Witam,
mam następującą propozycję, abyśmy wspólnie stworzyli bazę dokumentów wewnętrznych, które musza z mocy obowiązujących przepisów prawa funkcjonowac w jednostce skektora finansów publicznych – ściślej ujmując w gminach i w powiatach.
Na pewno w swojej pracy co jakiś czas występuje dylemat, czy to powinno być w jakiś sposób uregulowane pisemnie czy też nie, bo są jakieś wytyczne w jednej z ustaw.
Proponuję, abyśmy podawali nazwę czego ma to dotyczyć, forma i podstawy prawne.
Zacznę – wymienię kilka z nich:smile:)))
1. polityka rachunkowości – a w niej sposób prowadzenia księgowości, nazwy programów, kto odpowiedzialny jest merytorycznie, formalnie itd. – zarządzenie Burmistrza – ustawa o rachunkowości, uofp + inne
2. regulamin zamówień publicznych – zarządzenie Burmistrza – ustawa prawo zamówień publicznych + uofp
3. procedura/regulamin dokonywania zakupów poniżej 6.000 Euro – zarządzenie Burmistrza – uofp
4. inwentaryzacja – może być pewnie ujęta w polityce rachunkowości, bądź tez być osobym dokumentem.
5. regulamin przeprowadzania audytu
6. regulamin organizacyjny jednostki – zarządzenie B. – ustawa o samorządzie
Pozdrawiam serdecznie