wtorek, 27 października, 2020

Podpis księgowego

Home Forum Sektory Samorządy Podpis księgowego

Oglądasz 9 wpisów - 1 z 9 (wszystkich: 9)
  • Autor
    Wpisy
  • #5842
    adamusik
    Uczestnik

    Mam dylemat i proszę o pomoc.
    Jeżeli budynek Szkoły jest remontowany to kto powinien podpisać umowę z wykonawcą. Kto powinien wystąpić jako zleceniodawca.
    Zaznaczam, że budynek ,,szkoła” jest Urzędu Gminy – umowę podpisał Wójt Gminy a co z Dyrektorem Szkoły?
    Oraz jeżeli w punkcie umowy napisane jest, że płatnikiem jest Szkoła Podstawowa to która ksiegowa powinna się podpisać pod umową. Księgowa Szkoły jako płatnik czy skarbnik jakoż, że Wójt się podpisał pod umową.
    Ciężka sprawa. Ciekawe czy ktoś z was zrozumie o co mi chodzi, jeżeli nie to dalej będe tłumaczyć?

    #5844
    nowicjusz
    Uczestnik

    Wygląda na to, że srodki finanoswe na remont zaplanowane zostały w planie finansowym szkoły, tak przynajmiej wynika z treści Twojej informacji, W takim razie umowa powinna zostać zawarta przez dyrektora Szkoły, a kontraasygnaty powinna dokonac główna księgowa szkoły. Dziwne jest zatem, że umowę zawarł burmistrz, ale sprawdź dokładnie, może umowa jest z wadą w części dotyczącej finansowania remontu. Nie może tak być, że umowę podpisuje burmistrz i główny księgowy szkoły, ani też że burmistrz zawiera umowę, a płaci szkoła (choć i tak posrednio gmina).
    Niezły cyrk:smile:

    #5846
    adamusik
    Uczestnik

    Też tak uważam, ale do podpisu księgowego jeszcze nie doszło bo skarbnik gminy nie chce podpisać a księgowa szkoły nie wie co ma robić.
    Rzeczywoście w planie finansowym szkoły jest zaplanowany taki remont i od razu mnie dziwi miejsce dyrektora szkoły. Kim on jest w tej sytuacji.
    Jeszcze raz powtarzam budynek szkoły jest niby urzędu i może wójt dlatego zawarł taką umowę?
    Z góry dzięki

    #5847
    mareksp
    Uczestnik

    Nie rozumiem co to znaczy „niby” Urzędu. Jeśli budynek szkoły jest w zarządzie tej szkoły to jej dyrektor jest właściwy do zarządzania i decyzji w sprawie utrzymania tego budynku. Ważne jest też w tej sytuacji kto zorganizował postępowanie o udzielenie zamówienia publlicznego na te roboty. Jeśli był to Urząd, to nie ma problemu aby Wójt podpisał umowę, ale jeśli szkoła to już nie za bardzo. Jest to problem formalny a wynikające z niego ryzyko to kwestia skuteczności tej umowy. Nie wydaje się aby była to kwestia dla audytu wewnętrznego a raczej dla radcy prawnego. Księgowa może spokojnie parafować umowę, gdyż środki finansowe są zapewnione w planie finasowym szkoły.

    #5851
    irenaanna
    Uczestnik

    Aby dojść do właściwych wniosków, należy ustalić podstawowe fakty: czy szkoła jest jednostką budżetową? czy został ustanowiony trwały zarząd nieruchomością (budynek, grunt) dla tej jednostki? czy dyrektor szkoły ma upoważnienie od burmistrza jako organu jst. do działania w imieniu jednostki (szkoły) oraz jaki jest zakres tego umocowania. Jeśli szkoła jest jednostką budżetową, posiada trwały zarząd, środki finansowe znajdują się w planie szkoły a dyrektor działa w ramach upoważnienia – umowę podpisuje dyrektor a parafuje główny księgowy szkoły (księgowy nie podpisuje umowy ponieważ nie jest stroną, chyba że ma umocowanie). Pozdrawiam.

    #5852
    mama0454
    Uczestnik

    Jeśli szkoła jest gminną jednostką budżetową to wszelkie umowy na poważniejsze remonty podpisuje z wykonawcą wójt (lub osoba przez niego upoważniona) a skarbnik daje swoją kontrasygnatę. Przynajmniej u mnie, nie ma innej możliwości. Nie znam przypadku, w którym umowę na remont szkoły podpisuje dyrektor tej szkoły i jego księgowa. A czego dotyczy ten remont ???

    #5856
    k-asiek
    Uczestnik

    Witam. Moim skromnym zdaniem szkoła jako jednostka budżetowa rozliczająca się brutto z gminą nie może sama zadecydować, czy są środki w budżecie na realizację zadania. Wydaje mi się, iż to burmistrz jako organ prowadzący podpisuje umowę na inwestycję, a skarbnik gminy potwierdza że są środki na jej realizację. Natomiast dyrektor szkoły odpowiedzialny jest za prawidłowe wykorzystanie środków przeznaczonych na ten cel.

    #5861
    irenaanna
    Uczestnik

    Nie zapominajmy, że w podsektorze samorządowym za realizację planu finansowego odpowiada kierownik jednostki budżetowej a nie kierownik jednostki samorządu terytorialnego. Jeśli jednostka budżetowa ma środki na wydatki z tytułu remontu w zatwierdzonym planie finansowym, to za ich wydatkowanie odpowiada kierownik tej jednostki (z tytułu dyscypliny finansów publ. też) a nie burmistrz. Pozdrawiam.

    #5869
    ewamich20
    Uczestnik

    Przypuszczam że należy ustalić, jakie w jst obowiązują procedury związane ze zlecaniem wykonawcy realizacji zamówienia publicznego. Bo być może ustalono że zamawiającym jest gmina i kierownika jednostki budżetowej nie upoważniono do udzielenia zamówienia publicznego wobec tego kierownikiem zamawiającego jest wójt/burmistrz/prezydent.
    Wobec tego, że środki finansowe znajdują się w planie finansowym szakoły jak zaplano rozwiązać problem kontroli finansowej dokumentów księgowych?

Oglądasz 9 wpisów - 1 z 9 (wszystkich: 9)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.