piątek, 19 kwietnia, 2024

procedury

Home Forum Sektory Samorządy procedury

Oglądasz 7 wpisów - 1 z 7 (wszystkich: 7)
  • Autor
    Wpisy
  • #19996
    alb
    Uczestnik

    witajcie,
    jestem na tej stronie nowa,ale juz wiem, że mogę liczyć na Waszą pomoc. I dzięki opatrzności, że taka strona istnieje.
    proszę poradźcie mi jak się mam znaleźć w nowej czekającej mnie rzeczywistości. na dodatek zmieniło się prawo. od kwietnia rozpoczynam prace jako audytor w jst. nie wiem co zastane w jednostce. Pewnie wszystko trzeba będzie tworzyć na nowo, od czego mam zacząć?będę wdzięczna za każdą wskazówkę. pozdr. :mrgreen:

    #20068
    xxx
    Uczestnik

    Witaj w klubie . Tez rozpoczełam pracę w audycie . Jestem totalnie zagubiona . Walcze z tworzeniem procedur . Idzie mi to jak po grudzie i ciągle mam dylemat moralny czy mogę przeroboć coś znalezionego na BIPie czy musze wszystko pisac od początku. Juz nie wspomnę o ocenie ryzyka w jednostce . To jest durne !! Bo jak mogę oceniac ryzyko jesli kompletnie nie znam jednostki . Rozdałam kierownikom kwestionariusze samooceny i na tej bazie spróbuję sworzyc plan audytu na ten rok. Pozdrawiam

    #20069
    terka
    Uczestnik

    Witajcie:smile:
    Jeśli to Was choć trochę wesprze, powiem, że każdy z nas zaczynał kiedyś, tak, jak Wy, i miał takie same rozterki i wątpliwości. Ja miałam.
    Też nie znałam jednostki, do dziś zresztą są obszary, do których jeszcze nie zajrzalam. Przy tworzeniu pierwszego planu poszłam po rozum do głowy i sama przedstawiłam propozycję szefowi , co moim zdaniem należy w pierwszej kolejności zaudytować. Na tzw. wyczucie (osąd audytora):wink:
    Zamówienia publiczne, prowadzenie ksiąg rachunkowych i pobieranie dochodów. Idę o zakład, że w każdej jednostce są to bardzo ważne obszary. To był strzał we dziesiatkę:wink:
    Szef był zachwycony, bo też chcial wiedzieć, czy w tych obszarach wszystko jest w porządku. A wyniki analizy ryzyka wyszły jak trzeba:wink:

    Co do zapożyczania procedur w BIP. Zapożyczam. Nie bezmyślnie i przez kopiuj-wklej, ale jednak korzystam z pomysłów innych osób.
    Czytam, analizuję, odrzucam to, co nie jest mi potrzebne lub nie przystaje do mojej jednostki, uszczegóławiam, gdzie trzeba.

    #20078
    j
    Uczestnik

    jak wyżej

    #20102
    alb
    Uczestnik

    terka, jędrek dzięki za wsparcie.
    xxx pozdrawiam, damy radę.
    ja mam nadzieję, że mój kierownik jednostki będzie miał zrozumienie dla audytora.
    niedługo święta więc życzę Wam spokoju i radości.
    😛

    #20125
    xxx
    Uczestnik

    Terka dzięki za radę. Niestety przede mną rok wcześniej był prowadzony audyt przez firmę zewnętrzną i zbadali te obszary o których wspomniałaś i na dodatek urząd miał kompleksową kontrolę z RIO które przebadało to samo . Większych uwag żadna kontrola nie miała wiec poraz trzeci nie będę tam zaglądać . Ustaliłam z kierownictwem co im najbardziej lezy na sercu i do tego dorzucę sobie coś z ksiegowości oraz kadr bo to znam.

    Ile średnio planuje sie audytów rocznie ?? Przeglądając BIP zauważam magiczną liczbę 3-4 . A ile Wy planujecie ??

    #20140
    kules
    Uczestnik

    w tym roku 5, ale średnio 4

Oglądasz 7 wpisów - 1 z 7 (wszystkich: 7)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.