środa, 23 września, 2020

Procedury, zarządzenia, dokumentacja wewnętrzna

Home Forum Sektory Samorządy Procedury, zarządzenia, dokumentacja wewnętrzna

Oglądasz 3 wpisy - 1 z 3 (wszystkich: 3)
  • Autor
    Wpisy
  • #5079
    sonl
    Uczestnik

    Witam,
    mam następującą propozycję, abyśmy wspólnie stworzyli bazę dokumentów wewnętrznych, które musza z mocy obowiązujących przepisów prawa funkcjonowac w jednostce skektora finansów publicznych – ściślej ujmując w gminach i w powiatach.
    Na pewno w swojej pracy co jakiś czas występuje dylemat, czy to powinno być w jakiś sposób uregulowane pisemnie czy też nie, bo są jakieś wytyczne w jednej z ustaw.

    Proponuję, abyśmy podawali nazwę czego ma to dotyczyć, forma i podstawy prawne.

    Zacznę – wymienię kilka z nich:smile:)))

    1. polityka rachunkowości – a w niej sposób prowadzenia księgowości, nazwy programów, kto odpowiedzialny jest merytorycznie, formalnie itd. – zarządzenie Burmistrza – ustawa o rachunkowości, uofp + inne
    2. regulamin zamówień publicznych – zarządzenie Burmistrza – ustawa prawo zamówień publicznych + uofp
    3. procedura/regulamin dokonywania zakupów poniżej 6.000 Euro – zarządzenie Burmistrza – uofp
    4. inwentaryzacja – może być pewnie ujęta w polityce rachunkowości, bądź tez być osobym dokumentem.
    5. regulamin przeprowadzania audytu
    6. regulamin organizacyjny jednostki – zarządzenie B. – ustawa o samorządzie

    Pozdrawiam serdecznie

    #5086
    wika
    Uczestnik

    hej! dopiszę kilka:
    1. Instrukcja kontroli i obiegu dokumentów – zarządzenie kierownika jednostki (ustawa o rachunkowości, o samorządzie gminnym)
    2. Instrukcja kancelaryjna – zarządzenie ( rozporządz. w sprawie instrukc.),
    3. Regulamin procedury kontroli finansowej- zarządzenie (ustawa ofp, komunikat MF, standardy kotrli finanoswej,)
    4. Plan kont
    5. Instrukacja w sprawie Ewidencji Majątku trwałego – zarządzenie, (ustawa o samorządzie gminnym),
    5. mopże być odrębna instrukcja kasowa – zarządzenie (ustawa o samorządzie gminnym)
    to nara tyle

    #5620
    adamusik
    Uczestnik

    A czy po zmianie ustawy o finansach publicznych należy zmieniać całe zarządzenia czy tylko jej podstawę prawną. Chodzi mi np. o instrukcję, w której jest stosowana ustawa.

Oglądasz 3 wpisy - 1 z 3 (wszystkich: 3)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.