środa, 24 kwietnia, 2024

Początki w samorządzie

Home Forum Sektory Samorządy Początki w samorządzie

Oglądasz 3 wpisy - 1 z 3 (wszystkich: 3)
  • Autor
    Wpisy
  • #16417
    emus
    Uczestnik

    Dzień dobry. Od listopada zaczynam prace w samorzadzie – Starostwo województwo kujawsko – pomorskie. Proszę o pierwsze wskazówki na początek. Od czego zacząć? Mam umowe na 3 miesiące. Planuje zorganizować pracę, pierwsze zadanie to muszą być sugestie Starosty, bo planu nie było. Przede wszystkim chcę być pomocna. Marzy mi się by nie traktowano mnie jak kontroli. Naprawdę chce sie przydać.

    #16426
    Anonim
    Nieaktywny

    Witam w naszym gronie,
    Plany ambitne – przyznaję, ale niestety w zderzeniu z rzeczywistością wygląda to trochę inaczej 😉 . Prawda niestety jest taka (zaznaczam, że nie musi się to potwierdzić u Ciebie), że większość audytowanych traktuje audyt jak kontrolę, ponieważ nie bardzo mają o tym pojęcie. Z drugiej strony audytor także wytyka nieprawidłowości w sprawozdaniu, tylko inne jest jego podejście – dla audytowanych to raczej wszystko jedno. Co do podejścia kierownictwa – wiele dyskusji przetoczyło się po tym forum – poczytaj sobie…Nieraz niestety jest tak, że traktują nas jako zło konieczne – ot, po prostu spełnienie zapisów ustawowych…
    Rozumiem, że czujesz o co chodzi, zapewne nie bez powodu napisałaś o tym, że to się „marzy” – jak większości z nas.

    No, ale dosyć tej goryczy.
    Muszę przyznać, że ciężko cokolwiek planować na 3 miesiące….
    Jeżeli chodzi o pierwsze kroki – nie wiem, czy audyt jest w tej jednostce po raz pierwszy, a od tego wiele zależy. Jeżeli tak jest – to raczej zaczęłabym od uregulowań formalnych tj. księga procedur, karta audytu itp.
    Jeżeli podstawy formalne są – wypadałoby zacząć od planu. Nie sądzę, że analiza ryzyka będzie tu dobrym rozwiązaniem, ponieważ zanim cokolwiek zrobisz to skończą się 3 miesiące. Może faktycznie to dobry pomysł o zaplanowanie czegoś ze starostą. Nie wiem tylko jak w Twoim przypadku będzie wyglądać plan na 2009 r. Obowiązkowo ma być do 30.10., wiadaomo że już po fakcie. Z drugiej strony ciążko coś planować, jeżeli umowa kończy się za 3 miesiące.
    Podsumowując moją i tak za szeroką wypowiedż:
    1. Sprawdż uregulowania formalne – jeżeli nie ma to tym się zajmij w pierwszej kolejności.
    2. Porozmawiaj ze starostą na temat ewentualnego zadania.
    3. Zastanów się nad planem na 2009 r. – w sumie plan jest obowiązkowy, a jak go teraz nie zorganizujesz – to kiedy?
    Pozdrawiam i życzę Ci, żebyś nie straciła nigdy tego zaangażowania w pracę 🙂

    #16432
    aprilkj
    Uczestnik

    I ja witam Cię serdecznie zwłaszcza, że jestem w podobnej sytuacji. Pracę w samorządzie zaczęłam we wrześniu, umowe mam do końca listopada i w dodatku tylko na 1/2 etatu. W urzędzie miasta, w którym pracuje audyt wewnętrzny już funkcjonował więc nie musiałam tworzyć wewnętrznych regulacji, od podstaw a jedynie dostosować je do obowiązującego prawa. Planu audytu nie robiłam, bo uznałam, że mam zbyt mało czasu. Rozpoczęłam zadanie audytowe (w uzgodnieniu z Burmistrzem) i zamierzam je skończyć do końca listopada. A co będzie dalej? Czas pokaże!
    Jeśli przedłużą mi umowe, to zamierzam opracoać kwestionariusze samooceny dla Wydziałów, w których umieszcze m.in. pytania dot. regulacji prawnych zewnętrznych i wewnętrznych, na podstawie których dany Wydział pracuje, organizacji pracy wydziału, liczby i kwalifikacji pracowników itp. Może zrobie to w formie zadania audytowego, a może „wstępu” do analizy ryzyka na potrzeby planu(?) Sama dokładnie nie wiem, ale jakiś pomysł mam 😉 Gdybyś była zainteresowana szczegółami, służę pomocą.
    A może ktos z forum, rozpoczynając pracę w samorządzie, robił coś podobnego i podzieli się z nami cennymi wskazówkami!?

    Ze swej strony życzę Ci powodzenia i serdeczności na każdy dzień 😉

Oglądasz 3 wpisy - 1 z 3 (wszystkich: 3)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.