piątek, 29 marca, 2024

pracownicy w instytucjach kultury

Home Forum Sektory Samorządy pracownicy w instytucjach kultury

Oglądasz 11 wpisów - 1 z 11 (wszystkich: 11)
  • Autor
    Wpisy
  • #17836
    monka
    Uczestnik

    czy dobrze rozumiem – w naszych instytucjach kultury pracownicy powinni podlegać przepisom o pracownikach samorządowych?

    #17837
    scypion
    Uczestnik

    Art 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 wychodzi na to, że nie.

    Posiłkować się można odrębnością instytucji kultury jako jednostki tworzących sektor finansów publicznych – Art 4. UoFP.

    Trzeba szukać dalej na jakich warunkach oni są zatrudniani. Ciekawa kwestia…

    #17838
    monka
    Uczestnik

    jeszcze tego nie sprawdzałam, mam jeszcze jedną kwestię – czy żona może zatrudnić męża (w samorządzie nie)

    #17839
    scypion
    Uczestnik

    Doprecyzuj pytanie proszę?

    #17840
    monka
    Uczestnik

    czy dyrektor instytucji kultury może zatrudnić współmałżonka

    #17841
    scypion
    Uczestnik

    Ułatwijmy – czy zachodzi pomiędzy nimi stosunek bezpośredniej podległości służbowej? Czyli że jedno jest bezpośrednim przełożonym drugiego?

    #17842
    monka
    Uczestnik

    tak

    #17843
    monka
    Uczestnik

    w przypadku samorządu nie mogą, ale jak w przypadku samorządowych instytucji kultury

    #17847
    scypion
    Uczestnik

    Miałem nadzieję że na ostatnie pytanie odpowiedź będzie przecząca.

    Niestety – wychodzi na to, że skoro nie obowiazuje ich ustawa o pracownikach samorządowych – to nic nie można poradzić na taką sytuację, chyba żę współmałżonek będzie mial coś wspólnego z zamówieniami publicznymi (oświadczenia ZP-11 z tego co kołata mi się po głowie).

    #17852
    terka
    Uczestnik

    Ustawodawca w art. 24j. ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym postanowił, że:
    radny, wójt, zastępca wójta, sekretarz gminy, skarbnik gminy, kierownik jednostki organizacyjnej gminy, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu wójta, którego małżonek, wstępny, zstępny lub rodzeństwo w okresie pełnienia funkcji lub zatrudnienia tej osoby zostali zatrudnieni na terenie danej gminy w jednostce organizacyjnej jednostki samorządu terytorialnego, związku jednostek samorządu terytorialnego albo rozpoczęli świadczyć pracę lub wykonywać czynności zarobkowe na innej podstawie w spółkach handlowych, w których co najmniej 50% udziałów lub akcji posiadają jednostki samorządu terytorialnego, jest obowiązany do pisemnego poinformowania o tym fakcie osobę, której składa oświadczenie majątkowe. Obowiązek złożenia informacji dotyczy również przypadku zmiany stanowiska przez małżonka, wstępnego, zstępnego lub rodzeństwo zatrudnionych w podmiotach, o których mowa w zdaniu pierwszym.
    Zgodnie natomiast z normą określoną w ust. 6 tego artykułu, informacja ta podlegają ujawnieniu na zasadach określonych w art. 24i. (to jest w Biuletynie Informacji Publicznej), z tym że ujawnieniu nie podlegają informacje dotyczące adresów zamieszkania osób je składających oraz osób, których one dotyczą.

    Diabli wiedzą, po co to zapisano 👿 , nie ma żadnej sankcji za niezłożenie takiej informacji (była, ale ze względu na uchylenie przepisów dotyczących terminu, już nie ma zastosowania).
    Ale jak chce Ci się coś z tym zrobić (z tym zatrudnieniem małżonka), to powołaj się na to.
    Niezamieszczenie w BIP takiej informacji jest naruszeniem ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198 oraz z 2002 r. Nr 153, poz. 1271).
    Może, jeśli wskażesz na przepis art. 24j. ustawy i kierownik jednostki złoży taką informację, to zwierzchnik (wójt, burmistrz, prezydent) coś z tym zrobi?
    😈 😉

    #17853
    scypion
    Uczestnik

    Czyli dalej mogą zatrudniac swych małżonków… ale muszą o tym informować.

    Nie pamiątałem o tym zapisie, dzięki za odświeżenie 😀

Oglądasz 11 wpisów - 1 z 11 (wszystkich: 11)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.