czwartek, 25 kwietnia, 2024

Pomoc Zakresy czynności

Home Forum Sektory Samorządy Pomoc Zakresy czynności

Oglądasz 9 wpisów - 1 z 9 (wszystkich: 9)
  • Autor
    Wpisy
  • #15169
    jadtra
    Uczestnik

    Mam do przeprowadzenia audyt zakresu czynności, upoważnień , kontroli wewnetrznej z tym związanej. (ja tematu nie układałam 😉 )
    Trochę mam trudności z KKW bo wybrałam próbę do badania np. zkresów czynności, a ponieważ pracownicy są z różnych wydziałów myślę, ze KKW powinno zawierać takze pytania dot. zadań wykonywanych przez dany wydział.
    Audyt przeprowadzam w urządzie – 8 wydziałów.
    Jako audytor znam tylko z regulaminu i wywiadów z naczelnikami zakres zadań wykonywany przez pracowników. Obawiam sie, że pomię jakieś pytanie.
    Prosze o wskazówke w tym zakresie czy może KKW powinno być bardziej ogólne. -ujednolicone dla całej próby objetej badaniem? a ja tylko podczas weryfikacji poszczególnych zakresów sprawdzam czy czynność:
    – wpisana do zkaresu, losowo przez mnie wskazan jest faktycznie wykonywana,
    – czy zadania wskazane do realizacji w zakresie czynności są przypisane temu wydziałowi wg regulaminu oganizacyjnego?

    #15180
    k-asiek
    Uczestnik

    Dokładnie tak jak poiszesz na koniec. Pytania ogólne i weryfikacja czy to co wpisane w zakres mieści się w obowiązkach na danym stanowisku.

    #15182
    dorotab
    Uczestnik

    Cześć. Wydaje mi się, że pytania powinny mieć raczej charakter ogólny. Przy kkw szczegółowym należałoby dla każdego wydziału ułożyć indywidualny kwestionariusz z wyszczególnieniem wszystkich zadan przypisanych wydziałowi z jednoczesną prośba o wskazanie komu i w jakim zakresie je przypisano.
    Może należałoby również stwierdzić, czy regulamin organizacyjny zawiera wszystkie zadania, ktore winny być wykonywane na mocy ustaw. Piszę to z własnego doświadczenia 😈
    Czy zakresy czynności zawieraja wszystkie zadania przewidziane w regulaminie wyjdzie podczas badań próby.

    #15197
    jadtra
    Uczestnik

    Dziękuje k-asiek i DorotaB za podpowiedź.
    DorotaB – regulamin organizacyjny czasami zawiera tylko hasłowo nazwane zadania pod którymi jest cała litania obowiązków. Czy czegoś w regulaminie brakuje -to będzie mi trudno ustalić , bo krótko pracuje w tej jednostce a będąc po rozmowach z naczelnikami :mrgreen: jeszcze trudniej.

    Przegladając zakresy „czynności” (piszę używając potocznego określenia) stwierdziłam, że brak jest unifikacji w formułach dot. bhp. ppż, zabezpieczeń informatycznych, ochrony danych osobych, kontaktów z petentem i innych.
    Każdy naczelnik „sobie coś tam wpisywał” do zakresów pracowników i bez złośliwości stwierdzam, że starał się jak najlepiej.
    W mojej ocenie osoby odpowiedzialne za przestrzeganie bezpieczeństwa ppż. bhp informatycznego i inne powinny „ułożyć” treść zapisów jaką należałoby umieścić w zakresach „czynności” pracowników. Powstałaby w ten sposób wzorzec zakresu czynności zawierający obligatoryjne i fakultatywne zapisy dot. j.w. do stosowania przez naczelników i kierowników odpowiedzialnych za opracownania tych zakresu :czynności”.
    Korżyści: naczelnik mniej czasu poświęca na przygotowanie zakresu dla pracownika i ma pewność, ze wszystkie niezbędne klauzule (ze wzorcca)są aktualne i może wybrać te które są niezbędna na danym stanowisku.

    #15200
    terka
    Uczestnik

    Jadtra, a może te braki, o których piszesz:
    „brak jest unifikacji w formułach dot. bhp. ppż, zabezpieczeń informatycznych, ochrony danych osobych, kontaktów z petentem i innych”
    zostały zwarte w regulaminie organizacyjnym? Widziaałam takie jednostki, w których takie ogólne obowiązki pracowników, dotyczące wszystkich pracowników były zapisane właśnie w ro.

    #15203
    jadtra
    Uczestnik

    do terka
    W regulaminie organizacyjnym sa tylko ogólne sformuowania np. każdy pracownik ma znać przepisy prawa wynikające z zakresu zadań z podkresleniem znajomości ustawy dot. zamówień publicznych
    Krótko pracuję w tej jednostce i musiałam opanować reg. organizacyjny aby wiedzieć co dany wydział ma do wykonania.

    #15204
    dorotab
    Uczestnik

    Cześć. U nas to kadrowa opracowała ramowy zakres czynności, gdzie uzupełnieniu właściwie podlegają jedynie obowiązki pracowników.

    #15205
    dorotab
    Uczestnik

    Cześć. U nas to kadrowa opracowała ramowy zakres czynności, gdzie uzupełnieniu właściwie podlegają jedynie obowiązki pracowników.

    #15208
    elka
    Uczestnik

    U nas też mamy wzór, a każdy z naczelników dopisuje obowiązki wydziałowe.
    Poszukaj w wyszukiwarce już był w 2006 roku taki temat – ktoś robił audyt – jest tam wiele pomocnych informacji

Oglądasz 9 wpisów - 1 z 9 (wszystkich: 9)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.