Pomoc
- This topic has 1 odpowiedź, 2 odpowiedzi, and was last updated 17 years temu by .
Oglądasz 2 wpisy - 1 z 2 (wszystkich: 2)
Oglądasz 2 wpisy - 1 z 2 (wszystkich: 2)
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.
Właśnie przeglądam dokumentację z przeprowadzenia inwentaryzacji, w księdze druków ścisłego zarachowania sprawdziłam ile arkuszy wydano. W przekazanej mi dokumentacji nie mogę znaleźć dwóch arkuszy, w jednym ze sprawozdań opisowych znalazłam zapis: arkusze o nr 122 i 129 błędnie wypełnione. Moje pytanie jest następujące czy na arkuszach tych powinien być zapis: anulowano, a informacja ta powinna być również odnotowana w księdze druków ścisłego zarachowania. Czy takie anulowane druki przechowuje się również przez okres 5 lat ? Moim zdaniem tak, ale chciałabym się upewnić.
pozdrawiam
Tak! dobrze sądzisz. Druki ścisłego zarachowania sa to formularze powszechnego użytku, w zakresie ktorych obowiazuje specjalna ewidencja, mająca zapobiegać naduzyciom wynikającym z ich stosowania. Błędnie wypełnione druki powinny byc anulowane przez wpisanie adnotacji „unieważniam” lubn”anuluję” wraz z datą i czytelnym podpisem osoby dokonującej tych czynności. Druki ścislego zarachowania (także druki anulowane) nalezy przechowywać przez okres 5 lat.
Sprawdź jeszcze zapisy w instrukcji ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania (powinniście taką mieć)
Pozdrawiam
Serwis Audyt.Net to także forum wymiany wiedzy i informacji, projektów dokumentów roboczych audytu, doświadczeń zawodowych oraz możliwość samokształcenia i doskonalenia umiejętności zawodowych.
Serwis PAW to platforma rozwoju, integracji i wzajemnego wsparcia w środowiska zawodowego związanego z audytem.
Kontakt do nas: paw@audyt.net
© 2015 - 2020 Praktyczny Audytor Wewnętrzny, Audyt.Net