także urząd) przekracza kwoty progowe musi samodzielnie zatrudnić audytora. Natomiast jesli jednostki organizacyjne jednostkowo nie przekrazają kwot, to audytme obejmuje je wszystkie audytor zatrudniony w urzedzie. Obszarem działania audytora będzie tu cała działalność jednostki samorządu terytorialnego czyli gmina, powiat. i należy podać budżet gminy , powiatu. Jeśli chodzi o zatrudnienie audytora w urzedzie, bo gdzieś musi być zatrudniony, konkretnie w jakimś organie, gmina, powiat to różne jednostki organizacyjne a nie można audytora zatrudnć w każdej z osobna. Dlatego zatrudniony jest w urzedzie ale obejmuje audytem cały obszar czyli gminę, powiat .

    #6810
    meg
    Uczestnik

    A czy już macie planowane kwoty dochodow i wydatków , przychodów i rozchodów na przyszły rok?

    #6813
    wika
    Uczestnik

    cześć meg! u mnie jeszcze księgowośc takich kwot nie ma, myślę że dopiero pod koniec miesiąca jakieś kwoty mi wpiszą do planu

    #6814
    meg
    Uczestnik

    No właśnie! u mnie tak samo, stąd moje pytanie do osób , które juz tworzą plan audytu.

    Pozdrawiam 😀

    #6815
    jadtra
    Uczestnik

    Ponieważ na formum są audytorzy z powiatu to zapytam czy taki plan dajecie na zarząd powiatu (kierownik jednostki) czy przedkładacie Staroście.
    Ja z planem finansowym też mam problem, skarbnik jeszcze nie ma kwot i nie chce się podisać pod żadną z informacji finansowych.

    #6818
    dorotab
    Uczestnik

    cześć. plan przedkładam zarządowi. U mnie przyjmowany jest uchwałą. Co do kwot, to termin opracowania planu niestety koliduje cokolwiek z opracowywaniem uchwały budżetowej. Ani Skarbnik, ani też pracownicy Oddziału Planowania nigdy nie podadzą interesujących nas kwot w pożądanym przez nas terminie, ponieważ ich po prostu nie znają. W związku z faktem, iż audytor w jst nie podlega ocenie GIAW pozwalam sobie na przedłużenie przedłożenia planu do chwili opracowania projektu budżetu powiatu. Zdaję sobie sprawę, iż działam niezgodnie z przepisem uofp, ale zamieszczając tam taki zapis ustawodawca winien zdawać sobie sprawę z faktu, iż ustalenie kwot jakich żąda do planu w ustawowym terminie jest niemożliwe w jst. Ponadto jak dotąd nie miałam, na szcęście, żadnych nieprzyjemności z tego powodu ze strony zarządu.

    #6819
    jadtra
    Uczestnik

    Rozumiem DorotaB , że zmiany planu również uchwałą (o ile wystąpią) ? W moich dwóch ościennych powiatach , plany dają staroście , równiez sprawozdania z audytów i „ni jak ” się ze mną nie zgadzają, twierdząc , że przesadzam z tą „hierarchiazają ” ( strukturą).

    #6820
    meg
    Uczestnik

    Zgadzam sie z tym co napisała DorotaB. odnosnie kolidowania opracowania planu audytu z uchwałą budżetową. Niemniej jednak zastanawiam się nad tym w jakim celu musimy podawać tę częśc informacyjną zawartą w pkt 1 swojemu szefowi, skoro planu nie wysyłamy do GIAW-u. A szef jednostki doskonale się orientuje jaki będzie budżet na przyszły rok, ile osób jest zatrudnionych w jednostce, ilu ma audytorów i wreszcie jaka jest struktura organizacyjna jednostki!
    Rozumiem, że wzór jest wzorem, ale to juz „lekka” przesada.
    Pozdrawiam

    #6821
    jadtra
    Uczestnik

    Przyjety druk jest b.czytelny dla przyszłych sprawdzajacych, ale w samorządach to zbędna informacja i na dodatek czasochłonna. Kontrola w tej smej jednostce nie wymaga takiego opisu informacji jaka wymagana jest w tab. 1 . a pozycja w tab. 5 „Zasoby rzeczowe” gdy wpisałam komputer „laptop i lepsze oprogramowanie” zaskutkowała stwierdzeniem, że dot. tylko MF taki plan.

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 18)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.