środa, 24 kwietnia, 2024

Pomoc

Home Forum Sektory Samorządy Pomoc

Oglądasz 2 wpisy - 1 z 2 (wszystkich: 2)
  • Autor
    Wpisy
  • #9515
    ajuri
    Uczestnik

    Właśnie przeglądam dokumentację z przeprowadzenia inwentaryzacji, w księdze druków ścisłego zarachowania sprawdziłam ile arkuszy wydano. W przekazanej mi dokumentacji nie mogę znaleźć dwóch arkuszy, w jednym ze sprawozdań opisowych znalazłam zapis: arkusze o nr 122 i 129 błędnie wypełnione. Moje pytanie jest następujące czy na arkuszach tych powinien być zapis: anulowano, a informacja ta powinna być również odnotowana w księdze druków ścisłego zarachowania. Czy takie anulowane druki przechowuje się również przez okres 5 lat ? Moim zdaniem tak, ale chciałabym się upewnić.
    pozdrawiam

    #9518
    meg
    Uczestnik

    Tak! dobrze sądzisz. Druki ścisłego zarachowania sa to formularze powszechnego użytku, w zakresie ktorych obowiazuje specjalna ewidencja, mająca zapobiegać naduzyciom wynikającym z ich stosowania. Błędnie wypełnione druki powinny byc anulowane przez wpisanie adnotacji „unieważniam” lubn”anuluję” wraz z datą i czytelnym podpisem osoby dokonującej tych czynności. Druki ścislego zarachowania (także druki anulowane) nalezy przechowywać przez okres 5 lat.
    Sprawdź jeszcze zapisy w instrukcji ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania (powinniście taką mieć)

    Pozdrawiam

Oglądasz 2 wpisy - 1 z 2 (wszystkich: 2)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.