procedury
- This topic has 6 odpowiedzi, 5 odpowiedzi, and was last updated 13 years temu by .
Oglądasz 7 wpisów - 1 z 7 (wszystkich: 7)
Oglądasz 7 wpisów - 1 z 7 (wszystkich: 7)
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.
witajcie,
jestem na tej stronie nowa,ale juz wiem, że mogę liczyć na Waszą pomoc. I dzięki opatrzności, że taka strona istnieje.
proszę poradźcie mi jak się mam znaleźć w nowej czekającej mnie rzeczywistości. na dodatek zmieniło się prawo. od kwietnia rozpoczynam prace jako audytor w jst. nie wiem co zastane w jednostce. Pewnie wszystko trzeba będzie tworzyć na nowo, od czego mam zacząć?będę wdzięczna za każdą wskazówkę. pozdr.
Witaj w klubie . Tez rozpoczełam pracę w audycie . Jestem totalnie zagubiona . Walcze z tworzeniem procedur . Idzie mi to jak po grudzie i ciągle mam dylemat moralny czy mogę przeroboć coś znalezionego na BIPie czy musze wszystko pisac od początku. Juz nie wspomnę o ocenie ryzyka w jednostce . To jest durne !! Bo jak mogę oceniac ryzyko jesli kompletnie nie znam jednostki . Rozdałam kierownikom kwestionariusze samooceny i na tej bazie spróbuję sworzyc plan audytu na ten rok. Pozdrawiam
Witajcie:smile:
Jeśli to Was choć trochę wesprze, powiem, że każdy z nas zaczynał kiedyś, tak, jak Wy, i miał takie same rozterki i wątpliwości. Ja miałam.
Też nie znałam jednostki, do dziś zresztą są obszary, do których jeszcze nie zajrzalam. Przy tworzeniu pierwszego planu poszłam po rozum do głowy i sama przedstawiłam propozycję szefowi , co moim zdaniem należy w pierwszej kolejności zaudytować. Na tzw. wyczucie (osąd audytora):wink:
Zamówienia publiczne, prowadzenie ksiąg rachunkowych i pobieranie dochodów. Idę o zakład, że w każdej jednostce są to bardzo ważne obszary. To był strzał we dziesiatkę:wink:
Szef był zachwycony, bo też chcial wiedzieć, czy w tych obszarach wszystko jest w porządku. A wyniki analizy ryzyka wyszły jak trzeba:wink:
Co do zapożyczania procedur w BIP. Zapożyczam. Nie bezmyślnie i przez kopiuj-wklej, ale jednak korzystam z pomysłów innych osób.
Czytam, analizuję, odrzucam to, co nie jest mi potrzebne lub nie przystaje do mojej jednostki, uszczegóławiam, gdzie trzeba.
jak wyżej
terka, jędrek dzięki za wsparcie.
xxx pozdrawiam, damy radę.
ja mam nadzieję, że mój kierownik jednostki będzie miał zrozumienie dla audytora.
niedługo święta więc życzę Wam spokoju i radości.
😛
Terka dzięki za radę. Niestety przede mną rok wcześniej był prowadzony audyt przez firmę zewnętrzną i zbadali te obszary o których wspomniałaś i na dodatek urząd miał kompleksową kontrolę z RIO które przebadało to samo . Większych uwag żadna kontrola nie miała wiec poraz trzeci nie będę tam zaglądać . Ustaliłam z kierownictwem co im najbardziej lezy na sercu i do tego dorzucę sobie coś z ksiegowości oraz kadr bo to znam.
Ile średnio planuje sie audytów rocznie ?? Przeglądając BIP zauważam magiczną liczbę 3-4 . A ile Wy planujecie ??
w tym roku 5, ale średnio 4
Serwis Audyt.Net to także forum wymiany wiedzy i informacji, projektów dokumentów roboczych audytu, doświadczeń zawodowych oraz możliwość samokształcenia i doskonalenia umiejętności zawodowych.
Serwis PAW to platforma rozwoju, integracji i wzajemnego wsparcia w środowiska zawodowego związanego z audytem.
Kontakt do nas: paw@audyt.net
© 2015 - 2020 Praktyczny Audytor Wewnętrzny, Audyt.Net