Pomoc Zakresy czynności
- This topic has 8 odpowiedzi, 5 odpowiedzi, and was last updated 14 years, 10 months temu by elka.
-
AutorWpisy
-
26 czerwca, 2009 o 10:59 am #15169jadtraUczestnik
Mam do przeprowadzenia audyt zakresu czynności, upoważnień , kontroli wewnetrznej z tym związanej. (ja tematu nie układałam 😉 )
Trochę mam trudności z KKW bo wybrałam próbę do badania np. zkresów czynności, a ponieważ pracownicy są z różnych wydziałów myślę, ze KKW powinno zawierać takze pytania dot. zadań wykonywanych przez dany wydział.
Audyt przeprowadzam w urządzie – 8 wydziałów.
Jako audytor znam tylko z regulaminu i wywiadów z naczelnikami zakres zadań wykonywany przez pracowników. Obawiam sie, że pomię jakieś pytanie.
Prosze o wskazówke w tym zakresie czy może KKW powinno być bardziej ogólne. -ujednolicone dla całej próby objetej badaniem? a ja tylko podczas weryfikacji poszczególnych zakresów sprawdzam czy czynność:
– wpisana do zkaresu, losowo przez mnie wskazan jest faktycznie wykonywana,
– czy zadania wskazane do realizacji w zakresie czynności są przypisane temu wydziałowi wg regulaminu oganizacyjnego?26 czerwca, 2009 o 1:13 pm #15180k-asiekUczestnikDokładnie tak jak poiszesz na koniec. Pytania ogólne i weryfikacja czy to co wpisane w zakres mieści się w obowiązkach na danym stanowisku.
26 czerwca, 2009 o 1:16 pm #15182dorotabUczestnikCześć. Wydaje mi się, że pytania powinny mieć raczej charakter ogólny. Przy kkw szczegółowym należałoby dla każdego wydziału ułożyć indywidualny kwestionariusz z wyszczególnieniem wszystkich zadan przypisanych wydziałowi z jednoczesną prośba o wskazanie komu i w jakim zakresie je przypisano.
Może należałoby również stwierdzić, czy regulamin organizacyjny zawiera wszystkie zadania, ktore winny być wykonywane na mocy ustaw. Piszę to z własnego doświadczenia 😈
Czy zakresy czynności zawieraja wszystkie zadania przewidziane w regulaminie wyjdzie podczas badań próby.26 czerwca, 2009 o 3:22 pm #15197jadtraUczestnikDziękuje k-asiek i DorotaB za podpowiedź.
DorotaB – regulamin organizacyjny czasami zawiera tylko hasłowo nazwane zadania pod którymi jest cała litania obowiązków. Czy czegoś w regulaminie brakuje -to będzie mi trudno ustalić , bo krótko pracuje w tej jednostce a będąc po rozmowach z naczelnikami jeszcze trudniej.Przegladając zakresy „czynności” (piszę używając potocznego określenia) stwierdziłam, że brak jest unifikacji w formułach dot. bhp. ppż, zabezpieczeń informatycznych, ochrony danych osobych, kontaktów z petentem i innych.
Każdy naczelnik „sobie coś tam wpisywał” do zakresów pracowników i bez złośliwości stwierdzam, że starał się jak najlepiej.
W mojej ocenie osoby odpowiedzialne za przestrzeganie bezpieczeństwa ppż. bhp informatycznego i inne powinny „ułożyć” treść zapisów jaką należałoby umieścić w zakresach „czynności” pracowników. Powstałaby w ten sposób wzorzec zakresu czynności zawierający obligatoryjne i fakultatywne zapisy dot. j.w. do stosowania przez naczelników i kierowników odpowiedzialnych za opracownania tych zakresu :czynności”.
Korżyści: naczelnik mniej czasu poświęca na przygotowanie zakresu dla pracownika i ma pewność, ze wszystkie niezbędne klauzule (ze wzorcca)są aktualne i może wybrać te które są niezbędna na danym stanowisku.26 czerwca, 2009 o 4:31 pm #15200terkaUczestnikJadtra, a może te braki, o których piszesz:
„brak jest unifikacji w formułach dot. bhp. ppż, zabezpieczeń informatycznych, ochrony danych osobych, kontaktów z petentem i innych”
zostały zwarte w regulaminie organizacyjnym? Widziaałam takie jednostki, w których takie ogólne obowiązki pracowników, dotyczące wszystkich pracowników były zapisane właśnie w ro.27 czerwca, 2009 o 8:28 am #15203jadtraUczestnikdo terka
W regulaminie organizacyjnym sa tylko ogólne sformuowania np. każdy pracownik ma znać przepisy prawa wynikające z zakresu zadań z podkresleniem znajomości ustawy dot. zamówień publicznych
Krótko pracuję w tej jednostce i musiałam opanować reg. organizacyjny aby wiedzieć co dany wydział ma do wykonania.27 czerwca, 2009 o 9:02 am #15204dorotabUczestnikCześć. U nas to kadrowa opracowała ramowy zakres czynności, gdzie uzupełnieniu właściwie podlegają jedynie obowiązki pracowników.
27 czerwca, 2009 o 9:02 am #15205dorotabUczestnikCześć. U nas to kadrowa opracowała ramowy zakres czynności, gdzie uzupełnieniu właściwie podlegają jedynie obowiązki pracowników.
27 czerwca, 2009 o 9:43 am #15208elkaUczestnikU nas też mamy wzór, a każdy z naczelników dopisuje obowiązki wydziałowe.
Poszukaj w wyszukiwarce już był w 2006 roku taki temat – ktoś robił audyt – jest tam wiele pomocnych informacji -
AutorWpisy
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.