piątek, 29 marca, 2024

Plan roczny

Home Forum Sektory Samorządy Plan roczny

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 19)
  • Autor
    Wpisy
  • #16301
    mk7
    Uczestnik

    Witam. Czy w planie audytu na przyszły rok umieszczacie wyliczenie czasu pracy audytora, a jeśli tak to podpowiedzcie, ile w przyszłym roku jest dni roboczych, bo nie mogę tego znaleźć.
    Pozdrawiam.

    #16304
    slaw
    Uczestnik

    253

    #16305
    mk7
    Uczestnik

    Dzięki przez duże D. 😛

    #16306
    Anonim
    Nieaktywny

    Witam,
    Mi ogólnie wyszło 255 dni, ale biorąc pod uwagę, że za 15 sierpnia i 26 grudnia, które wypadają w sobotę, pracowdawca będzie musiał oddać 2 dni wolnego – wychodzi 253 dni 🙂
    Co do wyliczenia pracy audytora – ja nie umieszczam tego w tym roku, w końcu nowy wzór do tego nie zobowiązuje, a i tak w praktyce to trochę zbędne..

    A i jeszcze jedno – może się komuś przyda. Ja dokonuję wyliczeń na podstawie strony:

    http://www.calendar.sk/worktime-plpl.php?hy=2009

    Pozdrawiam

    #16308
    slaw
    Uczestnik

    ja mimo wszystko wyliczam w planie audytu liczbę dni. W tabeli dotyczącej zadań, które będę przeprowadzone w roku 2009 muszę podać ile zamierzam na to przeznaczyć dni. Wiadomym jest, że nie przeznaczę na to 253 dni tylko mniej. Żeby uniknąć zbędnych pytań od członków Zarządu lub komisji wpisuję pod tabelą na co przeznaczam pozostałe dnie w roku. TAK dla świętego spokoju.

    #16310
    k-asiek
    Uczestnik

    słuchajcie a jak od strony praktycznej zapewniacie udział przy planowaniu kieronikom jednostek podległych i nadzorowanyc.Wysyłam do każdego z nich arkusz z obszrami ryzyka i prosze o dokonanie oceny ryzyka w danym obszarze w podanej skali. ale mam dylemat jak to przenieść do analizy ryzyka do planu rocznego, robię metodą mateatyzną. Gdzie wsadzić te oceny kierowników jednostek? Bo mojego szefa jest w analizie przwidziane jako priorytet kierownictwa , ale gdzie wsadzić oceny tych pozostalych kierowników do wyliczeń?

    #16323
    Anonim
    Nieaktywny

    Witam
    Ja wysyłam, podobnie jak Ty, obszary ryzyka do każdej jednostki podległej takie same – jest ich 5. Kierownicy jednostek nadają punkty w skali od 1 do 3 (albo 0 jeżeli obszar ich nie dotyczy). Następnie dodaję punkty do siebie i dzielę przez ilość obszarów – wychodzi mi średnia dla jednostki (robię tak dlatego, że kierownictwo, czyli zarząd, sekretarz i skarbnik nadają priorytety dla całej jednostki podległej, a nie dla poszczególnych obszarów). Średnią kierownika jednostki dodaję do priorytetów pozostałego kierownictwa i dzielę przez ilość osób – tym sposobem wychodzi mi średnia dla jednostki.
    Na etapie planowania zadania przydaje mi się ocena ryzyka kierownika jednostki podległej – jest to sygnał, że trzeba zwrócić uwagę na dany obszar.
    Wydaje mi się, że zapewnia to jakiś udział tych kierowników w planie i nie jest specjalnie skomplikowane – tak sobie wykombinowałam.
    Oczywiście, żeby dostać na czas prioryetety z 29 jednostek – muszę wysyłać je na początku września, ale czegóż się nie robi dla dobra sprawy 🙂
    Pozdrawiam

    #16324
    slaw
    Uczestnik

    Ja natomiast przygotowuję obszary ryzyka odrębnie dla jednostek i odrębnie dla Urzędu,z tym, że w urzędzie znajdują się obszary, któe związane są z podstawową działalnością jednostek, tak aby to Zarząd mógł się odnieść co do prioytetóew w tym zakresie. Jednostkom przekazuję obszary, które dotyczą działalności jednostki (finanse, kadry, zamówienia, remonty itp). Metodą matematyczną wyliczam ryzyko dla Urzędu i poszczególnych jednostek (tam obszary są identyczne). Następnie sporządzam „zbiorcze zestawienie” wartości końcowych tyzyka dla jednostek organizacyjnych i zestawienie dla Urzędu. W oparciu o końcowy wynik dobieram zadania audytowe na kolejny rok. Czyli nie wyliczam średniej z priorytetów. Najczęściej zdarza się tak, że mam zadania dotyczące jednostek i urzędu. Jeżeli przykładowo kilka zadań posiad ataką samą wartość końcową ryzyka, to wybieram zadanie, które według mojego osądu (doświadczenie, znajomość jednostek itp) jest bardziej wrażliwe.

    #16349
    mama0454
    Uczestnik

    Słuchajcie, bo czegoś w tym wzorze planu audytu nie rozumiem.
    Przecież moim zadaniem ma być planowanie zadań zapewniających, czyli zadań audytowych na kolejny rok. We wzorze planu audytu są natomiast także pozycje dotyczące planowania czynności doradczych i sprawdzających. Wg mnie ja nie mam żadnego obowiązku wykonywać tychże czynności (mogę je robić, jeśli do tego zmusi mnie nieprzewidziana dziś sytuacja), więc nie muszę ich wykazywać w tym planie. Czy mogę w tych miejscach wstawić zwrot „brak planowanych czynności” ? Nic z tego nie rozumiem … 🙁
    Wyoślijcie mi tą sprawę.

    #16351
    iska
    Uczestnik

    mama0454

    Ja mam np. zaplanowane zadanie doradcze i w zw. z tym wpisze je do odpowiedniej rubryki w Planie.
    Zaplanowałam też przeprowadzenie czynności sprawdzających do 1 audytu – i to również wpiszę od razu do Planu.

    Audyt jest działalnością planowaną, wiec jeśli wiesz, że będziesz przeprowadzał czynności doradcze lub sprawdzające to powinieneś je wpisać do Planu.
    Jeśli nie to pozostawiasz te rubryki puste.

    #16352
    mama0454
    Uczestnik

    [QUOTE BY= Iska] mama0454

    Ja mam np. zaplanowane zadanie doradcze i w zw. z tym wpisze je do odpowiedniej rubryki w Planie.
    Zaplanowałam też przeprowadzenie czynności sprawdzających do 1 audytu – i to również wpiszę od razu do Planu.

    Audyt jest działalnością planowaną, wiec jeśli wiesz, że będziesz przeprowadzał czynności doradcze lub sprawdzające to powinieneś je wpisać do Planu.
    Jeśli nie to pozostawiasz te rubryki puste.[/QUOTE]

    Dzięki za potwierdzenie mojego poglądu. Rubryczki pozostaną więc niewypełnione, albo z wpisem „nie planuje się”.

    #16353
    mk7
    Uczestnik

    Witam. W załączniku do rozp. w tabeli – planowane czynności doradcze wg mnie należy wpisać liczbę audytorów i planowany czas na czynności doradcze. Może to jest coś na kształt wcześniejszego wyliczenia czasu pracy audytora. Co Wy na to?
    Pozdrawiam.

    #16356
    j
    Uczestnik

    tak

    #16358
    slaw
    Uczestnik

    Ja w tej rubryce wpisałem, że „według ewentualnych potrzeb”. Pod tabelą dotyczącą zadań zapewniających wpisałem, że 7 dni przeznaczam na ewentualne czynności doradcze.

    #16360
    mama0454
    Uczestnik

    [QUOTE BY= slaw] Ja w tej rubryce wpisałem, że „według ewentualnych potrzeb”. Pod tabelą dotyczącą zadań zapewniających wpisałem, że 7 dni przeznaczam na ewentualne czynności doradcze.[/QUOTE]

    „Wg ewentualnych potrzeb” to też bardzo dobre sformułowanie. Dzięki. 😀

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 19)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.